Suzuki TL1000S Cafe Racer

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Amppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
IMG_20190318_142847-1488x1984.jpg
Näyttäisi, että kaikki sähkökilkkeet saa mahtumaan tuonne takakatteen alle niin hyvin, että tässä on taikurikin ihmeissään. Johtosarjoja ei tarvi isommin jatkaa. Ainut mikä sormen paksuuden verran laskee tuota pohjaa on tuo moottorin ohjaimen paksuin kohta, mutta tehdään pohjapelti sen mukaan.
 
IMG_20190321_080545-1488x1984.jpg

Askareet jatkuneet sähköosien kiinnikkeiden rakentelulla, vaimentimien tuentojen rakentelulla. Aikani tuota lumilapiomaskia taivasteltuani tulin siihen tulokseen, että jatkan noita alahelmoja nurkista, kun varsinkin sivulta maskin takaosaan jäi tyhjä aukko.
 
IMG_20190321_124002-1488x1984.jpg
Vaimentimien kiinnikkeet tein putkesta ja otin kiinni toisen takajarrusylinterin alakiinnikkeestä ja toiselle porasin reijän jalkatapin kiinnikkeeseen. Pöntöistä siistin vähän noita kiinnikkeitä ja hitsasin niihin laippamutterit kiinnitystä varten. Vielä siistimiset loppuun ja karhunkielellä vedän nuo kromit mataksi, kun nyt ainakin toistaiseksi runko ja swingi saa jäädä maalaamatta niin ei pomppaa nuo pöntötkään silmille.

IMG_20190322_110718-1488x1984.jpg
Jännitteensäätimen kiinnitykseen käytin alkuperäistä peltiä ja ECUlle askartelin telineen millisestä rosterikulmasta. Varmaan jotain ohutta solumuovia tai bitumia laitettava eristeeksi maalaluksen jälkeen. Nuo piuhojen reitit ja liittimet vielä mallailtava loppuun ja sitten irrallaan kiertelen häkistä saumat. Tuo akun oma virtaliitin olisi kyllä sopivan siro niin helpottaisi tuota virtapiuhojen asennusta.

IMG_20190322_141705-1488x1984.jpg
Maskin nurkkiin naputtelin malliksi vähän millipiikkistä.
 
IMG_20190326_084744-1488x1984.jpg
Pohjapellin teko piti olla ihan niks naks helppo homma, mutta meni aivosähköposti sen verran jumiin että purin koko takahäkin välillä pois. Yhtenä vaihtoehtona on kuiduttaa koko pohja johonkin sukkahousuun, mutta ongelmana on tuo häkin putkikehikko, joka ei mene aivan katteen ulkokehiä myöden. Olisi pitänyt silloin odottaa tuo kate ennen kuin aloitin häkin tekoa. Pohjapelti olisi tullut kerralla siistimpi ja sen olisi saanut helposti tiivistettyä ettei kaikki kura ole tuolla katteen sisällä.

IMG_20190326_104952-1488x1984.jpg
Etujarrunestesäiliöksi halusin tuollaisen siromman ja tuo kiinnikeaihio tuli aikanaan purettua tästä pyörästä. Tuon letkun joutuu vaan kiepsauttamaan tuolta sivukautta ettei mene luttuun. Sylinteriin pitäisi olla korkeampi ja lyhyempi letkuliitin, jos haluaisi eteenpäin.
 
Hetken luulin itsekkin, että tämä projekti ei valmistu koskaan, mutta nyt on taas saatu juonesta kiinni ja ensi kevät on asetettu tavoitteeksi. Takahäkin tein käytännössä kokonaan uusiksi niin että yläputki kiertää nyt katteen ääriä myöden. Tähän ratkaisuun oli muutama syy: katteen suojaaminen alapuolelta on helpompaa ( tähän pyörään ei tule minkäänlaista takalokasuojaa, jonkinlainen ketjusuoja ratkaisu tulee ), häkin geometria oli mielestäni väärä ( liian fighter ), ja lisäksi häkin viimeisiä tukia TIGillä turatessani kaksi saumaa kiehui ja kiehui ( varmaan materiaalissa oli jotain siinä kohtaa ). Lisäksi akku todennäköisesti vaihtuu vielä Aliantiin niin perästä saadaan vielä sirompi, ECUn takia tulee etuosaan pieni pahka alaspäin.

Vielä ratkaisematta:
- takavalo / vilkku ratkaisu, pyöritellyt minivilku/takavalo yhdistelmiä, mutta haluan kuitenkin jonkinlaisen viirutakavalon katteen alle
- sähköt loppuun, toivottavasti johtosarjan osalta ei tarvitse tehdä isompia muutoksia tässä vaiheessa

Mittaristo ratkaisu pysyy toistaiseksi tuossa Kosossa mikä pyörässä oli, jälkeenpäin mahdollisesti vaihtuu D64:ään.

Alla kuva missä nyt mennään, etukatetta olen viimeiseksi askarrellut
 
Viimeksi muokattu:
Pikkuhiljaa osa-alue kerrallaan alkaa jotain valmistua siihen pisteeseen että osia alkaa olla maalaria vaille.

Etulokasuoja kiinnikkeineen saatu valmiiksi. Sovitin vielä vanhalla 120/70 renkaalla linjat ja menee noilla.
P_20240704_163713.jpg

Etukatteen kiinnitys mukailee tuota etulokasuojan kiinnitystapaa. Katetta varten tehdyt nurkkapalat hukkuneet yllättäen jonnekin, nuo vääntelin jostain 0,7mm kattopellistä. Mittarin kiinnike ja paneeli myös tehty 0,7mm ja millipiikki pellistä.
P_20240704_163721.jpg
P_20240704_163725.jpg

Pakoputkia varten olen väännellyt tuomoiset hentoiset putket, että pitävät asentonsa suurin piirtein. Ketjun puolelle lisäsin vähän ketjun suojaa ja kilpitelineeseen myös lisätty pieni ketjusuoja ettei tule jaloille, kun huggerin ajattelin jättää pois.
P_20240704_163733.jpg
P_20240704_163828.jpg

En osaa näköjään liittää kuvia ilman että kaatuilevat
 
Viimeksi muokattu:
Takahäkin sauman kuohuntakeissin kanssa kävi vähän onni onnettomuudessa, kun nyt linja muuttui paremmaksi ja putki tosiaan kiertää ulkoreunoja niin on helppo alapuolelta suojata. Katteen ja penkin kiinnitys tulee alakautta penkissä valmiiksi olleiden kierteiden avulla. Pohjalle pitää vielä askarrella suoja ja sommitella ECU ja muut sähköhilppeet paikalleen. Tässä mallasin irroitettavaa keskikiinnikettä, joka tukee penkin alta, ja tuohon varmaan kiinnitetään ainakin ECU.
P_20240707_182126.jpg

Johtosarjaa sen verran perkasin, että vähän sen kanssa pitää puuhastella, kun siellä on käytetty muun muassa kaiutinjohtoa:blink:

Alianttia mallasin 09:n mitoilla tuonne takapahkan sisälle, ja sinne se taitaa nyt tulla.
P_20240605_162716.jpg
 
Back
Ylös