• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SV 1000 S

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja arzei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

arzei

New member
Elokuussa tulee eteen matka saksansuuntaan ja olen huomannut, notta noitahan saa suht. halvalla.. ihan tuliteriäkin. Pyörään iskin silmät kiinni jo silloin kun se ilmestyi ja on se ainakin upean näköinen vehje. Istumaankin olisin tahtonut päästä mutta liikkeessä josta sellainen löytyi pyörä pollotti näyteikkunassa ja sinne ei viitsinyt kiivetä ja tuskin olisi saanutkaan. Lisäksi hintakin taisi olla 200e yli ovh:n.

-Millaisia kokemuksia tuosta pyörästä porukalla on?

-Ilmeisesti ruiskun kanssa jotain pientä hämminkiä, mutta on loputtoman häiritsevää ja ilmeneekö järjestelmällisesti joka laitteessa?

-Mitenkäs tuon pyörän päälle mahtuu istumaan 195 senttinen ukkeli ja onko matkan teko vielä mukavaa? Tottunut tuollaiseen perusmalliseen tankoon mutta tässä S:ssähän on sellainen kyykkymäinen tanko. Onko ajoasento sitten niin kyykky kuin kyykkypyörissä?

-Entä aiheuttaako kyseisen pärrän varttikate vain suunnattomia pyörteitä kypärään?

-Bensankulutus? Liikkuuko pyörä nätisti? Nouseeko eturengas muillakin vaihteilla kuin ykkösellä?

Muitakin vaihtoehtoja löytyy.. Triumph Speedtriple, Kawasaki Z1000 ehkä jopa B12, mutta nykyinen on B6 ja välillä haluaisi jotain muutakin.. vähän erikoisempaa ja persoonallisempaa kenties.

-Mitenkäs tuon pyörän päälle mahtuu istumaan 195 senttinen ukkeli ja onko matkan teko vielä mukavaa? Tottunut tuollaiseen perusmalliseen tankoon mutta tässä S:ssähän on sellainen kyykkymäinen tanko.
Aika sirohan tuo sv on joten kannattaa sinun pituisen kyllä käydä kunnolla sovittautumassa, samalla selviää ajoasentokin. Pitkäjalkaisella voi olla jalat aika puuduttavan koukussa myös.

Vie aika paljon bensaa ja tankki on vain 17 litraa, joten ei ihan paras matka-ajoon, jos ei halua koko ajan etsiä huoltoasemia.
Riippuu ajotavasta. Mulla kulutus ollut 4,3 ja 6,5 välillä, keskimäärin luokkaa 5-5,5/100. Ihan helposti voi matka-ajossa laskea tankkausvälin olevan n. 250 km. Mutka-ajot ja räppäilyt onkin tietysti sitte eri asia...  
wink.gif

Asiallinen peli ! Mul on mra:n tuplakupla pleksi ja tuulet ei paljo visko verrattuna vakio pleksiin, mut oon vaan 180cm pitkä. Suosittelen kyseistä pyörää, ite oon ollu enenpi ku tyytyväinen. Jaksaa mennä myös hyvin kaks päällä, ku on vääntöä koko kierros alueen verrattuna rivi 4:siin. Ja ne ruiskuvika puheet taitaa olla TL kuskien puheita...

062802jumpie_prv.gif

Kaikinpuolin minunkin mielestä, erityisesti lukemani, tuo peli tuntuu täydelliseltä.

Se kuitenkin tulisi kahden noin 195 senttisen kuskin alle joista toinen painaa 80 ja toinen 110 kiloa, joten tuo koko ja polvikulma vähän jännittää. Eli pyörää vuorotellaan välillä. Helkutin pieneltä ja erityisen kapeelta se siellä ikkunassa näytti.
confused_orig.gif

Kokeilemaankaan kun ei taida tässä oikein päästä vasta kun gerlandiassa jossa lopullinen päätös tehdään.

Itsellä tuollainen alla toista kesää.. Olen 190 pitkä, joten itseänikin tuo polvikulma huolestutti alussa. Siihten tottuu kyllä, mutta matka-ajoa ajatellen se ei kyllä ole paras mahdollinen. (Toisaalta taas tunnin-puolentoista mittaisille mutkalenkeille sopiva, ja meille "perusjapsia"  
wink.gif
huomattavasti pidemmille lähes kyykkypyörämäisen fiiliksen antava).

