Suzuki T250 - Scrambler tai jtn

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Welmari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kytkinkahvaa asentaessa tuli huomattua, että eihän vaijeri mahdu sinne.
suzu17.jpg
Onneksi olin tuohon autoprojektiin ostanut pienen paineilmarälläkän, niin sillä sai nakerrettua kolon tarpeeksi isoksi. Tosin tuo materiaali oli sen verran pehmeää, että varmaan puukollakin olisi saanut nakerrettua sopivan kolon.

Laki vissiin vaatii, että pyörässä on sekä lyhyet että pitkät valot? Sen takia piti jonkinmoinen valokatkaisija viritellä jonnekin.
suzu18.jpg
Tuohon valotangon päähän se sujahti hyvin. Piuhojakin saa sopivasti putken sisälle piiloon. Nuo kiinan valot toimii niin, että kun virrat katkaisee, vaihtuu valot pitkät->lyhyet->strobo->pitkät jne. Onhan tuossa periaatteessa ne vaaditut valot, mutta poliisi voi olla tuon strobon suhteen vähän nihkeähkö.
Netistä löytyi ohje, miten strobon saa pois, mutta se ohje toimi vissiin vanhemmassa versiossa, koska noissa valoissa vain valoteho himmeni kolvaamalla ohjeen mukaan.
Tehokkaat nuo ainakin on ja vaadittu valokuviokin taitaa löytyä. Kait.
suzu19.jpg
Jostain hyllyyn oli kulkeutunut kuumaa kestävää maalia, joten siitä vaan kerros sitä päälle ja hyvä tuli.
suzu20.jpg
Sitten alkaisi pyörä olla siinä kuosissa, että pakko siirtää ulos ja alkaa rälläköimään.
Penkin alla oli tuommoinen "kahva", johon penkki liukui.
suzu22.jpg
Eli se pois.
 
Pelkästään viisi kuvaa sai liitettyä per viesti, niin jatetaan tähän.

Samalla piti rälläköidä entisen valon tuet pois.
suzu23.jpg
suzu24.jpg
Siistihän tuosta jäljestä ei tullut ja vaatisi pakkelilla hipistelyä. Mutta mä varmaan vaan vedän maalit päälle ja käännän rälläköidyt kohdat tankkiin päin.

Pitäisi keksiä, miten tuohon keulaan saa peltilätkän kiinni. Hitsaamalla sen saisi, mutta se on jo maalattu ja teipattu valmiiksi, niin palojäljet tulisi ilkeästi näkyviin. Pitää varmaan jotkut pellin lirpakkeet hitsata piiloon ja kiinnittää niihin.

Takarengas oli vuotanut melkein tyhjäksi ja sitä helevetin öljyä pukkaa edelleen jostain taka-akselin seudulta. En oikein tajua, mitä öljyä se voi olla, kun ei siellä mitään öljyä pitäisi olla?

Pidempiä jousia meinasin asentaa, mutta liian pitkäthän ne oli. Vaikka perä tipahti alaspäin jouset pois ottamalla, niin ei kuitenkaan tarpeeksi. Jousipuristin olisi kaverilla, mutta kaksipiikkisenä auton jousipuristimena ei taida toimia tässä tapauksessa.

Renkaita pitäisi alkaa etsimään, etulokasuojan kanssa pitäisi tehdä jotain (nostaa) ja takalokasuojakin pitäisi keksiä.
Etulokasuojan kyljessä on etujarruille menevän jarruletkun joku suojakolo. Ja letkun pidike. Jos otan tuon lokarin pois, niin niilleolisi keksittävä jotain.
 
Pelkästään viisi kuvaa sai liitettyä per viesti, niin jatetaan tähän.

Samalla piti rälläköidä entisen valon tuet pois.
katso liitettä 10101
katso liitettä 10102
Siistihän tuosta jäljestä ei tullut ja vaatisi pakkelilla hipistelyä. Mutta mä varmaan vaan vedän maalit päälle ja käännän rälläköidyt kohdat tankkiin päin.

Pitäisi keksiä, miten tuohon keulaan saa peltilätkän kiinni. Hitsaamalla sen saisi, mutta se on jo maalattu ja teipattu valmiiksi, niin palojäljet tulisi ilkeästi näkyviin. Pitää varmaan jotkut pellin lirpakkeet hitsata piiloon ja kiinnittää niihin.

