SV-kuskeja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ted
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pitääpä pistää korvantaakse. Eurokankaassa näytti olevan 22.90e/m. Nitojiin pitää varmaan vähän perehtyä. Luultavasti muutakin käyttöä sille löytyisi.

Vajaa 400km kerenny päästelemään nyt ja iha kelpo pyörältä vaikuttaa. Perus huollon tein heti alkuunsa (öljyt, tulpat ilmanputsari). Vielä jäi kaivelemaan venttiilin välysten säätö. Omassa pyörässä nyt 29tkm mittarissa. Onkohan miten usein säädettävää noilla kilometreillä?
 
SV 1000N K4. Jokusen päivän verran ollut talossa, tankillisen verran ajoa takana (vasta) ja mukavalta maistuu. Oikeestaan DB killereitä kaipaa, mun makuun on etwaksen liikaa desibelejä ilman niitä. Njaa, ehkäpä siihenkin tottus...

RajattuSivuKuva.jpg
 
Viimeksi muokattu:
SV 1000N K4. Jokusen päivän verran ollut talossa, tankillisen verran ajoa takana (vasta) ja mukavalta maistuu. Oikeestaan DB killereitä kaipaa, mun makuun on etwaksen liikaa desibelejä ilman niitä. Njaa, ehkäpä siihenkin tottus...

katso liitettä 14246

Ajatuksena on vähän ehostaa pyörää käytännön varusteilla
1. 90 kulmaventtiilit helpottamaan renkaiden paineiden tarkistusta. Siis ne alumiiniset, ei mitkään putkesta taivutetut retkulat.
2. Kaatumatapit estämään syylärin hajoomista jos sattuu kippaamaan pyörän joskus
3. Vaihdenäytön asentaminen, ehkä?

Onko ajatuksia kohtiin 2. ja 3.

Mistä löytyy kaatumatappeja
Onko vaihdenäytön asentaminen tee-se-itse homma? Sotkeeko Power Commanderin toimintaa?

90 kulmaventtiilit tarkoitus laittaa vanteille seuraavan rengasvaihdon yhteydessä.

Löyty edellisen omistajan teettämä penkityslappukin. Veikee notkaus 5800 rpm kohdalla custom kartalla, tuskin haittaa käytännössä...
 

Liitetiedostot

  • WP_20170718_23_19_55_Pro[1041].jpg
    WP_20170718_23_19_55_Pro[1041].jpg
    92,6 KB · Katselut: 60
Viimeksi muokattu:
Ajatuksena on vähän ehostaa pyörää käytännön varusteilla
1. 90 kulmaventtiilit helpottamaan renkaiden paineiden tarkistusta. Siis ne alumiiniset, ei mitkään putkesta taivutetut retkulat.
2. Kaatumatapit estämään syylärin hajoomista jos sattuu kippaamaan pyörän joskus
3. Vaihdenäytön asentaminen, ehkä?

Onko ajatuksia kohtiin 2. ja 3.

Mistä löytyy kaatumatappeja
Onko vaihdenäytön asentaminen tee-se-itse homma? Sotkeeko Power Commanderin toimintaa?

90 kulmaventtiilit tarkoitus laittaa vanteille seuraavan rengasvaihdon yhteydessä.

Löyty edellisen omistajan teettämä penkityslappukin. Veikee notkaus 5800 rpm kohdalla custom kartalla, tuskin haittaa käytännössä...

Kaatumatapit asennettu.

Storm tarjoaa aika hyvän varustevalikoiman.

Seuraava kysymys:

Vasemman putken pakokaasut selvästi kylmemmät kun oikean puolen. Normaalia vaiko ei? Voisi tietty johtua putkien eri pituisesta reitistä. Etumaisen sylinterin pakokaasut kulkee pitemmän matkan putkistossa ja kerkee jäähtyä enemmän kuin taaemman sylinterin, kenties.

Toinen pakokaasuihin liittyvä kummastus: Vaimentimet eivät juuri ole tulikuumat edes heti ajon jälkeen. Joko pakokaasut ei ole tässä mallissa äärimmäisen kuumia vaimentimissa, taikka minä ajelen kun mummo sunnuntaina kirkkoon mennessä.

