• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

SV1000

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mizku75
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mizku75

New member
Otsikon mukaisesti..Onko kellän antaa näytille SV1000:n dynokäyrää?
Asialle ei muuta pointtia, kuin että kaverin kans juteltii SV ja KiloGixxerin koneittein eroista..haluttas nähdä erot..
 
Löytyy, tosin vain paperilla. Mikä siinä eniten kiinnostaisi? Tehon/väännön vertailu koko alueella vai pelkät huippulukemat? Omasta sv:stä lähti slipareilla+oman boksin säädöllä renkaalta 109.0hv 9466rpm:llä ja 86.8nm 7759rpm:llä. Myös paljon puhuttu twinin "kova" alavääntö oli 75nm/4000rpm:llä. Tosin vääntökäyrä on laakea eli vääntö on 10nm:n sisällä huippuväännöstä 4000rpm:stä aina 10000rpm:n asti.
 
Joo, siis lähinnä oli juuri tuon alaväännön kanssa kinaa..mut löysin netistä jonkun käppyrän..Oletan, että kädenvääntö loppu siihen
smile_org.gif
 


tuossa SV1000S -05: M4 putkisto, PCIII, K&N, ilmaboxi modattu. Dynottu KX-Centerin penkissä.
 
Vanhat kunnon Akran sivut kertoo totuuden
tounge.gif


GSX-R 1000: http://www.akrapovic.si/main....rt.html
SV 1000: http://www.akrapovic.si/main....rt.html

Selvinnee melko äkkiä näitä katsomalla
wink.gif
Piti värkätä paintilla ja powerpointilla kuvat päällekäin ja skaalata about samalle asteikolle. Laitoin tehon ja väännön omina kuvinaan, kun asteikko ei ollut sama.

Akran mittaamat vakiotehot:
GSXR-SV1000_HP_small.gif


Vääntökäppyrät, GSXR vakio ja SV akran sliparilla:
GSXR1000_vs_SV1000_Torque_small.gif


Poistetaan kuvat, jos on tekijänoikeuksien vastaisia tms.
 
Suzuki on jotenkin onnistunut aikaa päälle sössimään tuon tonnisen twininsä. Kaiken parhaat dynokäyrät piirtää ihan ensimmäiset TLS:t. Sen jälkeen TLR, TLS ja viimeisimpänä, mutta vähäisimpänä SV.
 
Sv ja gsx-r 1000 on huono pari verrata rivi4:n ja twinin moottoreita keskenään. 160hv.n rivinelkku vs. 120hv twini niin lopputuloksen tietää jo etukäteen. Mutta jos verrataan suunnilleen saman tehoisia laitteita esim. kawan z1000 vs. tuono tai 1100xx vs. 1098 ducati niin tilanne on jo eri. Aina ei siis siinä rivikoneessa ole parempi teho/vääntö kokoalueella vaikka vannoutuneet rivikone miehet usein näin väittää. Twinin moottorinluonne hämää kyllä ja ero saattaa tuntua suuremmalle kuin todellisuudessa onkaan. Twinin alavääntöhän saattaa tuntua rivinelkkua paremmalle vaikka sitä olisi vähemmän kokoalueella.
 
Sv ja gsx-r 1000 on huono pari verrata rivi4:n ja twinin moottoreita keskenään. 160hv.n rivinelkku vs. 120hv twini niin lopputuloksen tietää jo etukäteen. Mutta jos verrataan suunnilleen saman tehoisia laitteita esim. kawan z1000 vs. tuono tai 1100xx vs. 1098 ducati niin tilanne on jo eri.  Aina ei siis siinä rivikoneessa ole parempi teho/vääntö kokoalueella vaikka vannoutuneet rivikone miehet usein näin väittää. Twinin moottorinluonne hämää kyllä ja ero saattaa tuntua suuremmalle kuin todellisuudessa onkaan. Twinin alavääntöhän saattaa tuntua rivinelkkua paremmalle vaikka sitä olisi vähemmän kokoalueella.
Tuoltahan noista löytyy käppyrät:
http://www.sportrider.com/bikes/146_0308_naked_bikes_dyno/
 
Hyvältähän nuo SV:n käppyrät näyttää tuon Sportrider-linkin perusteella. Ainakin Tuonoa ja Z1000:a vastaan aika selvää ylivoimaa aina 8000 kierrokseen asti, josta sitten suht tasapäin Tuonon kanssa Z1000:sen karatessa kierrosten myötä twineiltä..
 
Pistetään Sportriderin kuvaan vielä saman moottorin aiempi versio:
käyrät.jpg

Vielä vanhempi -97 TLS olis vielä parempi, mutta Sportriderin sivuilla ei moisen käyrää ollut.

Ehkä SV:n miedommilla nokilla ja pienemmillä venttiileillä kuristettu motti on "helpompi". Eli ei ole niin tarkka säädöistä nykimisen yms suhteen. Muuta etuahan tuosta ei oikeastaan ainakaan tehon tuoton kannalta näyttäis olevan.
 
Back
Ylös