Suzuki Hayabusa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 57pannu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ilmeisesti ajamattoman mutta -18 puolella rekisteröidyn "käytetyn" voi ostaa vielä -19 aikana, sikälimikäli varastoa riittää. Jos varastoa jääkin suuresti niin se dumbataan Intiaan.

Hyajabusa on sen verran tunnettu nimi että ihme on jos sitä ei hyödynnetä jossain uudessa mallissa. Se millaisessa voi olla jännittävä kysymys. Esim. Katana -nimi herätettiin uudestaan henkiin, mutta toteutuksen vaisuus kait lässäytti hypen kaikkialla.
 
Ehkä aloittajan pyörän, eli turbobusan, saa pian suoraan liikkeestä.
 
Ei esim. tuota mun Rockettiakaan ole saanut päästömääräysten takia myydä uutena enää pariin vuoteen (paitsi vissiin Australiassa). Arvo se vaan taitaa lähteä nousuun, kun saatavuus uutena loppuu. Tai sitten ei. Mistään käyttökiellosta ei tässä tietenkään ole kyse.

Markkinat on täynnä Hajabusia eli kyllä niitä riittää vielä pitkäksi aikaa. Ei siis hätää. :orgmp:
 
Australiassa ja vissiin Kanadassa myös myydään melko vanhojakin malleja. Esim Suzuki Dr650, joka ei vuoden 1996 jälkeen ole muuttunut merkittävästi. Silti keikkuu tuolla Australian top 10 myyntitilastoissa.

Patenttihakemusta on suzukilla niin puoliautomaattivaihteistolle, kun turbomoottorille.
Vähän vaan epäilyttää tuon uuden mallin turbo. En usko, että Busaan sitä on tulossa. Hinta ja valmistuskulut nousisivat sen verran, että ei mitään järkeä turbottaa. Puoliautomaatti saattaa vaikka tullakin. Ja elektroniikkaa päälle. Koneesta ++200hv tehoa ulos ja päivitetty ulkonäkö. Eiköhän se taas seuraavan 10 vuotta mene tuolla konseptilla :p Mutta mitäs sitä hyvää muuttamaan..
 
Vähän vaan epäilyttää tuon uuden mallin turbo. En usko, että Busaan sitä on tulossa. Hinta ja valmistuskulut nousisivat sen verran, että ei mitään järkeä turbottaa. Puoliautomaatti saattaa vaikka tullakin.

Mikäs siinä turbossa nyt niin hirveästi maksaa?
 
No eiköhän siihen lopulliseen hintaan piiiikkusen oo tulossa lisäystä pelkästään jo siitä, kun laitetaan elektroniikkapaketit ja päivitetään pyörä.

Turbon kanssa vaatii melkosesti tuotekehitystä ja kestävämpiä osia. Jostakin joudutaan myös karsimaan ylimääräisiä kiloja, jos nykyiselläänkin busa painaa jo sen 260kg.
Vähän on muutakin kulua, kun turbon tai minkälie remmiahtimen osat.
Toki busan kone on kestävä, mutta kuitenkin huoltovälien on pysyttävä järkevinä ja pyörän kestää pitkään.

H2 maksaa jotain 32 tonnia..? On varmaan melkoset markkinat tuon hintaisella pyörällä. Mitä tulee katteeseen, niin ei mikään rahasampo ole kyseessä. Lippulaivamalli pikemminkin.
 
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...nna-sita-ei-enaa-saa-myyda/7199218#gs.mwbtNtA

https://www.motouutiset.fi/fi/moott...ulee-2019-Suzuki-GSX-R-Recursion-Hayabusa.htm

pahamaineinen :), nyt Busa kaupoille ja heti. Ei pysy meikäläinen enää mukana, ei ole enää vuosiin....

Mittee se tämä tarkoittaa?

Doh, olen kerran kokeillut moista ajaa ystäväni pyörällä. Hienot ajo-ominaisuudet ja todella hieno kone. Vääntää tyhjäkäyntikierroksilta lähtien. Mun vartanolleni se ei vain sopinut, liian "kyykky". Kaveri, jonka pyörää kokeilin, kertoili että kun hän sitä osteli uutena Texasissa, oli edellispäivänä ollut uuden samanlaisen pyörän luovutus. Kaveri oli suoraan liikkeen pihasta ampunut tuppi nurin moottoritien ramppia alas ja suoraan rekan perään. Mutta, kuten monessa threadissa on kerrottu, ei se liika teho ole se ongelma, vaan kuinka sitä käytetään. Sinänsä sääli, jos tuota hienoa pyörää ei enää valmisteta.
 
Back
Ylös