P.S.
Onha tämä melko tykki GSX:n jälkeen varsinkin 7000 rpm yläpuolella... :right:

P.S.2
Ketjuvoiteluautomaatti on kans käyny mielessä asentaa...

P.S.3
DB killerit, mitä ne on. Taitaa jäädä kuitenkin asentamatta minulta, ei tarvetta sittenkään.

Tulpat ku on korvissa, on ihan kivat äänet. Eikä naapuritkaan oo mulkoillu, päinvastoin, hymyilevät enempi ku aikaisemmin.
 

Liitetiedostot

  • WP_20170819_10_33_21_Pro (1077 x 607).jpg
    WP_20170819_10_33_21_Pro (1077 x 607).jpg
    91,9 KB · Katselut: 66
Viimeksi muokattu:
Ja heti perään kysymystä SV-kuskeilta (ja miksei muiltakin):
Viime syksyllä hommaamani SV1000 S toimii muuten hienosti, mutta etujarrut on luokattoman huonot. Ei tunnu pysähtyvän vaikka kuinka painaa. Vaihdoin jo jarrunesteen, tarkistin ja karhensin jarrupalat (uudenveroiset) ja mittasin että jarrulevyt on yli 4,5mm (vaihtoraja manuaalin mukaan). Ei minkäänlaista vaikutusta. Mitä kannattais seuraavaksi kokeilla? Onko teillä vastaavia kokemuksia?

Nuohan ei oo mitkään Brembot, mutta kyllä jarrut pitäis kuitenkin purra niin ettei tarvii sen takia ottaa ennakkoa...:sad3: Puhumattakaan jos kahdestaan ajaa.

Tuohon jää kai vaihtoehdoiksi enää huono(?) jarrupääsylinteri tai jarrusatula (männät jumittaa). Niin voi kai ne letkutkin olla huonoja, mutta en oikein siihen usko. Jarrunestettä ei vuoda mistään.

aVe
 
Jos kahvatuntuma ei ole pehmeä, niin ne satulat. Pura palasiksi, männät irti, putsaa huolella ja vaihda satulan kaikki tiivisteet.
 
Jos kahvatuntuma ei ole pehmeä, niin ne satulat. Pura palasiksi, männät irti, putsaa huolella ja vaihda satulan kaikki tiivisteet.

Kannattaa ehken ennen satuloiden totaalista purkua tehdä semmoinen pikatesti, että:

- Jarrusatulat irti yksi kerrallaan, siis levyn päältä, mutta ei jarruletkuista.
- työnnä jarrupaloja sisäänpäin. Pitäis mennä suht kevyesti. Jos ei mee, joku mäntä jumissa
- Jos palat menee kevyesti sisään, ja tulee paikoilleen laiton jälkeen jarrukahvaa pumppaamalla yhtälailla kevyesti ulos, ni männät liikkuu kyllä.
- Puhdista levyn pinnat varmuuden vuoksi
- Kokeile uusilla jarrupaloilla. Palat ei paljoo maksa.

Ei SV:n jarrut markkinoiden parhaat varmaan oo, mutta ihan normaalisti niillä pitäis pysähtyä kyllä. Ja jos kahva tuntuu pehmeeltä, ni letkut saattaa antaa periks, tai järjestelmään on päässy ilmaa.

Jostakin luin että jotkut sintteripalat alkaa pitämään vasta lämmettyään. Tiiä häntä sitten...
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni oli SV1000S 2005-2008 ja kyllä siinä vielä 45tkm ajettuanikin oli ihan hyvät jarrut. Kyllä niillä pyörä nousi jarrussa etupyörälleen trvittaessa.
Itse asiassa tuo Tokicon 4-mäntäiset on jopa haluttua kamaa korvaamaan Tokicon 6-mäntäiset (joissa enemmänkin ongelmia, esim K1 GSX-R1000:iin niitä laittavat maailmalla).

Jotain hämminkiä sun jarruissa on. Voi olla tyhmä heitto, mutta eihän vaan jäänyt ilmaa linjaan nesteen vaihdon jäljiltä?
 
Itselläni oli SV1000S 2005-2008 ja kyllä siinä vielä 45tkm ajettuanikin oli ihan hyvät jarrut. Kyllä niillä pyörä nousi jarrussa etupyörälleen trvittaessa.
Itse asiassa tuo Tokicon 4-mäntäiset on jopa haluttua kamaa korvaamaan Tokicon 6-mäntäiset (joissa enemmänkin ongelmia, esim K1 GSX-R1000:iin niitä laittavat maailmalla).

