Noniin,eka viesti tälle foorumille.Jospa täältä heruisi paremmin vastauksia ja tietoa kuin motot.netistä.
Eli tässä on vajaa vuosi vielä täysi-ikäisyyten,kevytmoottoripyöräkorttia ja kevaria en aikoinaan hankkinut kustannussyistä.Vakituisia tuloja ei juurikaan ole,mutta säästössä on pari tonttua.Sellainen pyöräkuume on ollut jo pidemmän aikaa että pakko saada pyörä ainakin talliin koristeeksi.Alhaisten vakuutusmaksujen,hankintahinnaltaan sekä omien mieltymyksen takia suzuki rgv tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.Eli suzukin valmistama 250cc kuutioinen 2-tahtinen sportti.Tekniset tiedot eri vuosimalleista,artikkeleita ja muuta tietoa löytyy allaolevasta linkistä:
Eri vm tiedot
Viimeinen suomeen tuotu vuosimalli on ymmärtääkseni 1991,jolloin pyörä uudistui melkoisesti.RGV ovat jostain syystä edelleen hinnoissaan suomessa,yksityiset myyvät kunnossolevia aina vajaasta 3 tontusta,liikkeet haluaa vielä tonnin lisää.Siksi kiinnostaa pyörän tuominen saksasta jossa pyörän hinnat on tuntuvasti alhaisempia,lisäksi olisi mahdollisuus hankkia 1993 tai uudempi rgv jolloin pyörään tuli uusi takahaarukka,70° twini entisen 90° sijasta,ramair sekä vaihteistoa uusittiin.Tämä vm rgv tuottaakin jo 10hv enemmän kuin suomeen tuodut mallit.Kaikki suomeen tuodut rgv ovat 54hp malleja.
1991
1993
Ymmärtääkseni ulkomailta pyörän tuodessa pitäisi maksaa veroa,jonka pitäisi kyseisen pyörän kohdalla olla arviolta 300-400euroa,tullin veropäätöksistä en löytänyt ainuttakkaan tuotua rgv,mutta parin muun puolikkaan kohdalla vero oli näillä hujakoilla.Lisäksi pitäisi hankkia joku vastaavuustodistus,ja ensirekisteröinti on jonkin verran tyyrimpää kuin normaalisti.Sukua löytyy saksasta jonkin verran joten majoitus olisi lähes ilmainen,lisäksi on mahdollisuus tuoda pyörä ukon kanssa,mikäli se hankkii auton saksasta syksyllä.
Suskissa on se yksi valitettava "ominaisuus",eli AETC tai toisin sanoin pakoaukonsäädin.Joka suunnitteluvirheen takia hajoaa ennemmin tai myöhemmin aiheuttaen suurta tuhoa mikäli se pääsee tippumaan sylinteriin.Toisin sanoin 500e maksavat vahvistetut säätimet(ikuiset) ovat pakkohankinta.
Pyörästäkin saa oikein sievän pienillä muutoksilla&maalauksilla.Tämmoiset löytyi bikepicsistä:
Klik Klik1 Klik2
Kaipaisin kuitenkin vielä tarkempaa tietoa ja faktaa pyörästä & tuomisesta olettamuksieni pohjalle.
Eli tässä on vajaa vuosi vielä täysi-ikäisyyten,kevytmoottoripyöräkorttia ja kevaria en aikoinaan hankkinut kustannussyistä.Vakituisia tuloja ei juurikaan ole,mutta säästössä on pari tonttua.Sellainen pyöräkuume on ollut jo pidemmän aikaa että pakko saada pyörä ainakin talliin koristeeksi.Alhaisten vakuutusmaksujen,hankintahinnaltaan sekä omien mieltymyksen takia suzuki rgv tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta.Eli suzukin valmistama 250cc kuutioinen 2-tahtinen sportti.Tekniset tiedot eri vuosimalleista,artikkeleita ja muuta tietoa löytyy allaolevasta linkistä:
Eri vm tiedot
Viimeinen suomeen tuotu vuosimalli on ymmärtääkseni 1991,jolloin pyörä uudistui melkoisesti.RGV ovat jostain syystä edelleen hinnoissaan suomessa,yksityiset myyvät kunnossolevia aina vajaasta 3 tontusta,liikkeet haluaa vielä tonnin lisää.Siksi kiinnostaa pyörän tuominen saksasta jossa pyörän hinnat on tuntuvasti alhaisempia,lisäksi olisi mahdollisuus hankkia 1993 tai uudempi rgv jolloin pyörään tuli uusi takahaarukka,70° twini entisen 90° sijasta,ramair sekä vaihteistoa uusittiin.Tämä vm rgv tuottaakin jo 10hv enemmän kuin suomeen tuodut mallit.Kaikki suomeen tuodut rgv ovat 54hp malleja.
1991
1993
Ymmärtääkseni ulkomailta pyörän tuodessa pitäisi maksaa veroa,jonka pitäisi kyseisen pyörän kohdalla olla arviolta 300-400euroa,tullin veropäätöksistä en löytänyt ainuttakkaan tuotua rgv,mutta parin muun puolikkaan kohdalla vero oli näillä hujakoilla.Lisäksi pitäisi hankkia joku vastaavuustodistus,ja ensirekisteröinti on jonkin verran tyyrimpää kuin normaalisti.Sukua löytyy saksasta jonkin verran joten majoitus olisi lähes ilmainen,lisäksi on mahdollisuus tuoda pyörä ukon kanssa,mikäli se hankkii auton saksasta syksyllä.
Suskissa on se yksi valitettava "ominaisuus",eli AETC tai toisin sanoin pakoaukonsäädin.Joka suunnitteluvirheen takia hajoaa ennemmin tai myöhemmin aiheuttaen suurta tuhoa mikäli se pääsee tippumaan sylinteriin.Toisin sanoin 500e maksavat vahvistetut säätimet(ikuiset) ovat pakkohankinta.
Pyörästäkin saa oikein sievän pienillä muutoksilla&maalauksilla.Tämmoiset löytyi bikepicsistä:
Klik Klik1 Klik2
Kaipaisin kuitenkin vielä tarkempaa tietoa ja faktaa pyörästä & tuomisesta olettamuksieni pohjalle.