• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

sv 650

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja svheebo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

svheebo

New member
dodii.teki pyörä taas tempun terävän eilen ja keskellä yötä
sad.gif
eli etummainen sylinteri lopetti leikin kesken,koska etufillari oli roiskinut tulpan ympärystän täyteen vettä
tounge.gif
ja vedenpoistoreikä joka on sylinterin kyljessä oli kyllä auki,mut ei valunu vesi pois
tounge.gif
tarvii varmaan duunaa etulokariin jonkinsortin roiskeläppä,mut se ei kyllä paljon ulkonäöllisesti innosta
mad.gif
onko muilla ollut samaa probleemaa ja jos on niin miten ratkaisitte
sport05.gif

Tuosta on ollut juttua muistaakseni svrider.commissa ja siellä taisi olla jotain vinkkiäkin asian suhteen. Omassa ex. sv:ssäni tuota ongelmaa ei ollut.

Yleinen ongelma jokatapauksessa.

no prkl
tounge.gif
tarvii käydä sielt vilasee.ainut mikä häiritsee on se että että vika ilmeni vasta ensimmäisen(12000km)tulpanvaihtohuollon jälkeen
nixweiss.gif
oli meinaan ennen sitä tullut vettä kuin esterin
033102ass_1_prv.gif
ja ei kertaakaan rökinyt.olisko syytä vaihtaa tulpan piuhat joka tulpan vaihdon jälkeen..eilen viimeksi nautin yksisylinterisestä sv:stä
mad.gif
ens maanantaina otan yhteyttä maahantuojaan ja kysyn mitä voisivat tehdä asialle.ei meinaan lukenut pyörässä kun sitä ostin että"ajathan vain kaunilla tai kuivalla ilmalla"
rock.gif

Hmm, eka kerta kun tuollaisesta olen kuullut. Omassani ei tuollaista ole tapahtunut, tosin säädöt olivat päin
033102ass_1_prv.gif
mutta nyt nekin ovat kohdallaan. Oletkos svheebo millaisia muutoksia tehnyt omaan pyörääsi. Itse olen vaihtanut orkkis putken wileycon hiilikuitu putkeen ja myös K&N:n ilmafiltteri ja suutinsarja löytyy. Tehoa tuli n. 10 hp takapyörälle lisää. Lisäksi pyörään on vaihdettu tuplakupla pleksi, joka paransi ajettavuutta kovissa vauhdeissa huomattavasti. Olen myös vaihtanut yhden piikin pienemmän eturattaan ja taakse tilattu 2 piikkiä suurempi. Vielä vaihtamista odottaa ne karseet orkkis vilkut ja etujouset. Tilalle tulee sirot kissansilmäminivilkut ja Öhlinsin etujouset.

tnt, itse olen ajatellut myös piristää omaa 650:sta moisilla
hilavitkuttimilla  
tounge.gif
voisitko kertoa tnt, että missä laitatit
pyöräsi putken ja muut tykö tarpeet ja mitä tuli maksamaan.
t. vihreä

no prkl
tounge.gif
wileycon putki,k&n suodatin ja fabbrin tuplakupla löytyy.öhlinsin etujouset+öljyt on jo ja parani kummasti.myös takaiskari on kait jo maassa
nixweiss.gif
penkit on päällystetty uudestaan ja peilit vetäisty pyörän väriin...viimeisin mitä tein ja suosittelen muillekin sv kuskeille,vaihtakaa eturengas kokoon 120/70/17.itselläni on nyt edessä battlax-010 ja kyllä on herkku viedä
062802moto_prv.gif

baaa.gif

tounge.gif
suutinsarjaa en ole uskaltanu laittaa,kun on ollut tutuilla huonoja kokemuksia.ja sama asia varmistui maahantuojalta kysymällä.ilman suutinsarjaakin tuli takapyörältä 72.1hp ja vääntö oli 69nm koko alueella.ainoa säätö on seosruuvin avaus puolikierrosta enemmän

no prkl
tounge.gif
wileycon putki,k&n suodatin ja fabbrin tuplakupla löytyy.öhlinsin etujouset+öljyt on jo ja parani kummasti.myös takaiskari on kait jo maassa
nixweiss.gif
penkit on päällystetty uudestaan ja peilit vetäisty pyörän väriin...viimeisin mitä tein ja suosittelen muillekin sv kuskeille,vaihtakaa eturengas kokoon 120/70/17.itselläni on nyt edessä battlax-010 ja kyllä on herkku viedä
062802moto_prv.gif

baaa.gif

tounge.gif
suutinsarjaa en ole uskaltanu laittaa,kun on ollut tutuilla huonoja kokemuksia.ja sama asia varmistui maahantuojalta kysymällä.ilman suutinsarjaakin tuli takapyörältä 72.1hp ja vääntö oli 69nm koko alueella.ainoa säätö on seosruuvin avaus puolikierrosta enemmän
Olikos tossa koko putki vai pelkkä slipari??
withstupid.gif

Mitä haittaa toi suutinsarja tekee tai mitä riskejä sen asentamisessa on?