Takarengas oli vuotanut melkein tyhjäksi ja sitä helevetin öljyä pukkaa edelleen jostain taka-akselin seudulta. En oikein tajua, mitä öljyä se voi olla, kun ei siellä mitään öljyä pitäisi olla?

Pidempiä jousia meinasin asentaa, mutta liian pitkäthän ne oli. Vaikka perä tipahti alaspäin jouset pois ottamalla, niin ei kuitenkaan tarpeeksi. Jousipuristin olisi kaverilla, mutta kaksipiikkisenä auton jousipuristimena ei taida toimia tässä tapauksessa.

Renkaita pitäisi alkaa etsimään, etulokasuojan kanssa pitäisi tehdä jotain (nostaa) ja takalokasuojakin pitäisi keksiä.
Etulokasuojan kyljessä on etujarruille menevän jarruletkun joku suojakolo. Ja letkun pidike. Jos otan tuon lokarin pois, niin niilleolisi keksittävä jotain.
----------
Olet kai jo tarkistanut tuoreöljyvoitelupumpun liitokset, suizassa pumppu on koneen takaosassa joten sieltä voi valua takahaarukalle. Voi se tulla vaihteistostakin, mutta näissä kone on vaakasuunnassa halkaistu, joten pitävät liemet yleensä hyvin sisällään.
Mare
 
----------
Olet kai jo tarkistanut tuoreöljyvoitelupumpun liitokset, suizassa pumppu on koneen takaosassa joten sieltä voi valua takahaarukalle. Voi se tulla vaihteistostakin, mutta näissä kone on vaakasuunnassa halkaistu, joten pitävät liemet yleensä hyvin sisällään.
Mare
Öljysäiliö on ollut irti melkein 2kk. Ja se öljy on todella mustaa kuraa. Eli ehkäpä sitten tuota vaihteiston öljyä. Pitää yrittää tutkia tarkemmin, että valuuko mistään runkoa pitkin. Takahaarukassa on kyllä rasvanippa renkaan edessä, joten voisiko tuonne jotain öljyä sitten ruikkia sisälle?

Tänään jatkui koheltaminen. Penkin asentelin kohdalleen ja hitsasin kiinnikkeet.
suzu25.jpg
Hitsaamisen saloihin pääsin tutustumaan kunnolla vasta tänä keväänä, kun tuota harrasteautoa piti alkaa hitsaamaan urakalla. Nollakokemuksella on nyt vaihdettu takakontin pohja, kuskin puolelle koko helma, muutama lattian kannake ja muutama korin kannake. Apukuskin puolelle sama urakka menossa.
Silti tuo sauma ei näytä mitenkään kauniille. Mutta piiloonhan ne jää ja eiköhän se paikallaan pidä.

Takalokarin kanssa meni sitten melkein koko iltapäivä. Kiinnityssysteemi ja pituus aiheutti vähän ongelmia. Lopulta muutamalle pellinlirpakkeelle kun näytti hitsauskonetta, sai tuon lokarin kiinni.

Runkoa piti lyhentää takaa. Ensiksi meinasin pitää rungon pitkänä ja kötöstellä muutamasta intin ammuslaatikosta sivulaukut, mutta ei näyttänyt hyvälle. Hölmöt reijäthän tuonne perään jäi möllöttämään, mutta niistä meinasin hankkiutua eroon laittamalla pultit sinne

suzu26.jpg
Pikkuhipistelyä vailla, jotka huomenna pitäisi saada valmiiksi. Jos ei sada. Sitten pääsisi kaverin luo ilmaamaan etujarrut.
 
^Muinaisuudessa putsattiin mopojen pakoputkia saunan uunissa hiilloksen päällä kuumentamalla ja sitten kopisteltiin pahanhajuinen ja haiseva tavara pois. Tuossa T250J:ssä oli muuten uutena mukana käsipumppu jonka kiinnike näkyy satulan alla oikealla puolella pystyputkessa ja se oli ohuessa pahvisessa, harmaassa "neliöputkessa".
 
Viimeksi muokattu:
Sieltähän se "öljyvuodon" syy löytyi. Oikea pakoputken alunen ihan öljyssä. Ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Kiitos avusta!
suzu27.jpg
suzu28.jpg
suzu29.jpg
Semmoinen siitä nyt tuli. Pientä viilauta vielä kaipaa, mutta pääosin semmoisena se nyt jatkaa elämää.