Jotain hämminkiä sun jarruissa on. Voi olla tyhmä heitto, mutta eihän vaan jäänyt ilmaa linjaan nesteen vaihdon jäljiltä?

No niin, nyt on satulat avattu ja putsattu. En tiennytkään että suljettuun nestetilaan pääsee kertymään noin paljon p.skaa! Osa jopa vähän kovettunuttakin ja kertynyt sinne sylinterin pohjalle. Parissa sylinterissä jotain outoa kuparinväristä nestettä, mitä lie. Putsaus tuli enemmän kuin tarpeeseen.

Ja auttoiko? Oikeastaan yllättävän vähän tuli lisää jarrutehoa. Siksi hain tänään vielä uudet jarrupalat ja nyt tuntuu jo paremmalta! :jippikaijee: En tiedä saako jarruttaessa etupyörälleen, mutta sanotaan että lähempänä "normaalia". Lisäksi nuo jälkiasennuskahvat ovat vähän lyhyemmät kuin originaalit, joten joutuukin painaa vähän enemmän.

Sen verran vielä, että ihmetyttää nuo vanhat jarrupalat. Ne on ulkoisesti ok, ei juurikaan kulumista, mutta siitä huolimatta ne vaan ei enää pure. Voiko se pinta jotenkin "lasittua"/kovettua tms. ? :boring:
 
Kyllä vanhat palat voi "lasittua" ja tunto ja teho häviää. SV1000:ssa pitäisi tosiaan ihan suht pätevät jarrut olla, joten tutkisin asiaa ehkä vielä vähän syvemmin.
Tarraako molemmat puolet ja kaikki sylinterit ja palautuvat myös (ei jää laahaamaan)? Ettei ole toinen puoli död tai joku/jotkut sylinterit jumissa. (tämä varmaan tuli tuossa edellisessä rempassa katsottua?)
Onko pääsylinteri kunnossa, ei vuotoa, ei jumita? Onko alkuperäiset kumi-jarruletkut? (Ne voisi vaihtaa jo muutenkin uusiin, ja mielellään punosletkuihin..) Ja edelleen, yllättävän usein syy on ilmassa, eli eihän vaan ole ilmaa järjestelmässä? :D
 
Kiitos kommenteista! :jpstyle:

Jarruletkut lienee originaalit, varma en voi olla kun käytetty pyörä. Taidan kuitenkin päivittää ne seuraavaksi. Maalaisjärjellä kun miettiin, niin taitaa nuo letkutkin kulua silleen, että silmä ei sitä "kulumista" huomaa. Antavat vaan hiukan periksi ja kaikki voima ei mene jarrusatulaan saakka. Ja onhan tuolla jo ikääkin ('04).

Ilmaa ei pitäisi olla kierrossa, sen verran paljon näitä tehnyt. Kierrättää vaan tarpeeksi nestettä niin kyllä ne kuplat sieltä tulee.
 
Vanha pyörä, haasteita tulee vastaan :jpstyle:

Nyt rupes katalysaattori rämisee, onko nopeaa hyvää ideaa tuohon vaivaan?
Jos ottais kokonaan pois... ? :(
 
Vanha pyörä, haasteita tulee vastaan :jpstyle:

Nyt rupes katalysaattori rämisee, onko nopeaa hyvää ideaa tuohon vaivaan?
Jos ottais kokonaan pois... ? :(

Originaalisti katalysaattori(t) on tuossa laitteessa äänenvaimentimessa. Mistä tiedät, että juuri katalysaattori siellä vaimentimessa rämisee? Jos taas mopossa on jo tarvikeputket, niin sitten ei ole koko katalysaattoreita.
Pakoputken alkukäyrän tiiviste voi kans vuotaa ja olla vaihdon tarpeessa. (Nimim. Itse jouduin ne vaihtamaan n. 45tkm kohdalla back in the days)

Vielä jarruihisi: oletko pääsylinterin purkanut ja tsekannut? Niihin myydään monesti ns. re-fresh sarja, jossa uudet tiivisteet yms.. Voisi olla apua?
 