Moottori on eleettömän mahtava!  V2 on aina V2 .Tosin vakiona aivan hissukaksi ääniltään vaimennettu. -Ja siitähän vaan naapurit tykkää..

Katteesta ei tämänpitusille ole mitään hyötyä tai haittaa -miten sen ottaa. Pyörteet jäävät reilusti kypärän alle.

Lisäksi pitkälle kuskille ehdotonta plussaa on kunnon istumakorkeus, varsinkin -03 mallissa.

Itse se kannattaa kokeilla miltä ajoasento tuntuu. Tällainen 180 senttinen persjalkainen saa mukavan asennon ja jalatkin ylettää tukevasti maahan, eilen tuli lenkki kaverin pyörällä heitettyä. Moottori on hyvä!

Pyörää vaihtaessani oli SV1000S vaihtoehdoista yksi mieluisimmista, mutta kun piti ottaa huomioon myös matkustajan mukavuus vei B12 pitemmän korren. Mutkateillä SV on todella mieluisa ajettava ja moottori on todella hyvä. Nousee muullakin kuin ykkösellä, vieläpä taydellä tankilla ja +100kg kuski kyydissä.

Ostin tuollaisen viime viikolla, tosin kävi vähän huono mäihä ja siitä hajos syyläri 36km:n jälkeen.. Uus osa pitäs tulla alkuviikosta ja siihen asti on alla -03 1200s bandit. On kyllä iso ero, bandit tuntuu *tosi* raskaalta, kun äsveen kanssa sen keveys ja näppäryys just yllätti raameihin nähden. Samoin bandit on jotenkin tylsä, vaikka tokihan siitäkin löytyy tehoa ihan omiksi tarpeiksi. Vaatisi varmaan pidemmän totuttelun että osaisin tosta banditista saada enempi iloa (esim mutkiin) kun äsvee tuntui heti ensihetkestä lähtien Siltä Oikealta.
thumbs-up.gif

smile_org.gif
No mulla on ollu SV ny piakkoin kuukauden ja oon rullannumelkei 3000 km. Heti koeajosta alkaen olen ollu enempi kun tyytyväinen. Polttoaineen kulutukseen vaikuttaa kovasti se mitä vaihdetta käyttää, ehkä tuo vaimea ääni vaatii hiukka lisäämään kierroksia, jotta kuulostaisi ärjyltä ja sehän se lisää mukavasti kulutusta. Matka-ajossa se onkin sitten laskenut kivasti lähes edellisen pyörän 5,5:n tasolle. Olen 190 cm ja 90 kg ja kyll keula kevenee parilla ekalla vaihteella ihan kaasun käytöllä ja kolmosella voi jeesata kytkimellä. Jarrut muoviletkuineen todella jees!
Eka pyörä joka antoi jo koeajolla niiiiin paljon kiksejä! Mulle riitti oma vakioplexi ihan hyvin.
buttrock.gif

OIOIOI! Noni sain omani tosi nopsaan takasin ajoon, siitä vaihdettiin vaan jäähdyttimen kenno. Nyt vaan:

062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Oli kyllä ihana, kääntyy ja kallistuu kuin ajatus.

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Onkos kellään ollut mitään ongelmia tuon tekniikan kanssa omissa vempeleissään??

Tuollainen kiinnostaisi ensi kesäksi, mutta taitaapa mennä tuonne harmaalle puolelle josta pyörän ostan......joten takuu asioita ajatellen olisi kiva tietää mitä kokemuksia sakilla on tekniikan kestävyydestä.

Eikös se ole "suunilleen" samaa tekniikkaa kuin tuo vanha kunnon Tellu räpsytinkin?

Mulla 11000km takana ilman mitään ropleemia
Ja on saanu happea
biggrin.gif

Taitaa Tellun ja Pallenki pyörät olla kunnossa.

12000 (
tounge.gif
YRT) takana eikä probleemia. Ja myös happeakin on annettu
wink.gif

Pallella oli ihan alussa joku pikkujuttu mutten muista mikä?
nixweiss.gif

Legolas: Kunnollinen olen mutta en vanha räpsytin
lookaround_orig.gif

1000 km takana ja vieläkin kunnossa
tounge.gif

Jossain v. -03 TM:ssa oli esittely/koeajo, jossa selvitettiin eroja Tellu-räpsyttimeen. Taisi olla koneen kohdalla muutama sata parannusta. TM:ssa 16/04 oli tonnisten twinien testi. Mikähän mopo voitti
baaa.gif

Back