Etujarrun ilmaaminen ei mennyt ihan kuin elokuvissa. Tai hyvin se meni siihen saakka, kunnes jarruletku antoi periksi. Parempi tietenkin tässä vaiheessa eikä silloin, kun auton keula alkaa lähestymään.

Onko nuo jarruletkut jonkinmoisia standardijuttuja vai merkkikohtaisia? Kytkimen päässä ainakin taitaa olla ihan yleismallin rinkula, mutta entä levyjarrujen päässä?

E: Niin ja sekin ihmetytti, kun minun tajun mukaan ryyppy toimii niin, että vipu on kaasarissa alaspäin. Nyt, kun ryypyn nostaa ylös, niin koneen kierrokset karkaa taivaisiin. Ja ryyppy alhaalla toimii suhteellisen normaalisti. Ostettaessa muutama kuukausi takaperin pyörä toimi normaalisti ja kaasareihin en ole koskenut. Vedot on hyvin kohdillaan, kun ryyppy on (oletetusti siis) päällä ja vipu alhaalla.

Eikös se ole niin, että kun ryypyn iskee päälle lämpimälle koneelle, niin se puutuu? Nyt tuo puuttuu kokonaan. Toimiihan tuo tosin vakionopeudensäätimenä, kun pitää kierroksia niin korkealla, mutta olisihan se kiva saada kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan näpäkkä pyörä, mutta tuo Suzuki/U.S. Army yhdistelmä on ehkä "hieman" outo :D
 
Ihan näpäkkä pyörä, mutta tuo Suzuki/U.S. Army yhdistelmä on ehkä "hieman" outo :D

En tiedä jääkö Suzukin (ja Yamahan) taru vain Coppolan Ilmestyskirja. Nyt elokuvan viitoittamaksi populaariviihteeksi, mutta todistettavasti ainakin Honda CB175 on Vietnamin kauhuja nähnyt, Nam's Angels. Näin (melkein) aiheeseen ja (melkein) aikakauteen liittyvänä kuriositeettina.. :orgmp2:
 
Joo, onhan tuo yhtälö hieman sekava. Mutta kun ylijäämäosista kasailee, niin tulee vähän mitä tahansa.

Tänään kävin ekan pidemmän lenkin heittämässä. 50km tuli matkaa yhteensä ja hyvinhän tuo toimi. Reissulla vaan tuli jälleen kerran huomattua, että ajotakin sisälle on pieniäkin ostoksia aika vaikea sulloa, joten kotia päästyä laitoin mietintämyssyn päähän.

Karjaraudan kiinnike löytyi tallista käteen, joten kokeilin josko siitä saisi jonkinmoisen laukkutelineen.
suzu31.jpg
Rauta suoraksi ja kokeilemaan. Kyllähän se paikkansa ja muotonsa viimein löysi.
suzu30.jpg
Siitä sitten vähän hipistelyä ja maalia niskaan, niin rauta oli valmis.
suzu32.jpg
"Laukkuina" toimii intin kaksi ammuslaatikkoa.
suzu33.jpg
Bonuksena sain kilven pois tuosta perästä, kun tahtoi hieman rämistä. Ja eiköhän poliisit olisi tuon kilven kulmasta alkaneet kuitenkin aukomaan päätä.

Tässä kaikessa tuoksui niin kova tein itse ja tuli juuri niin pska kuin saattoi kuvitella, että tyytyväisenä sai taas muniaan rapsutella pyörän vieressä.

Mystinen käyntihäiriö oli päällä, kun sain mopon ajoon. Oireina kovat kierrokset, jotka laskee ryypyllä ja aina ei edes sillä. Yhtenä päivänä aloin sitten kurkkimaan tarkemmin kaasuttimien suuntaan pohtien, että olisiko joku vuoto kaasarien tiivisteissä. Ne oli kuitenkin hvän näköiset. Seuraavaksi muistin, että olin säädellyt kaasukahvan päästä vaijeria kahvan kiinnitysoperaation yhteydessä, koska kaasu meinasi jumittaa. Sieltä sitten mutteria pyörittelemään ja sieltähän se vika löytyi. Kaasu jäi jotenkin kantamaan ja sen takia nosti kierrokset.
Nyt ryyppykin toimii niinkuin sen kuuluukin.

