Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo kyllä noita rahamiehille yhä löytyy, ja tulee varmaan löytymäänkin jostain Euroopasta aina. Alle viiden tonnin ei tuskin kannata enää haaveilla edes romusta. Ei toi 15 000e nyt tietysti sinänsä ole paha, jos vehkeen todella haluaa ja vaihtoehtona olisi uuden pyörän osto. Onko säikeen aloittajalla aikaisempaa 2T-kokemusta? Pitäisin sitä varsinkin tuo Yamahan kohdalla lähes välttämättömänä. Enempi huoltamisessa ja säätämisessä.
Etenkin tuo Jammu on vähän kuin Beethovenin entinen konserttipiano. Tulppien kärkivälit, öljypumpun säädöt, oikeat öljyt, kaasarien säädöt, Ylen Paskan Vääntö Systeemin voi onneksi lukita helposti auki ja vetää töpselit irti, jolloin ajamisesta tulee entistä hektisempään (kivempaa). Omista kolmepuolikkaista lukitsin aina systeemin auki. Yhdestä jopa hitsattiin systeemin aukot umpeen pytyissä muistaakseni, kun systeemi on vähän vuotoherkkä. Öljypumpun säädin lähes täysille aina. Ei näkynyt karstaa.
Toi Suzuki on ehken himpun kuluttaystävällisempi, yksinkertaisempi, jos helppoutta haluaa. Olisi aika hauska nähdä joskus jonkinlainen ajoneuvorekisterin ajo, josta kävisi ilmi montako noita kumpaakin yhä on Suomessa kilvissä. Jammuja veikkaan ehkä 5kpl, Suzukeja ehkä pari enemmän. Puhdas arvaus. Itse jos ostaisin niin tilaisin erikoiskilven RD-500 ilman muuta. Ei se tuon hintaisessa suuri lisäkulu olisi.
Olen värkänny 2-tahteja vaikka ja kuinka kauan. Tehokkain mitä olen ajanut on oma 60hp Banshee. Mutta ehdottamasti itekki erikoiskilven hommaan kyseiseen pyörään sitten kun sellasen saan. Alkaa olee rahatkin sen verran kasassa että sais mintissä kunnossa olevan RG:een briteistä. Vähän huolestuttaa toi maahantuonti ja siihen liittyen rekisteröinti koska en ole ikinä tehny mitään vastaavaa.
Vähän huolestuttaa toi maahantuonti ja siihen liittyen rekisteröinti koska en ole ikinä tehny mitään vastaavaa.
Hyvä. Hyvin se rekisteröinti onnistuu, itse ostin yhden tax-free Kawan 2000-luvun alussa, katsastutin ja rekisteröin ja maksoin verot. Noita näkyy välillä liikkuvan Euroopassa kymppitonnilla, joskus hivenen allekin.
Viidellätoista tonnilla saa valita. Jos en ihan väärin muista, niin noita RD-jammuja tuotiin aikanaan Suomeen 30kpl. Kuulin tiedon kauan sitten, en muista mistä. Veikkaan että Suzukeja suunnilleen sama määrä. Kova kato käynyt. Niiden pyttyjä ym. sälää näkyy välillä liikkuvan romiksilla, moni päätynyt valitettavasti romikselle kun ei ole omistaja hyvän päälle ymmärtänyt. Jokunen varmaan myyty Ruotsiin, ym ulkomaille.
Joskus muuten katselin netistä, että Ruotsissa noita liikkuu enemmän. Ostohousut jalassa kannattaa ehkä ensin metsästää Ruotsista. Voi ajaa kotiin. Suzukilla olen ajanut tyypit, Jammua en ole nähnyt kuin purettuna pahvilootiin mutta vuosia sitten olen kaksi kertaa nähnyt Jammun myynnissä netissä. Niitä on pari kolme neljä yksilöä kyllä maassa. Jos olette lukijat nähneet Jammun livenä Suomessa, niin kertokaa havainnoistanne. Kolmepuolikkaaseen Jammuun mulla olisi kotona mint-kuntoinen maahantuojan huoltokirja, se puhelinluettelon kokoinen ja paksuinen pläjäys.
