juuh, lisää tähän sarjaan. elikä hieroin kauppoja viime syksynä w1100gsxr -93 pyörästä. laite on saksasta tänne roudattu kolmisen vuotta sitten. no kolina oli tiedossa (tai eräänlainen rohnotus, kalkatus yhdistelmä) jo ostopäätöstä tehdessä joten tulin siihen tulokseen että rahat vaihtuu vasta kun tuo oletettu vika saadaan eliminoitua. Silloin sekä eräs puoltuttu joka kolarikorjaa saksaprätkiä lähes työkseen että pyörän myyjä (tuttu sekin) epäilivät nokkaketjun löysyyttä.
Noh aikanaan ketju kiristettiin niin paljon kuin automaattikiristimessa säätövaraa riitti, mutta ei äänet loppunut. sivuäänet kuuluu siis parhaiten tyhjäkäynnillä. Sitten tuo kolarikorjaaja totesi toisen mahdollisuuden äänenlähteeksi. totesi että oli kolme samanlaista saanut sillä toimenpiteellä hiljaiseksi, eli eräänlainen "kytkinpaketti" joka välittää voimaa startterille ja laturille. Sijaitsee kaasareiden alapuolella siinä moottorinlohkon yläosassa. näin kyllä kapistuksen kun ne sitä duunas mut en valitettavasti pysty paremmin selventää. Sen kiristys tai oikeammin löystyminen on kuulemma aiheuttanut kolinaa joissakin pyörissä. No käsin kokeillen klappia ei ollut eikä pulttipistoolillakaan kiristely auttanut. Kolina siis jatkui. Vaihtoehtoina olisi nyt kaiketi koneen irrotus ja purku alapuolelta - jos sieltä vaikka laakerit vaihtais tai koko koneen remppa. No se tulee kuitenkin maksaa senvertaa että päädyin ajamaan koneella niin pitkään kuin kone kestää ja sitten uusi mylly saksanmaalta tilaukseen.
Eli siis ostin pyörän kuitenkin kun sain erittäin halvalla.
Laskeskeltiin että kokoremppa osineen töineen teetettynä tulee maksamaan lähes saman kuin tehdasuusi tai ainakin takuukilometreillä oleva kone.
Mites on onko täällä kenelläkään kokemusta saksan moottorinhinnoista ko. pyörälle???