Päivän ajolenkillä huomasin, että vitosvaihde pitää kovempaa ääntä kuin koko loppupyörä. Teki oikein pahaa ajella sillä, mutta ei se pomppinut tai mitään muutakaan. Öljyreijästä kurkin sisälle ja jotain litkua siellä näytti olevan, mutta mitään tarkistussilmää/tikkua en löytänyt.
Täytyy ostaa Biltemasta semmoinen pieni öljyimuri ja sillä imasta entiset pois ja laittaa uudet tilalle. Kunhan löydän, paljon sinne pitää laittaa ja mitä.

Endurorenkaat löytyi mprengas-onlinen tms kautta. Tietenkin halvimmat mitä löytyi. Merkki joku Sheng Tsung tms. Ei mitään selityksiä, onko eturengas vai takarengas ja tarvitseeko sisäkumia. Mutta onpahan tulossa ja ihmetellään sitten, kun ovat tontilla.
 
Uudet renkaat tuli varmaan 2 viikkoa sitten, mutta siinä ne on vain pihassa pyörineet. Osa syy vaihtamattomuuteen on ollut pihahommat. Mutta vähintään yhtä iso syy on ollut "en kuitenkaan osaa"- ajattelu. Koskaan tuommoista tehnyt, niin hiukan epäileväinen omiin taitoihin olin.

Mutta, ennen töihin lähtöä eturengas irti ja Bilteman kautta töihin. Biltemasta kolme rengasrautaa ja venttiilin irroitin. Eiköhän niillä pärjää.

Töissäkin pitkitin homman aloitusta ja tein kaikkea muuta mahdollista, mutta pakkohan se oli homman alkaa. Muutama youtube-videon katsominen ja ähertämään. Vanteella ollut rengas oli toooooooodella jäykkää kumia. Varmaankin vanhuuttaan jäykistynyt, kun halkeamiakin näkyi rengasta vääntäessä. Oli lähellä, etten luovuttanut koko hommaa, kun nuo kaksi rengasrautaa meinasi osoittautua liian lyhyiksi. Yhden pitkän olin sentään tajunnut ostaa. Voimaa se vaan tartti aivan saakelisti, mutta lähti se rengas viimein irti.
suzu34.JPG
Yli puoli tuntia tuota ähersin, mutta kyllä se voitto sieltä tuli. Uuden renkaan laitto olikin sitten todella helppo juttu. Rengas oli paljon pehmeämpää kumia, joten se meni vanteelle vähän kuin vahingossa. Niin vahingossa, että jouduin sen puoliksi irroittamaan uudestaan pois, kun sisärengasta en saanut enää väliin.
suzu35.JPG
Sinne se sisärengaskin upposi ja kumi meni aika nätisti uudestaan vanteelle. Vähän lopussa piti voimaa taas käyttää ja nuo lyhyet rengasraudat näyttivät taas heikkoutensa.
suzu36.JPG
Siinä vielä kokovertailua. Hiukan liian kaposet tilasin, mutta kyllä noillakin päristelee.

Poliiseja on ollut liikkeellä sen verran paljon, etten ole vielä töihin uskaltautunut Suzukilla. Vaikkakin ainut valituksen aihe pyörässä on sivulla sijaitseva heijastin ja kahdennettujen etuvalojen yli 20cm oleva välimatka. Sitä, näyttääkö nuo symmetristä valoa en osaa itsekään sanoa.

Tuskinpa poliisit tien päällä kilpiä pois vie noista "vioista".
 
Seuraava yötyö ja vuorossa takarenkaan vaihto.

Renkaan irroitus oli jo oma systeeminsä, kun ei oikein väsyneet aivot meinanneet hokasta, mitä kannattaa purkaa ja mitä ei. Rengas lähti kuitenkin irti ja holkkien järjestyskin on suunnilleen muistissa.

Samat työkalut mukana rengas lattialle ja samantien ongelma. Eihän se venttiilin sielun avaaja sovi tuohon takarenkaaseen, kun on tuo keskiö niin iso. Homma meinasi jo tyssätä tähän, mutta onneksi siivouskaapista löytyi jonkinmoinen saha ja työtilasta joku kämänen työpöytä, johon avaimen sai kiinni. Lopputulos oli vähintäänkin ammattimainen
suzu37.JPG

Takarengas oli paljon pehmeämpää kumia kuin etunen. Ja ilmeisesti uudempikin, kun ei halkeamia näkynyt. Renkaan irroitus kävi kuin tanssi ja oikeastaan suurin ongelma oli saada sisäkumi takaisin paikalleen, kun meinasi olla hiukan ahtaat paikat. Sinne se kuitenkin meni toinenkin puoli sujahti helposti paikalleen.

