Suzuki rgv tuonti

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MCL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

MCL

New member
Noniin,eka viesti tälle foorumille.Jospa täältä heruisi paremmin vastauksia ja tietoa kuin motot.netistä.

Eli tässä on vajaa vuosi vielä täysi-ikäisyyten,kevytmoottoripyöräkorttia ja kevaria en aikoinaan hankkinut kustannussyistä.Vakituisia tuloja ei juurikaan ole,mutta säästössä on pari tonttua.Sellainen pyöräkuume on ollut jo pidemmän aikaa että pakko saada pyörä ainakin talliin koristeeksi.Alhaisten vakuutusmaksujen,hankintahinnaltaan sekä omien mieltymyksen takia suzuki rgv tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.Eli suzukin valmistama 250cc kuutioinen 2-tahtinen sportti.Tekniset tiedot eri vuosimalleista,artikkeleita ja muuta tietoa löytyy allaolevasta linkistä:

Eri vm tiedot

Viimeinen suomeen tuotu vuosimalli on ymmärtääkseni 1991,jolloin pyörä uudistui melkoisesti.RGV ovat jostain syystä edelleen hinnoissaan suomessa,yksityiset myyvät kunnossolevia aina vajaasta 3 tontusta,liikkeet haluaa vielä tonnin lisää.Siksi kiinnostaa pyörän tuominen saksasta jossa pyörän hinnat on tuntuvasti alhaisempia,lisäksi olisi mahdollisuus hankkia 1993 tai uudempi rgv jolloin pyörään tuli uusi takahaarukka,70° twini entisen 90° sijasta,ramair sekä vaihteistoa uusittiin.Tämä vm rgv tuottaakin jo 10hv enemmän kuin suomeen tuodut mallit.Kaikki suomeen tuodut rgv ovat 54hp malleja.

1991
1993

Ymmärtääkseni ulkomailta pyörän tuodessa pitäisi maksaa veroa,jonka pitäisi kyseisen pyörän kohdalla olla arviolta 300-400euroa,tullin veropäätöksistä en löytänyt ainuttakkaan tuotua rgv,mutta parin muun puolikkaan kohdalla vero oli näillä hujakoilla.Lisäksi pitäisi hankkia joku vastaavuustodistus,ja ensirekisteröinti on jonkin verran tyyrimpää kuin normaalisti.Sukua löytyy saksasta jonkin verran joten majoitus olisi lähes ilmainen,lisäksi on mahdollisuus tuoda pyörä ukon kanssa,mikäli se hankkii auton saksasta syksyllä.

Suskissa on se yksi valitettava "ominaisuus",eli AETC tai toisin sanoin pakoaukonsäädin.Joka suunnitteluvirheen takia hajoaa ennemmin tai myöhemmin aiheuttaen suurta tuhoa mikäli se pääsee tippumaan sylinteriin.Toisin sanoin 500e maksavat vahvistetut säätimet(ikuiset) ovat pakkohankinta.

Pyörästäkin saa oikein sievän pienillä muutoksilla&maalauksilla.Tämmoiset löytyi bikepicsistä:

Klik Klik1 Klik2

Kaipaisin kuitenkin vielä tarkempaa tietoa ja faktaa pyörästä & tuomisesta olettamuksieni pohjalle.
 
Täälläkin näköjään ollaan yhtä tietämättömiä tai haluttomia auttamaan nuorukaista moottoripyöräilyn pariin.
sad_orig.gif


Löysin kuitenkin vihdoin tullin verotaulukoista yhden tuodun rgv.

Käyttöönottopv:02.04.1991
Ajomäärä:25tkm
Verotusarvo:2240
autovero:268.8e
alv:57.01e
yhteensä:325.81e

Toisin luultavasti 2-3 vuotta tuoreemman.Legal or not,93- is hot
tounge.gif


Saksan hintojen vaihtelevuus mietityttää hieman.Niissä kun ei näytä olevan mitään järkeä. Myytävänä olevat rgv autoscoutilla

Tämän kaltaisia yksilöitä etsin,kunhan ei ole käännetty tai muuta epämiellyttävää.

RGV
inlove.gif
 
Ehkä se on täälläkin aika harvinainen ajopeli
wink.gif


Tulli arpoo henk.koht vero arvon jos ei ihan putkella omiin nimiin tuo
niitä pyöriä. Ainakin oman vero oli paljon alle taulukko arvon.

Naarmuista ymsä, voi anoa alennusta veroon, tosin se pyörä on vietävä sinne näytille.

Motoscoutin hinnat menee laidasta laitaan. Halvin ei varmasti ole paras sielläkään.
Samaa ihmettelen '94 RF600R:n kohdalla, jollainen kiinostais...

