Suzuki GSX-S1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli ostettua tällä viikolla GT versio vaaleammalla sinisellä värillä:orgmp:

Pyörä saapunee maaliskuussa Suomeen, odottavan aika on pitkä :D
 
Tuli ostettua tällä viikolla GT versio vaaleammalla sinisellä värillä:orgmp:

Pyörä saapunee maaliskuussa Suomeen, odottavan aika on pitkä :D
Oisko käyttökokemuksia tarjolla yhen kesän jälkeen? Aika vähän mitään infoa tarjolla lyhyiden koeajojen lisäksi. Fiilikset? Hyvää ja huonoa? Taipuuko kaks päällä ajoon miten?
 
Onko ruiskun toimintaa (kaasun on/off ominaisuutta) parannettu merkittävästi uudempiin vuosimalleihin, jos on niin mistä vuosimallista eteenpäin?
 
Herätellääs vanhaa ketjua , jos löytyisi uutta porukkaa topikkiin.
Itse ostin viikonloppuna itelle F version vm 2019.
Käyttökokemus vielä nollassa ....
Onko tullut tietoa mitä mahdollinen ohjelmointi toisi ,jos niitä saaste asetuksia vähä viilais

:orgmp2:
 
Täällä myös samanlaisen pyörän uudehko omistaja, kokemusta syksyltä 50km matkalta.
Ecun päivittely täälläkin ollut mielessä joten kokemukset asian suhteen kiinnostaa minuakin.

Pyörän mukana tuli Yoshimuran koko putkisto ja sen laittaminen paikalleen tapahtuu tod näk
kesän aikana joten osaako joku valaista mihen kaikkeen tulisi varautua ja mitä tarvitsisi koodailla
pois päältä yms?!
Ajatuksena ensin vaihtaa putkisto ja sit viedä säädettäväksi..
Ammattitaitoinen säätäjä osanneet ja saanee kuitattua jos ylimääräisiä valoja syttyy mittaristoon?
 
Vakioputkessa lienee se perhosventtiili ja lambda-anturi. Näille ei ehkä ole paikkaa Akran viriputkessa ja ne poistamalla tulee vikavalo mittaristoon. Ohjelmoinnilla hoituu kuntoon. Valistunut arvaus on, viriputkella ja säädöllä pyörästä irronnee joku 10-15hv enempi huipputehoa ja keskialueella pikkuisen lisää. Koneessa toki on potentiaalia enempikin mutta sitten pitää olla taskuissa jo jonkin verran syvyyttä. Asiansa osaava säätäjä osannee kertoa tarkemmin, pk-seudulla esim. Sami Vittaniemi (Samin Autopaja). Kohta muuten alkaa taas ruuhka noissa putiikeissa eli kannattaa hyvissä ajoin varata aika.
 
Ja mm. Healtechilta löytyy exhaust servo Eliminator sekä Lambda Eliminator -releet joilla estetään vikavalojen syntyminen (esim Storm myy). Jos ei siis halua rahojaan laittaa dynosäätöön. Yoshin omilta sivuilta vois löytyä tieto tarviiko ko. ränni ecun rukkausta.
 
Tuo exhaust servo Eliminator vissiin avaa orkkis putkiston läpän ? Sillä sais edullista meteliä :grin: , no viisaammat kertoo ettei läppää välttämättä kannata poistaa kun se tasoittaa osakaasulla koneen käytöstä, eli sitä nykimää ja pykimää :dunno:
 
Juu, tai siis exhaust servo eliminaattori estää läppää sulkeutumasta. Läppä on lepoasennossa auki ja sitten se servo moottori säätää läppää ECU:n käskytyksen mukaisesti. Tyypillisesti se on enempi vähempi kiinni ala/keskialueella. Yleensä läpällä heitetään riistalintua, kun lisätehoja haetaan koneesta. Tiettävästi läppä on enempi lisä-äänenvaimennin ennemmin kuin ala-keskialueen tehon nostaja. Tästä toki on monia mielipiteitä, oma kokemus puoltaa ensin mainittua toimintaa. Jos läpän toiminnan disabloi ohjelmallisesti koko hässäkän servoineen ja kaapeleinen voi ottaa pyörästä pois ja näin keventää sitä parilla kilolla.
 
Hmmm....no mä oon ainakin tehnyt muutaman kerran niin päin että venttiili, katti, kaapelit ja servo mäkeen ja exup servo eliminator rele kiinni, häiriövalot sitten estetty.

Healtech:
"This tiny little fella will eliminate the bulky, heavy and space wasting OEM servo motor with the operating cables and wiring, which can save up to 1 kg and frees up a lot of under seat storage. Also, you may now get rid of the exhaust valve too by replacing the exhaust system. All ESE models are Plug ‘n Go, installation is a breeze. Just locate the exhaust servo motor under the rider/passenger seat, disconnect the plugs, plug in the ESE to the OEM connector and that’s it, you’re ready for the ride!"
 
Jos läpän toiminnan disabloi ohjelmallisesti
koko hässäkän servoineen ja kaapeleinen voi ottaa pyörästä pois ja
näin keventää sitä parilla kilolla.

Tuo on se paras ratkaisu,
samalla laitellee muutkin rasti oikeisiin kohtiiin ja säädöt kohdilleen
 
Tuli käytyä katsomassa mitä paffilaatikosta löytyy missä putkisto on niin
sieltä löytyi Healtechin exhaust servo eliminator ja putkistossa on paikka
lambda-anturille eli tämä lienee bolt-on asennus eikä pitäisi syttyä ylimääräisiä
valoja mittaristoon.

Onkos täällä kokemuksia/tietoa varsinais-suomessa olevista dynoista..
Salossa on Dynosipi ja Laitilassa Valkon Verstas onko muita?
 
Dominatorin sliparit oli ainakin FJR: ssä siistit ja toimivat.
Hiukan oli huonoa tuuria kun toinen pönttö oli kolhittu lievästi,olisivat vaihtaneet mutta vanha ois pitänyt lähettää ensin takas.Jäi tekemättä kun kolhu oli onneksi alaspäin...

Tuo vois olla tosiaan harkittava setti :rakastunut: Kertokaa toki jos jollain jotakin oikeaa tietoa moisesta
 
Back
Ylös