SV-kuskeja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ted

New member
Ostin SV1000S:n, kuten olen pitkin motorgia kailotellut. Kilometrejä on tullut parissa päivässä reilu 200, joten yhteinen taipaleemme on vasta aluillaan. Olen vallan innostunut ajokista. V2-koneisia pyöriä olen joskus harvakseltaan kokeillut, mutta tämä on ensimmäinen oma. Ajoasento passaa minulle, ja joku aikaisemmista omistajista on hommannut tuplakuplapleksin, joka ohjaa turbulenssit juuri kypäräni alapuolelle. Niska suorana ajaessani pää on häiriöttömässä ilmavirrassa, mutta päätä painaessani metakka on melkoinen.

Vaan pääasiani oli herätellä SV-keskustelua. Muutama aikaisempi ketju tuolla on, mutta päätin kuitenkin aloittaa uuden:)
 
Ajoin SV1000S:llä 3 vuotta / 25tkm. Tykkäsin kovasti ja välillä funtsin ostaa sellainen toiseksi pyöräksi. Sopii myös matkaan, mm. Assenissa tuli superbikea käytyä katsomassa. Päädyin SV:hen tuolloin myös moottorin takia, aiemmin olin vuokrannut RSV:n ja päätin että seuraava pyörä on V2
 
Olen nyt kummastellut sitä moottoria. Alavääntöä tosiaan piisaa. Välillä tuntuu siltä, että ihan sama, mikä vaihde on silmässä. Vekottimen äänimaisema on myös kiintoisa. Rivimoottori pitää sitä omaa ärinäänsä, jonka korkeus ja voimakkuus vaihtuu, tuo veekakkonen purluttaa, rytisee, murisee, urisee ja viheltää :D Eiköhän se äänistä huolimatta ole ehjä... Moottorijarrutuksen murina vallankin on mellevä.

Luottamus pyörään on herännyt. Lähinnä mietin vihreää liitintä, josta olen lueskellut... Sellainen kuulemma saattaa kärähtää jostain päin pyörää, ja ajokki kokee black outin.

Ainoa moitteen sija tähän mennessä on satula. Sitä ei kyllä ole muotoiltu ainakaan päin minun persettäni. Jos tarkoitus olisi ajella satoja kilometrejä päivässä, sen uudelleen toppaaminen olisi aiheellista. :ohmy: (<--piti laittaa tuo hymiö, kun se on niin hassu.)
 
Täältä löytyy naku-SV:n omistaja, ei siis naku SV:n omistaja :p

Sv-portal.comista löytyy paljon tietoutta ja hyvää ohjetta lontoon murteeksi kirjoitettuna, eli jos englanti on hallussa niin sieltäkin löytyy hyvin apua.

Olen itse tarkastanut tuon vihreän liittimen kunnon ja näytti olevan ok, sijaitsee ihan edessä sellaisen kumilärpäkkeen alla. Joudut nostamaan bensatankin ylös jotta pääset käsiksi liittimeen.
 
Täältä löytyy naku-SV:n omistaja, ei siis naku SV:n omistaja :p

Sv-portal.comista löytyy paljon tietoutta ja hyvää ohjetta lontoon murteeksi kirjoitettuna, eli jos englanti on hallussa niin sieltäkin löytyy hyvin apua.

Olen itse tarkastanut tuon vihreän liittimen kunnon ja näytti olevan ok, sijaitsee ihan edessä sellaisen kumilärpäkkeen alla. Joudut nostamaan bensatankin ylös jotta pääset käsiksi liittimeen.

Selvä. Pyörä on menossa venttiilien säätöön jossain vaiheessa tässä, niin samalla voinee kurkata sen liittimen kondiksen.
 
Hyvä on mankeli:-)
5 kesää ja 100 tkm ilman minkäänlaista ongelmaa.
Euroopan ja Norjan reissut,sekä 1000km päivätaipaleet onnistuivat myös.
Penkki tosin hiukan perseestä,mutta Airhawk korjasi tilanteen.
Menettelee myös kyytiläisenkin kanssa,vaikka askeettinen tarakka onkin:-)
Alusta ei nyt parhaimpia ole,mutta eteenpäin pääsee.
Serpenttiineille kannattaa vaihtaa piikin pienempi eturatas.

Ei osannut luopua v-moottorista vieläkään ja nyt on alla korvaajana L-moottorinen:-))
Tosin paljon paremmalla alustalla mitä SV aikanaan.
 
Muistelisin, että tuo vihreän liittimen ongelma koski enemmän nimenomaan varttikatettuja eli S-malleja erilaisen lamppuratkaisun takia. SV-portal tulikin jo mainittua, sieltä kyllä löytää lähes kaiken minkä tästä pyörästä voi haluta tietää.

Mulla nyt toka kausi lähtenyt nakulla käyntiin. Lyhyet -1/+2 välitykset ja Leo Vincet tuovat oman mausteensa. Oon tykänny aivan hulluna ja rivikoneisiin en ihan heti näe paluuta. Vakiopenkistä samaa mieltä... joku geelipenkki voisi olla omiaan. Ei tolla samanlaisia päivätaipaleita perse ole mukisemata kestänyt kuin bandiitilla, mutta svessalla ajaessa on aina hymy korvissa.