Tälläiset erikoiset pyörät ovat hinnoissaan Suomessa.
smile_org.gif
 
Ehkä se on täälläkin aika harvinainen ajopeli
wink.gif


Tulli arpoo henk.koht vero arvon jos ei ihan putkella omiin nimiin tuo
niitä pyöriä. Ainakin oman vero oli paljon alle taulukko arvon.

Naarmuista ymsä, voi anoa alennusta veroon, tosin se pyörä on vietävä sinne näytille.

Motoscoutin hinnat menee laidasta laitaan. Halvin ei varmasti ole paras sielläkään.
Samaa ihmettelen '94 RF600R:n kohdalla, jollainen kiinostais...

Tälläiset erikoiset pyörät ovat hinnoissaan Suomessa.
smile_org.gif
Se on kyllä totta ettei rgv ole mikään suomen yleisin pyörä,mutta en pahemmin edes kaipaa tietoa pyörästä sen kummemmin.On tullut selattu rgv aiheiset sivut&foorumit ajat sitten.Suurin epävarmuus lienee juuri tuossa tuomisessa.

Harvinaisempia pyöriä kannattaa yleensä hakea ulkomailta,Suomen olemattomien mp-markkinoiden takia mitään listahintaa vähänkään harvinaisemmasta pelistä ei ole,vaan myyjä voi ruustata vaikka millaisen numeron myyntihinnaksi ostajan tietämättä pyörän todellista arvoa.

Mulla on jo vaikka millaisia visioita pyörää varten
inlove.gif
 
RGV

Itse ajelin sellaset reilut 10tkm rgf:llä. Kesti suht kauan ennen kun seiskapätkällä gikserillä uskalsin ajaa mutkat yhtä kovaa kuin rgf:llä. Eli lujaa on helppo ajaa.
smile_org.gif


Mikäli rgv:ssä on sama alakerta kuin f:ssä niin se kestää isältä pojalle. Omastani luovuin kun mittarissa oli suunnilleen 65tkm ja tietääkseni edes kytkinlevyjä ei oltu ikinä vaihdettu. Varsin loistokkaasti joka tapauksessa laatikko pelasi.

F:ssä jarrut oli mitään sanomattoman hyvät. Tuskin ne rgv:n tuplalevylliset ainakaan huonommat ole.
smile_org.gif
 
RGV

Itse ajelin sellaset reilut 10tkm rgf:llä. Kesti suht kauan ennen kun seiskapätkällä gikserillä uskalsin ajaa mutkat yhtä kovaa kuin rgf:llä. Eli lujaa on helppo ajaa.
smile_org.gif


Mikäli rgv:ssä on sama alakerta kuin f:ssä niin se kestää isältä pojalle. Omastani luovuin kun mittarissa oli suunnilleen 65tkm ja tietääkseni edes kytkinlevyjä ei oltu ikinä vaihdettu. Varsin loistokkaasti joka tapauksessa laatikko pelasi.

F:ssä jarrut oli mitään sanomattoman hyvät. Tuskin ne rgv:n tuplalevylliset ainakaan huonommat ole.
smile_org.gif
Rgf on piikki.

Rgv ja rgf ei taida olla muuta yhteistä kuin lähes sama yläpää.Vaihteisto on ainakin ihan eri.Heikkouksia pyörässä ei pitäisi olla kuin pakoaukon säätimet,sekin korjautuu vaihdattamalla "vahvistetut" säätimet joita esim Fischer kaupittelee.
 
Tiedän. Ajattelin vaan kertoilla kokemuksia f:stä kun ei suuremmin tullut puhetta v:stä. Kuitenkin ainakin ajoasennoltaan kait aika lailla samanlaisia. Niin ja samat ongelmat f:ssä on pakoaukonsäätimien kanssa. Itse jouduin ne vaihtamaan myös. Vaihdon jälkeen ne kyllä toimivat ihan hyvin 8tkm myyntiin asti.
 
Pyörät muistuttavat toisiaan kyllä erittäin paljon,erityisesti ulkonäöltään.Rgv pitäisi olla todella ketterä,kuivapaino 1993 vuosimallin pyörässä on 138kg,arrow/jollymoto/tyga/Lomasin putkilla saa 11kg painoa karistettu ja tyyliin 10hv lisää voimaa koneelle.
 
Tuli mieleen kysyä että mistä varmistan pyörän oikean vm ja onko pyörä varastettu?
Eli onko siellä erilaiset systeemit kuin suomessa. Vai kysynkö pyörän alkuperän suzukin maaahantuojalta saksassa ja gestapolta
tounge.gif
vastaavasti onko pyörä varastettu.
 
Back
Ylös