SV vs. VTR vs. Tuono

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommi_83
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tommi_83

New member
Olis mahdollisesti pyörän vaihto keväällä edessä,ja V2 pariin olis tarkoitus siirtyä. Kyselisinkin näiden kolmen herhiläisen hyviä ja huonoja puolia? Uutena olis tarkotus hankkia,joten ruusuja,risuja ja kommentteja!

No tuossa on periaatteessa kolme eri tyyppistä mopoa kyseessä. VTR on periaatteessa tyylipuhdas sportti, SV sport tourer ja Tuono taas naku. Jos nuo ovat vaihtoehdot kannattanee pikemminkin kysyä mihin tarkoitukseen pyörä tulee.

Matka-ajoon noista soveltunee SV parhaiten Tuonon kanssa. Tuonoon saattaa tosin kaivata pleksiä pidemmillä matkoilla mutta... Veturi taasen on pudas kyykky. Ajoasento ei tosin siinäkään ole hirvittävän kompromissiton, mutta matka-ajossa saattaa käydä käsien päälle.

Pieneen kaupunkipyöritykseen ja aloittelijalle Tuono soveltunee parhaiten, vaikka ei SV:kään siinä varmasti ihan huono ole.

Toisaalta jos hakusessa on sporttisuus, on ainakin SV:n S-malli jonkinlainen kompromissi näiden väliltä, vaikkei alusta siinä taidakaan olla enää uusinta uutta.

Paha noita on niin hirveästi lähteä keskenään vertaamaan, etenkään kun ei oikein tiedä millaista pyörää ollaan hakemassa

Riippuu myös aika paljon siitä, että puhutaanko VTR:n F -mallista vai SP 1-2 malleista.

Äffä mallin Veturia ja tonnista SV:tä on vertailtu useassakin eri lehdessä. SV:n ja VTR:n paremmuudesta "väiteltiin" tuolla Mp-foorumissa viime vuoden puolella ja sinne lainasin Fast Bikesistä pikku tekstinpätkää --->

Haulla löytyy myös molemmista pyöristä paljon tietoa täältäkin.

Itellä ei ole kokemuksia muista kuin Veturista, eikä ainakaan mulla ole mitään pahaa sanottavaa siitä. Ainoa miinus taitaa olla, että siinä ei ole ruiskua. Hieno ja "kyrväkäs" vehje kaiken kaikkiaan. Niin on tosin myös Tuonokin  
smile_org.gif

Mutta hei...osta veturi multa! Loistava vaihtoehto uudelle!!  
biggrin.gif
biggrin.gif
TÄÄLTÄ löytyy infoa.

Sori...oli pakko vähän mainostaa....

Kaiken tyyppiseen ajoonhan pyörä tulis,niin kaupunkia,maantietä kuin pientä reissuakin..Tuota vtr:n F mallia tarkoitin! Hävitetään nyt oma pyörä ensin,niin sitten uutta tilalle!
smile_org.gif

siirryttäessä twinimaailmaan pitää ensiksi lakata puhumasta 'herhiläisistä'.

twinit ei ole herhiläisiä.!
062802moto_prv.gif

Mun mielestä VTR:n äffä malli on tosi paljon samanlainen kuin suitsan SV. Veturi on ittellä ja kaverilla SV. Molemmilla on siis tullut tyypit otettua...

Tuono ois kans aika kyrväkkään näköinen peli.

Ps. ei varmaan kavan Z tonninenkaan ois huono vaihtoehto eikä suinkaan myöskään VTR:n SP-malli.

Jos se on twini se on italialainen...
cool.gif

Uus Tuono tai sitten -05 Factory Tuono jos pitää maantiellä enemmän ajella (on pare kate).
Itse hommasin viime syksynä jälkimmäisen, ei tarvii enää hirveästi tunata osien puolesta kun on kaikki kohdallaan
smile_org.gif

Factory Tuonoja...

No tuossa on periaatteessa kolme eri tyyppistä mopoa kyseessä. VTR on periaatteessa tyylipuhdas sportti, SV sport tourer ja Tuono taas naku.
itselläni on SV naku,ei pahaa sanottavaa.
ei tule ainakaan ajettua älyttömiä ylinopeuksia ,sen verran tuuli riepoo kypärää.
pidemmillä kuskeilla voi polvikulma mennä jyrkäksi (itse 185cm)

Ite olin kans kolmen vaiheilla syssymmällä näiden mopojen suhteen. SV:tä kävin ajelemassa ja se tuntui sivistyneemmältä kuin Tuono, josta oli tullut otettua kans muutamat tyypit. Veturi oli myös vaihtoehtona joukossa mutta koeajolle asti en ikinä sillä päässyt. Veturissa kuitenkin pieni vanhoillisuus pisti silmään. Vähiten kompromissejä näistä pyöristä on varmasti tehty Tuonossa. Omintakeisuus lisäksi Tuonossa omaa luokkaansa. Kuten allekirjoituksesta voi päätellä mun sydämeni suli italiaanoukkoselle..
inlove.gif

Niin, jos haluat kohtuullisen kompromissipyörän, niin tuo VTR se varmaan olisi, eikä sen 'vanhahtavuus' välttämättä ole pelkästään paha asia. Se on tuosta jokosta myös kooltaan pienimmän tuntuinen, siis ulkomitoiltaan.

Mutta jos noista kolmesta pitää valita ja sitä ajamisen painottumista tietyntyyppiseen ajoon ei oteta huomioon, niin kuskin pituus saattaa myös olla aika olennainen kriteeri. Esim. jos olet kerrostalon korkuinen honkkeli, on Tuono noista ehkä helpoin ajettava, mutta jos taas olet persjalkainen tappi, ei Tuono ole ehkä sinulle se mielekkäin vaihtoehto. Tuon Hondan kohdalla taas taitaa mennä juuri päinvastoin, tai SV:n. Jos pituus on jotain tuolta väliltä, sitten menee tosiaan enempi makuasioiksi.

Itse ottaisin tuosta kolmikosta sen Tuonon, koska siinä on paras lystinpito-, tyyli- ja perstuntumakerroin ainakin minusta. Se vaan ei ole kaikkein mielekkäin matkapyörä.

Tuonossa on kuitenkin hyvä yläkate, en usko, että se matkalla on mitenkään huono. Alakatteilla ei ole juurikaan merkitystä. paitsi ehkä sateella.

Pistäkääs asiantuntijat mielipiteitä/kommentteja VTR vs. SV... eri käyttötilanteissa.

Nuo olisi tarkoitus käydä testaamassa tämän kesän aikana. SV olisi modernimpi ruiskun kanssa ja paremman näköinen. Tuono on käyty koeistumassa, mutta emännälle aivan liian korkea.
sad_orig.gif
(ja IMHO aivan v**tun ruma
tounge.gif
)

Back