Edittiä: Ainoat murheet toistaiseksi olleet kytkinkahvan mikrokytkimen antautuminen (ei lähde mopo käyntiin jos niitä kärkiä ei saa oikosuljettua jollain), mutta tästä selvisi parinkympin sijoituksella. Lisäksi kytkimen työsylinterin sijoitus on sellainen, että se kerää paskaa sylkän tiivistepinnoille eturattaan kotelossa. Siitä ei mulla tiiviste tykännyt ja alkoi valuttaa nesteitä ulos. Taaskin selvittiin muutaman kympin korjaus-satsilla. Taisi olla enemmän alkupään vuosimallien ongelma ja myöhemmissä paranneltu tiiviste. En vain suoraan muista mistä vuosimallista alkaen.
 
Tulipa tässä mieleeni, että ohittajia tuntui olevan kovasti, kun ajelin Espoosta kotiin toissapäivänä. Onkos SV-kuskeilla näkemystä nopeusmittarin virheestä?
 
Eipäs ole kyllä tietoa. Omassa tosin on speedo healer ja sen kanssa tuntuu pitävän melko hyvin kutinsa. Ei muuta kuin gepsi esiin ja kokeilemaan. Ootko tietoinen onko vakioratastus? Jos on ratastusta muutettu ja mitään muuta ei oo tehty, niin virhettä voi olla reilustikin.
 
Tulipa tässä mieleeni, että ohittajia tuntui olevan kovasti, kun ajelin Espoosta kotiin toissapäivänä. Onkos SV-kuskeilla näkemystä nopeusmittarin virheestä?

SV:stä ei ole kokemusta, mutta GSXR:n mittari vakioratastuksella näytti noin 10% väärin lähes systemaattisesti. Motarilla sai ottaa pyörän mittariin 132 km/h niin oltiin tikkarissa... Mittasin TomTom:n kanssa.
 
Arvelen, että mittarini on noin 10 % optimistinen, mutten uskalla ihan luottaa siihen. Kahtotaan, saisinko gepsun jostain lainahan.
 
SV:stä ei ole kokemusta, mutta GSXR:n mittari vakioratastuksella näytti noin 10% väärin lähes systemaattisesti. Motarilla sai ottaa pyörän mittariin 132 km/h niin oltiin tikkarissa... Mittasin TomTom:n kanssa.

Saman peukalosäännön mukaan ajelin GSX750F:llä.
 
Mulla on omassa SV:ssä Sargent- merkkinen satula. Maksaa muutaman satasen, mutta on kyllä tässä kolmen kesän aikana hintansa haukkunut. Onhan tuohon muutakin pientä tullut näperreltyä :right:

SV2016look800x450.jpeg


Neljä kesää ollut pyörä omistuksessa ilman isompia murheita. Ajot olleet lähinnä nurkissa pyörimistä, mutta muutamia pitempiäkin päivätaipaleita ja parina viime kesänä rataakin jonkin verran.
 
Mulla on omassa SV:ssä Sargent- merkkinen satula. Maksaa muutaman satasen, mutta on kyllä tässä kolmen kesän aikana hintansa haukkunut. Onhan tuohon muutakin pientä tullut näperreltyä :right:

SV2016look800x450.jpeg


Neljä kesää ollut pyörä omistuksessa ilman isompia murheita. Ajot olleet lähinnä nurkissa pyörimistä, mutta muutamia pitempiäkin päivätaipaleita ja parina viime kesänä rataakin jonkin verran.

On se vain hauskan näköinen punaisenakin. Jotenkin koko vekottimesta tulee mieleen avaruusalus :D
 
Alkuperäinen vanne sopii. Jarrulevyn koko riippuu keulaputki/jarrusatula kombinaatiosta. Itse jouduin vaihtamaan halkaisijaltaan 10mm isommaksi.
 
Hmm. Kiintoisaa. Pieni virittelijä minussa heräilee, vaikken ole vielä edes kunnolla tutustunut pyörääni, eivätkä ajotapani taida edellyttää huippuunsa viritettyjä säätöjä ja komponentteja. Mutta kun... :D
 
Mul on -03 SV 1000 S sinisenä ja yhen kesän oon sillä nyt pärissy ja täytyy sanoo et mahtava peli on.
Yhteinen taival ei ehkä kovin ruusuisesti alkanu ku ostamaan mennessä ei pyörään saatu mitään sähköjä aluksi, kunnes satuin vähän nostaan virtalukon kaapelinippua niin pyörään tuli sähköt. Syyllinen oli se vihree pistoke, mutta koeajon jälkeen ei ollu puhettakaan ettenkö pyörää olis ostanu, sen verra oli naama näkkärillä.
Tyyppivikoja olen siitä korjaillut poes ja vähä koettanu väkerrellä. mm. lyhemmät välit, healeri, commanderi, kampikammion hengitystä parantanu, projektorit umpioihin.. LeoVincen mökäpöntöt löyty jo onneksi ostaessa.
Kytkinkruunuhan näissä on se surullisen kuuluisa heikkolenkki. Meneevät väljäksi ja sit rupee täristää tosi paljon alle 4000rpm. Itse käytin sen nyt tuolla jenkeis Werks Partsilla korjuussa ja täytyy sanoa et tekivät kyl tosi hyvää duunia. Pääsin pikkusen testaakki sitä ku oli Oulussaa keliä alkuviikosta nii enää ei tunnu että tippuu hampaista paikat alle 4krpm ku vääntää happee kunnol. SV-Portalista löytyy juttua hyvästi niistä kytkin oireista.
Penkissä pitäs käyttää ku ei ole varmaan toi valmis Dynojetin kartta kohillaan.
Alla kuva tältä keväältä.
IMG-20160329-WA0025.jpg
 
Back
Ylös