• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Suzuki vs. Yamaha !!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kimmy72
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kimmy72

New member
062802moto_prv.gif
Olis tarkotus taas vaihtaa pyörää tulevalle ajokaudelle(nykyinen-98 Thunderace) ja aatteli laittaa kysymyksen tänne puolueettomalle palstalle!! Eli nyt olis vaihtoehtoina Yamaha R1 -99 on sliparit ja muut hilppeet aj.27 tkm (2-kilpinen,katteet vaihdettu ja mittarin lasi, ei oo kaaduttu pahasti) ja toisena Suzuki gsxr 750 -00 , aj.27 tkm(2-kilpinen myös, uusi runko ja katteet) kumpikin on suurinpiirtein samanhintasia!! Itsellä polttelis ehkä tuo R1 enemmän!! Kumpi sopii paremmin ajo-ominaisuuksiltaan tämmöselle 177cm/90 kg pätykälle? Onko tyyppivikoja, - :sia tai +:sia
confused_orig.gif
??
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
Tehoahan kummassakin riittää vai, miten suitsassa nuo väännöt jne.....kertokaa kokemuksia kyseisistä pyöristä,että voin tehdä järkevän ratkaisun!
buttrock.gif
buttrock.gif

Joskus tota ekaa R1 testannu ja positiivinen kuva jäi siitä, alhaalta vetävä kone ja ajoasento hyvä ei vielä mikään ääri kyykky. Melkeinpä klassikko ainesta.

Mulla on r1 -01,josta kokemusta,vähän alle 30tkm..Olen ollut tyytyväinen vääntöä alakierroksilla on hyvin,mikä kadulla ajettaessa on pyörän yksi mukavimpia ominaisuuksia.Jotkut on haukkunut jarruja,mutta on riittänyt mulle,niin kadulla,kuin radalla poiketessakin,kun on vaihdettu teräspunosletkut.

Kaverilla on tommonen -00 gixeri,ihan mukava ajaa,mutta vaatii kierroksia aika paljon verrattuna r1:seen.Ajo-ominaisuuksista,en löydä vikaa..

Itse valtsisisin yammun,noista kahdesta,juuri tuon alaväännön takia.Ollaan kokeiltu satasesta 6vaihteella kiihdytystä ja yammu menee menojaan..Vasta nelosella gixer pysyy "mukana"
Samaa kokeiltu yammussa kyytiläinen,gixerissä pelkkä kuski,niin yammu menee paremmin.(molemmat kiihdyttäny 6vaihteella)

Jammulle pisteet....... vaikkei oo kummastakaan kokemusta. Omasta mielestäni tuossa R1:sessä on vähän uudempaa tekniikkaa?!

Ei kokemusta Suizasta, mutta kaasari ja ruisku R1:llä on tullu ajettua... Yamahan puolelle ehkä kääntyisin, aika mukava kone siinä tuntuu olevan ja keulii niin pirusti
tounge.gif

Menee pikkasen off topic, mutta onko thunderacessa ja R1:ssä sama kone? tyhmä kysymys mutta yamaha tietoisuus ei ole ihan se parhain...

750cc suzukia en oo ajanut mutta 600:sta -01 oon ajanut, ne tuskin koon ja ajoasennon puolesta kauheasti eroaa toisistaan. Ainakin jos pitempää matkaa ajaa niin suzukissa puutu paikat aika nopeasti.

R1-98 omistin vuoden verran ja olin siihen todella tyytyväinen. Ajoasento on ainakin omasta mielestä mukavempi kuin suzukissa, tehoa ja vääntöä on enemmän eli ei tarvi huudattaa niin paljon. Vaikka hauskaa se välillä onkin  
biggrin.gif

Samaa kokeiltu yammussa kyytiläinen,gixerissä pelkkä kuski,niin yammu menee paremmin.(molemmat kiihdyttäny 6vaihteella)

Vääntääkö vanhempi R1 noin paljon paremmin kuin gixer?? Oliko yammussa kenties lyhyempi välitys (pienempi eturatas)?? Mä oon aina kuvitellut että -01-02 1000 gixerissä olis tosi hyvä alavääntö. Esim. parempi mitä -03 gixerissä. Mut ei pärjää vai?

Mutu pohjalla tässä sinänsä, että en ole ajanut kumpaakaan pyörää, ainoastaan mitä täältä ja lehdistä lukenut.

Vääntääkö vanhempi R1 noin paljon paremmin kuin gixer?? Oliko yammussa kenties lyhyempi välitys (pienempi eturatas)?? Mä oon aina kuvitellut että -01-02 1000 gixerissä olis tosi hyvä alavääntö. Esim. parempi mitä -03 gixerissä. Mut ei pärjää vai?

Mutu pohjalla tässä sinänsä, että en ole ajanut kumpaakaan pyörää, ainoastaan mitä täältä ja lehdistä lukenut.
Ei ku ymmärtääkseni tässä puhutaan nyt 750 gixusta...
korjatkaa jos väärässä..
nixweiss.gif

Asiasta toiseen, taas
tounge.gif
Kyllä siinä K3/K4 mallin 1000 Gixxerissä on ihan yhtä hyvä alavääntö kuin vanhemmissakin kilosissa Gixxereissä..

R1:ssä on kyllä vakiona ihan alhaalta vielä paremmin hönkää, varmasti aika pitkälti Exupin ansiosta. Petyinkin R1:n jälkeen K3:n mottiin, kun sillä ekan kerran lähdin ajamaan. Ei keulinut läheskään yhtä herkästi
tounge.gif
Ylhäällä oli enemmän mutta alhaalla vähemmän.. Toki siinä oli hiukan pidempi välitys..

Homma meni tasoihin tai jopa Gixxerin eduksi, kun pistin siihen bolt-on vaimentajan, tre-modin ja ruisku säädettiin. Sen jälkeen K3:n "pehmeys" alakierroksilla pienillä vaihteilla oli poissa, ja vääntöäkin tuntui olevan paremmin alhaalla. Pistin siihen myös piikin pienemmän eturattaan..

Näillä keinoilla K3 oli yhtä herkkä keulimaan kuin R1, ykkösellä jo puolella kaasulla ja ihan jopa alle 5000rpm alkoi keula nousemaan, kun nyppäs kaasua.. R1 oli tosin sitä vakiona (tai oli siinä slipari ja suutinsarja tietenkin, mutta vakiovälitys), K3 vaati pientä modausta että oli yhtä hauska!

Back