Originaalisti katalysaattori(t) on tuossa laitteessa äänenvaimentimessa. Mistä tiedät, että juuri katalysaattori siellä vaimentimessa rämisee? Jos taas mopossa on jo tarvikeputket, niin sitten ei ole koko katalysaattoreita.
Pakoputken alkukäyrän tiiviste voi kans vuotaa ja olla vaihdon tarpeessa. (Nimim. Itse jouduin ne vaihtamaan n. 45tkm kohdalla back in the days)

Vielä jarruihisi: oletko pääsylinterin purkanut ja tsekannut? Niihin myydään monesti ns. re-fresh sarja, jossa uudet tiivisteet yms.. Voisi olla apua?

Paikallistin tuon räminän pitkän koputtelun jälkeen tuohon putkiston osaan, joka on moottorin alapuolella. Se on siis se osa, jossa Lambda-anturi (HO2?) kiinni. Siinä on sen näköinen kohta, jossa oletin katin olevan vaan eipäs olekaan. Katit onkin siellä vaimentimissa, olet oikeassa.

Täytyy tarkistaa vielä tuo anturi, että on ehjä. Kuulostaa nimittäin että putken sisällä olis jotain (kuten katti). Ulkoiset kiinnikkeet kävin läpi ja ne ok. Voisko se tiiviste pitää tuollaista räminää?

Jarrut toimii nyt ok, mutta vaihdan vielä letkut ja huollan tuon pääsylinterin jahka ehtii. Laitan sitten infoa lisää yleisön pyynnöstä huolimatta.
 
...Täytyy tarkistaa vielä tuo anturi, että on ehjä. Kuulostaa nimittäin että putken sisällä olis jotain (kuten katti). Ulkoiset kiinnikkeet kävin läpi ja ne ok. Voisko se tiiviste pitää tuollaista räminää?

Selvisi räminän syy, molemmat pakoputken "runkopultit" puuttui kokonaan! Siellä ne vastamutterit kilkatti toimettomina koloissaan :( Vaikka nyt halvaksi tulikin niin hiukan ihmetyttää tuollainen huoltoasenne, jota joku edeltävä omistaja on harrastanut. Noh, meitä on moneen junaan.

aVe
 
Suiza prkls jätti tien päälle maanantaina. Tunnin parin taistelun jälkeen löytyi klassinen syy; caso loppunut! Ja näin pääsi käymään kun "bensavalo" ei toiminut. On toiminut aiemmin moitteetta, mutta nyt ei :pissed:

Onko kokemuksia tällaisesta? Gixxeri-puolelta löysin jotain, mutta syytä toimimattomuudelle ei löytynyt. Niinpä tankki pois ja bensapumppu työn alle. Siellä on termistori, joka kertoo Fuel Levelin. Näytti vastusta jotain 1,6 kohmia. Mistään manuaalista ei löydy tietoa, mitä sen pitäisi olla. Puhdistin paikat ja takaisin. Katsotaan miten käy ensi kerralla kun tyhjenee. Trippimittari nousee arvoon arvaamattomaan.

Tähän viankuvaan kävisi myös ihan vikaantunut liitos tms.

aVe
 
Sanokaas muut SV kuskit, saako SV:n alkuperäistä alustaa mitenkään kantamaan n. 100kg kuskin ilman että kulku on täristävää tai kuopissa jysäyttävää?

Kun oon noita säätöjä nyt käännellyt ja väännellyt suuntaan jos toiseen, niin edestä kuin takaa, enkä vaan oikeen tunnu saavan asettumaan niin että kulku olisi rauhallista ja luottamusta herättävää. Vähänkin isommassa kuopassa tuntuu kuin pohjaisi, ja taas jos jousitusta jäykistää, sitten täristää koko ajan.

Onko etittävä suosiolla jäykempiä jousia? Ostettaessa sain mukaan jonkun HyperPro violetin takajousen, jota tietty voisi kokeilla orggisjousen sijaan.

Ja onkos SV:n takaiskari lainkaan huollettavaa mallia? Epäilen ettei ole.

Aina on tietty mahdollisuutena vaihtaa pyörä toiseen, mutta SV:ssä on niin luonteikas moottori ja näppärästi toimiva vaihteisto että ei ihan mielellään vaihtais toiseen näin helpolla.
 
Back
Ylös