• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

suzuki T500 hintaaa....

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzukigirl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

suzukigirl

New member
kaverilla on vanha suska ja meinaapi että ylinmääräisenä on
nixweiss.gif
(mopeteita ei koskaan ole liikaa)

kuiteski.. olikohan se -74 melko orkkis kakstahti kakspyttynen meno vehje, meinas sille hintaa 1000€, mun mielestä se on kyllä aika vähän ku on kuiteski aivan ajokampe
bowdown.gif


mitä tuumaatte
smile_org.gif
smile_org.gif
 
Kyllähän se taitaa olla tuhat euroa pieni raha, kun tuommoisen ostaa, siis sen oston jälkeen kun jotain pientä laittoo kuitenkin tulee. Eikä osia ole osuuskaupan hyllyllä.

Eli yli 500 euroo on mielestäni kova hinta. Jos menee yli niin sitten pitää olla jo todella alkuperäisessä kuosissa ja todella hyvin säilynyt.

Harrastushan vaihtaa omistajaa nimellishintaan...sen jälkeen ei niitä kuluja lasketa.
 
riippuu paljon huoltohistoriasta, esim T500 omaa muutamia ongelmia, jos niitä ei ole korjattu niin remppaa luvassa. MUTTA jos nuo tyyppiviat(öljyn määrä laatikossa) korjattu niin kone kyllä jauhaa ja pitkään. Vanhat suzukin 2-t koneet on suunniteltu kestämään pitkään, jos ajettu kone siististi ajan saatossa niin pitäisi hyvä olla. Ainoa mitä itse keksin niin seisomisesta johtuva stefojen kuivuminen mikä vaatii jonkun sorttisen urakan. Noitten pyörien kampuran laakerit kestää päälle 50tkm ellei paljon pitempäänkin poiketen nyky 2-t koneista.
 
jos itselläni olisi kyseinen "japanin jawa" ja tilaa niin en edes myisi sitä, etenkään tuhannella eurolla (jos kunnossa oleva peli)
Jos sen saa pienellä laitolla mr-kilpiin niin sitten on todella halpaa ajoa. Pakoputkethan taitavat olla niitä osia joita hankala löytää, muuten varmaankin osia ja apuja saa vaikkapa veteraanimoottoripyöräklubin kautta www.vmpk.com
Mulla oli itsellä aikoinaan Suzukin GT550 ja Kawan S2 350 kakstahtipaukuttimet, hyvin kestivät lähes olemattomalla huollolla, tosin GT550:stä tuli keskimmäinen kiertokanki lohkosta läpi kun ajoin kisaa jonkun vanhan papan kanssa. Tuoreöljyvoitelun oikein toimivuus kannattaa varmistaa tai sitten joutuu öljypurkin kanssa touhuamaan usein, bensaahan nuo vievät enemmän kuin 4-tahtiset.
Ja tuon ostamalla ihmettelijää riittää kun kaffella käy, kun tuttu myy niin ota koekäyttöön ja jos olet tyytyväinen osta pois
biggrin.gif
 
Noitten pyörien kampuran laakerit kestää päälle 50tkm ellei paljon pitempäänkin poiketen nyky 2-t koneista.
Off topic.

Onko pikkuisen vajaa 90 000km liian vähän kampiakselin orkkislaakereille ns. "nyky 2T-koneelle", joksi luen niinkin uuden pelin, kuin 1986-mallisen pelin.

Kaksitahtitekniikka kun ei ole juurikaan muuttunut vuosien mittaan..
 
Onko pikkuisen vajaa 90 000km liian vähän kampiakselin orkkislaakereille ns. "nyky 2T-koneelle", joksi luen niinkin uuden pelin, kuin 1986-mallisen pelin.

Kaksitahtitekniikka kun ei ole juurikaan muuttunut vuosien mittaan..
Ehkäpä kyseessä oli vain esimerkki odotettavissa olevasta laakerien kestoiästä.

Kyllä tuossa T500-Suzukissa on suorastaan massiiviset kampiakselin laakerit ja rakenteeltaan ne ovat varmasti kestävämmät kuin useimmissa uudemmissa 2T-koneissa.

Silloin kun itselläni oli tuollainen Suzuki, niin en koskaan kuullut että keneltäkään olisi runko -tai kiertokangen laakerit poikineet. Mäntiä kyllä meni...

Onhan käyttökierroksetkin tuossa vanhassa vehkeessä huomattavasti alhaisemmat kuin uudemmissa kakstahtisissa.
 
jep, kun vertaa vaikkapa uudempia piikkisiä joissa litratehoa on tuplaten verrattuna 70-luvun vehkeisiin ja voitelu pahimmillaan jopa huonompi kampiakselille(suzukin cci on hyvä homma kampuralle!) niin kampuran laakerit ovat parhaimmillaan 25tkm kohdalla kypsät... ovat varmaan jotkut ajaneet jotain 50tkm moisilla mutta siinä saa jo kaataa 2-t öljyä imukaulasta sisään käynnistäessä.
Minun gt250 on ollut aikamoisessa käytössä, petarit olivat aika kärsineet, varsinkin vaihteistoöljyn kanssa tekemisissä oleva jo 33tkm kohdilla, tosin taas cci öljyn kanssa tekemisissä olleet laakerit olivat vielä 'mukiinmenevät' ja vaihdoin niistä yhden lähinnä sen takia että tuli moinen laakeri ostettua. Siis tämä pyörä oli seissyt paljon, vaihteistossa puolet vettä ja puolet käytettyä moottoriöljyä ulkonäön mukaan, sylinterinvoitelussa varmaan parhaimmillaan datsun 100a ensihuollosta säilytetyt moottoriöljyt. Nyt konerempan jälkeen ei kyllä rutise kampiakselin tienoilta, kytkimessä hieman klappia mutta isot pojat sanovat että ihan normaalia tässä 40tkm kohdilla.
 
Back
Ylös