Jossain vaiheessa äherrystä huomasin, että renkaassa on kuin onkin pyörimissuunta merkattu. Se on tosin äärimmäisen pienellä nuolella päätetty ilmoittaa ja vain toisella puolella rengasta. Takarengas pyörii nyt niinkuin pitää, mutta eturenkaassakin on nuoli oikein päin. Sen pyörimissuunta olisi pitänyt laittaa väärinpäin. Enää en kyllä ala sitä vaihtamaankaan, joten olkoot niin. Tuskin se Suzukin huippunopeuksissa vielä haittaa.
suzu38.JPG

Kunhan heräilen iltapäivällä, pitää takavanne laittaa paikalleen ja valmistautua 50km työmatkaan pyörällä. Sisäkkö onneksi ajaa saman matkan perässä, joten mahdollisen porsimisen takia ei ainakaan töistä tule myöhästyttyä.
 
Tänään (eilen) piti töihin Suzukilla ajella. Autollahan sitä töihin tultiin.

Laitoin takarenkaan kiinni jumalattoman itikkaparven inistessä tahtia hommalle. Ja sitten vaan ilmaa renkaisiin! En siis ollut laittanut ilmaa eturenkaaseenkaan, vaikka se paikallaan jo oli.
Ilmaa meni renkaaseen, mutta barit ei mittarissa nousseet. Aloin jo kiroamaan, että onko rengaspainemittari mennyt rikki, vai mitä häh. Itikatkin alkoi hetki hetkeltä vituttamaan enemmän ja enemmän. Kokeilu toisella renkaalla ja sama tilanne. Ilmaa menee, mutta ei vaan barit nouse.

Meinasin lähteä sillä sekunnilla raahaamaan pyörää läheiseen rantaan ja upottaa sen sinne, mutta tyhjillä renkailla sinne meno olisi voinut olla vittumaista. Tyydyin siis olemaan vielä vähän aikaa itikoiden seisovana pöytänä ja irrottelin eturenkaan töihin mukaan.

Sisäkumi irti ja reikähän siellä on. Eli rengasta paikalleen punnertaessa olen onnistunut sen puhkaisemaan. Uutta sisäkumia meinasin jo tilata kaksin kappalein, mutta kokeillaan ensin paikkaamista. Eturenkaasta ei löytynyt pihinän perusteella kuin yksi reikä, mutta takarengas odottaa vielä tarkistusta.
 
Ennen vanhaan tehtiin niin, että kun päällirengas on paikallaan toiselta puolelta ja sisärengas pujotetaan paikalleen niin sen jälkeen, ennenkun nostetaan päällirengas vanteen reunan yli niin laitetaan sen verran ilmaa sisärenkaaseen ettei jää siinä ährätessä väliin.
 
Tajusin itsekin jälkikäteen, etä olisi pitänyt hiukan laittaa sisärenkaaseen ilmaa. Silloin sen olisi juurikin saanut pois kurtusta ja rengasraudan edestä.

Meinasin jo, etten jaksa sisärenkaita rassata yöksi töihin mukaan, mutta kun töissä on aikaa tehdä kaikkea turhaa, tulin toisiin aatoksiin. Hommana tuo renkaiden irtiotto ei vie muutamaa minuuttia kauempaa, niin ihan sama se loppujen lopuksi on.
suzu39.jpg

Renkaan paikkaustarvikkeet paikallisesta tarjousmontusta mukaan ja yön pimeydessä paikkaamaan kumia.
Eipä ole ihmekään,jos ei ilmat pysyneet sisällä
suzu40.jpg

Nyt jalkapumpulla kokeiltaessa ilmakin pysyy sisällä.
 
Jos olisin tiennyt, että tämä renkaiden vaihto on tämmöistä taistelua, olisin ajellut tyytyväisenä noilla alla olevilla renkailla.