Se oli ihan keskustassa se moottoripyöräliike, jonka myyjä minulle 1999 tuota Jammua tarjosi pahvilaatikoissa. Oliko Uudenmaankatu? niillä hoodeilla, Eerikinkatu, jne. en nyt muista enää liikkeen nimeä. Kun muistaisi niin tekisi mieli soittaa entiselle omistajalle, että mitä niille pahvilootille kävi. Jossain liiterin nurkassa tietysti ehkä vieläkin. Kymppitonnin pyörä. Nyt jarrutanTästä aiheesta voisi helposti turista vaikka kuinka.
Edit: tuo liike oli Moto Hiko Kalevankadulla. Bengt Haikola vaikuttaa kuolleen 2015.
Missä lienee Hikon vanhat rojut?
Hyvä. Hyvin se rekisteröinti onnistuu, itse ostin yhden tax-free Kawan 2000-luvun alussa, katsastutin ja rekisteröin ja maksoin verot. Noita näkyy välillä liikkuvan Euroopassa kymppitonnilla, joskus hivenen allekin.
Viidellätoista tonnilla saa valita. Jos en ihan väärin muista, niin noita RD-jammuja tuotiin aikanaan Suomeen 30kpl. Kuulin tiedon kauan sitten, en muista mistä. Veikkaan että Suzukeja suunnilleen sama määrä. Kova kato käynyt. Niiden pyttyjä ym. sälää näkyy välillä liikkuvan romiksilla, moni päätynyt valitettavasti romikselle kun ei ole omistaja hyvän päälle ymmärtänyt. Jokunen varmaan myyty Ruotsiin, ym ulkomaille.
Joskus muuten katselin netistä, että Ruotsissa noita liikkuu enemmän. Ostohousut jalassa kannattaa ehkä ensin metsästää Ruotsista. Voi ajaa kotiin. Suzukilla olen ajanut tyypit, Jammua en ole nähnyt kuin purettuna pahvilootiin mutta vuosia sitten olen kaksi kertaa nähnyt Jammun myynnissä netissä. Niitä on pari kolme neljä yksilöä kyllä maassa. Jos olette lukijat nähneet Jammun livenä Suomessa, niin kertokaa havainnoistanne. Kolmepuolikkaaseen Jammuun mulla olisi kotona mint-kuntoinen maahantuojan huoltokirja, se puhelinluettelon kokoinen ja paksuinen pläjäys.
Se oli ihan keskustassa se moottoripyöräliike, jonka myyjä minulle 1999 tuota Jammua tarjosi pahvilaatikoissa. Oliko Uudenmaankatu? niillä hoodeilla, Eerikinkatu, jne. en nyt muista enää liikkeen nimeä. Kun muistaisi niin tekisi mieli soittaa entiselle omistajalle, että mitä niille pahvilootille kävi. Jossain liiterin nurkassa tietysti ehkä vieläkin. Kymppitonnin pyörä. Nyt jarrutanTästä aiheesta voisi helposti turista vaikka kuinka.
Edit: tuo liike oli Moto Hiko Kalevankadulla. Bengt Haikola vaikuttaa kuolleen 2015.
Missä lienee Hikon vanhat rojut?

Etsit pyörän, ja sovit kauppahinnan myyjän kanssa. Mikäli haluat että pyörä pysyy varattuna sinulle, maksa varaushinta etukäteen.
Sovit myyjän kanssa että he hoitavat pyörän paperit kuntoon, ja siirtävät omistuksen sinulle maksun jälkeen.
Järjestät pyörälle kyydin kotiin (tai pyydät myyjää järjestämään sen)

Pieni varoituksen sananen. Em. tapa toimii varmasti rehellisten ja kivijalkakauppojen kanssa....
.
Tuo maalaaminen kuvastaa aika hyvin miten noita arvostettiin 90-luvulla. Ei juuri yhtään. Moottori parempaan käyttöön, Bilteman purkista uusi väri pintaan.Oli siellä Hikolla myös RD:kin pahvilootissa ainakin sillä hetkellä, kun kävin. Missä lie nyt. On toki myös mahdollista, että mulla menee muistissa Hiko sekaisin sen toisen Kalevankadulla olleen MP-liikkeen kanssa, jossa nykyinen Hondani on ollut historiatietojen mukaan aikanaan myynnissä. Motokulma Pinolo oli sen puljun nimi.
RD 500 on 19kpl, joista 3kpl rekisteröity käytettynä 2008, 2011 ja 2013. Ruokolahdella ja Heinolassa näitäkin...
Sijainnit:
Mynämäki
Lieto
Imatra
Nokia
Sipoo
Kouvola
Sipoo
Pieksämäki
Joensuu
Pirkkala
Hamina