Olikos muuten noista Öhlinsin etujousista paljon hyötyä?

Vähensikö toi tuplakuplapleksi paljon pyörteitä? ja mitäs maksoit?

Tarkoituksena olisi juuri laittaa etupäähän noi Öhlinsit ja tuplakupla. Jonkin verran on tullut myös pähkäiltyä että laittaisko pelkän sliparin vai kokoputken?

wileycon mukana tulee 2-1 yhdistävä putken osa eli se on kait sitten sellainen 3/4 putki
smile_org.gif
suutinsarjojen neuloissa on ollut karheutta ja se ajan myötä kuluttaa suutinputket ovaalin muotoisiksi ja sen jälkeen pyörää ei saa säätöihin...ja suutinputket ovat ainoa osa jota ei saa erikseen eli parhaassa tapauksessa menee kaasarit uusiksi.yhden kaverin tiedän jolle on näin käynyt
sad_orig.gif
tuplakuplan tilasin ulkomailta kun kyseistä merkkiä ei suomessa tunnettu(fabbri,valmistanut tuulisuojia yms.jo 50v.)maksoi rahteineen n.125 euroa.mitäpä ei tekis että saa sen muovinkäikäleen mikä miellyttää
tounge.gif

dii.ja ne jouset...kyllä ne mielestäni paransivat etupään toimintaa kummasti.käytin myös öhlinsin öljyä
baaa.gif

poistin vesi ongelman tekemällä pienen läpän venttiilikopan eteen
tounge.gif
on ajettu kaatosateessa jo n.500km,eikä ole rykinyt kertaakaan
062802jumpie_prv.gif
on muuten aiheesta mennyt viesti jonnekin suuntaan perille,ainakin uudessa sv 650:ssä on jo tehdastekoisena kumiläppä,jolle on tehty hieno kiinnike syylarin alareunaan...ja sv 1000:ssa on oiken tulpanhatut jotka ruuvataan kiinni kera tiivisteen.wautsi
smile_org.gif

vesiongelma poistui nyt kun vaihdettiin etusylinterille uusi tulpanhattu,eli ne taitavat kilometrien myotä kovettua,väljistyä tms.viimeinkin sai ottaa pois sen omatekoisen roiskesuojan.
smile_org.gif

Tässä jonkin aikaa olen miettinyt SV:n hankintaa. Muita vaihtoehtoja on Hyosungin GT650R ja Yamaha FZ6. Matkaa olis tarkotus ajaa, mutta miten tää SV soveltuu siihen? Hyosungi olis kaikista hienoin, SV tulee lähellä perässä, mutta vieko Fazu sittenkin voiton kun jonkin moista matkaa olis tarkotus ajaa.
Voitteko antaa joten mielipiteitä ja hieman vertailla jos on jotain kokemusta/tietoa näistä pyöristä keskenään. Budjetti on max 6500€ ja kaikki näitä pyöriä pitääis yli -02 vuosimallisia löytyä tuohon hintaan. Fazu meene tosin vähän tiukalle.

Eli tyytyäkkö siitä sporttisesta ulkonäöstä ja pienestä kulutuksesta paremman matkustusmukvuuden takia? Kyytiläistä ei luultavasti tule. Mimmosia matkoja olette itse ajanee SV:llä ja kokemukset perään vielä, kiitos.

E: pyörä tullaan kuristamaan 25kW, eria asia sitten pidänkö...

ajokelien odotusta,
Leppis

Tässä jonkin aikaa olen miettinyt SV:n hankintaa. Muita vaihtoehtoja on Hyosungin GT650R ja Yamaha FZ6. Matkaa olis tarkotus ajaa, mutta miten tää SV soveltuu siihen? Hyosungi olis kaikista hienoin, SV tulee lähellä perässä, mutta vieko Fazu sittenkin voiton kun jonkin moista matkaa olis tarkotus ajaa.
Voitteko antaa joten mielipiteitä ja hieman vertailla jos on jotain kokemusta/tietoa näistä pyöristä keskenään. Budjetti on max 6500€ ja kaikki näitä pyöriä pitääis yli -02 vuosimallisia löytyä tuohon hintaan. Fazu meene tosin vähän tiukalle.

Eli tyytyäkkö siitä sporttisesta ulkonäöstä ja pienestä kulutuksesta paremman matkustusmukvuuden takia? Kyytiläistä ei luultavasti tule. Mimmosia matkoja olette itse ajanee SV:llä ja kokemukset perään vielä, kiitos.

E: pyörä tullaan kuristamaan 25kW, eria asia sitten pidänkö...

ajokelien odotusta,
Leppis
TÄSTÄ sivusta kun selaat vähän alaspäin, niin löytyy kirjoitukseni koskien sv:tä, ja kasallinen linkkejä.
Kyllä supervessalla hyvin matkaa ajaa, ei tuota ongelmia. Itse ajoin sillä rautaperseajot viime syksynä, josta noin 200 kilsaa sateessa, eikä ongelmia esiintynyt missään vaiheessa. pituutta löytyy 186 senttiä, eikä ahdista.

Back