Yritys 1: Sisäkumit paikattu ja innolla laittamaan renkaita päälle.
Ensimmäinen sisuskumi renkaan sisälle ja ulkorengasta kohdilleen. Nyt muistin laittaa ilmaa sisäkumiin, jotta nousisi pois edestä.
Kun viimeistä pariakymmentä senttiä olin kampeamassa paikalleen, kuului renkaan sisältä pieni pihahdus. Mitäpä muuta kuin rengasta irti ja sisuskumi veks. Venttiilin juuressa isohko reikä.

Olihan tuo toinenkin sisuskumi, joten laitetaan se. Homma menee hyvin. Eihän tässä ole mitään sen kummempaa. Renkaaseen ilmaa ja eikös sieltä ala pihinä kuulumaan! Voi *tu mietin ja eikun rengas pois ja sisuskumi räpylään. Uudestaan vähän ilmaa kumiin, mutta eihän se kädessä pihise! Eli hämäännyin varmaan, kun laskin renkaaseen ilmaa.
Sama sisuskumi uudestaan renkaalle ja rengas päälle. Uutta täyttöä ja taas sama pihinä kuuluu ja paineet ei pysy.
Tässä vaiheessa pari viikkoa vanha hatara tupakkalakko romuttui kerralla.
Sisäkumi taas irti ja nyt enemmän painetta renkaaseen, niin siellähän oli pari ihan pientä reikää, jotka "avautuivat" vasta, kun painetta pisti kunnolla renkaaseen. Sen takia en ekalla tarkistuksella osannut niitä etsiä.

Eli paikkaamaan.

Yritys 2:
Ei jälkipolville kerrottavaa. Viimeisillä senteillä taas tuttu pihahdus kummallakin kerralla.

Paikkausta huutelee.
Pienet paikat alkoivat loppua, joten isompaa kehiin. Paikkauksen jälkeen vähän ilmaa renkaaseen, että pitääkö paikka. No ei pidä, kun paikka ei ollut ylttänyt ihan yhden reijän päälle.

Uudestaan paikkaamaan.

Tupakkaa vedellessä mietin, että miten olen onnistunut epäonnistumaan elämässäni näin täydellisesti. Pari helevetin rengasta onnistuu imemään elämänhalun kokonaan.
Itikatkin olivat kehittäneet jonkun uuden hyökkäystaktiikan. Yksi hyökkää silmiin ja miljoona muuta kaikkialle muualle.
Toimiva taktiikka.

Yritys 3:
Paikat alkavat loppua uhkaavasti, mutta kyllä nää varovasti menee.
Ei menny. SAATANA!

Paikat todellakin alkoivat loppumaan. Ja yhden paikan kanssa vielä hätäilin ja se ei tarttunut kumiin. Tämän paikkaussession jälkeen jäi yksi iso paikka.
Eli olisi parasta onnistua.

Yritys 4:
Tää alkaa olemaan jo aikalailla ihan sama. Väännetään nyt nää paikalleen, kun ei ne kuitenkaan onnistu. Ja ei onnistukaan. Vaikka perkele kuinka varovasti yritän kammeta sitä päälirengasta ni aina sinne tulee reikä!

Toisen renkaan kohdalla otin erilaisen lähestymistavan ja lähdin todella varovasti liikkeelle. Työnsin rengasrautaa ihan siihen huulille ja sitten kampesin.
Ja sehän toimi! Toinen rengas meni ehjänä paikalleen.

Eli rengasrautaa ei pidä tunkea kuin elintä tuppea myöten sisään, vaan vähän siihen huulille.

Jäljellä olevan renkaan paikkaus ei sekään mennyt ihan putkeen, kun pieniä reikiä löytyikin kaksi, mutta oli vain yksi paikka. Leikkasin paikan kahtia ja länttäsin reikien päälle. Piti ainakin testattaessa, mutta eiköhän rengashommiin vielä joudu. Nyt oli vain tatti jo niin isona otsassa, että halusin vain renkaat alle.

No, jäljellä oleva kumi meni uudella tyylillä paikalleen ilman lisävaurioita.

Koko paketillinen paikkoja siinä meni. Mutta onpahan renkaat alla.
suzu41.jpg
suzu42.jpg

Eiköhän "sivulaukkuihin" eksy tarvittavat avaimet, rengasraudat ja paikkapaketti. Ihan varmuuden vuoksi
 
Back
Ylös