SV1000S vs XB12S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

viltsu81

New member
Vanha pyörä edelleen hukassa ja pikkuhiljaa pitää alkaa jo suunnitella vähän tulevaa. Kaksimukisten alavääntöön ja ääniin kovin tykästyneenä oon noita kahta otsikon mukaista tässä tarkemmin tutkaillut. Paperilla olevat tehot ja massat ovat aika lähellä noissa kahdessa, äänimaailma molemmissa hieno ja alavääntöä taitaa olla kummassakin mulle riittävästi. Siihen ne yhtäläisyydet sitten taitaa loppua. Joten pitää kerätä hyviä ja huonoja puolia, osa ihan vaan mutu-tuntumalta:

Sisävessa
+Tunnetusti kestävää tekniikkaa
+Paljon viri-vara-osia
+Suzuki
+Pornot äänet
+Kulkee ja kiihtyy ihan tarpeeksi
+Toimii myös motarilla
-ei sytytä niin paljon ku Pulu

Hoodee
+Ultra porno; Mad Maxin ja Transformersin risteytys
+Vääntävä kone
+ÄÄÄNET
-Vähän viri-vara-osia
-Uniikkeja teknisiä ratkaisuja, kuten bensatankki, joiden korjaaminen on ihan V*ITUN kallista
-Saanut sen käsityksen että 50 000km ajettu Bulu on loppu
-Moni valittaa että on alitehoinen +120km/h vauhdeissa

Jatkakaa te listaa  
bowdown.gif
 
Tuossa on Buellin 50.000km kestotesti, ihan hyvin pärjäsi siinä ainakin: http://froggypwns.com/buellpdfs/Motorrad_article_en.pdf
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, aika perustekniikkaahan tuo Buell kuitenkin pitää sisällään. Buellin "huono" sijoitus johtuu aika paljon parin hihnan hajoamisesta, kuten tuolla lopussa sanotaan. Niitäkin on käsittääkseni kestävämpiä saatavana nykyään? Joku paremmin tietävä voi kertoa.

Ei varmastikaan ole toimintavarmuudeltaan Suzukin luokkaa kuitenkaan. Hyvä pyörä mielestäni silti.
 
Onko sulla tunde toi Bulu? Jos jaksat niin kirjoita jotain pyörästä sun kokemuksen perusteella.
 
Ärsyttää oman pyörän huutelijat näissä vaihtoehtoketjuissa, mutta pakko silti osallistua kun itsellä oli myös Bulu ja SV1000N vaihtoehtoina.

Kannattaa tsekata myös Triumph Speed Triple
062802moto_prv.gif
 
Onko sulla tunde toi Bulu? Jos jaksat niin kirjoita jotain pyörästä sun kokemuksen perusteella.
Oli parikin erilaista Buellia aikanaan, vanha malli X1 lightning ja uudempi Firebolt 12r. Eipä noissa kummassakaan ollut vikoja, aina toimivat.

Bulu on erilainen pyörä, siitä joko tykätään tai ei. Japsikyykkyihin verrattuna ihan erilainen ajotuntuma, vähän tehoa mutta paljon fiilistä. Toki japsikyykyissäkin sitä on, niitäkin tuli pari omistettua.

Plussaa on ketteryys, äänet, jousitus pikku kurvailussa ja ulkonäkö. Jos ei haittaa, että pyörä ei enää hirveästi lähde 120 km/h jälkeen, niin ei tehonpuute tunnu missään. Alakierroksilla vääntö hyvä, sitten loppuu kuin seinään. Joskus ajoin yhden kesän Honda Vtr tonnisella, hyvä pyörä sekin, mutta löysempi ja isompi buluun verrattuna. Toki eri aikakauden pyöriä.

Ei tässä nyt omaa kehuta(kun ei enää bulua olekaan), mutta kyllä tosiaan ite tykkäsin ja suu oli virneessä kun sillä ajeli, varsinkin uudemmalla mallilla.
 
Sisävessa
-ei sytytä niin paljon ku Pulu
Tossahan se seisoo. Sä oot päätökses jo tehnyt, et vaan tiedä sitä vielä. Tai sitten osoittaudut sellaseksi kaappi-insinööriksi, joka turvallisuuden perusteella ostaisi Volvon tai taloudellisuuden perusteella Toyotan ja valkkaatkin sen Suzukin joillain 'järki'perusteilla. Mopoiluhan ei ole järkevää, joten mennet tunteen mukana, muuten kaihertaa myöhemmin.

Tietty, bulusta voi olla hitaampaa päästä eroon kuin suzusta, mutta tuskinpa sv mikään likvidiyden raketti sekään on.

Bulun ominaisuuksista en osaa sanoa, ehkä niitä tojotaan taipuvainen kaappi-insinööri mietiskelis. Volvoon taipuvainen kaappi-insinööri jättäis mopot turvattomuuden vuoksi väliin eniveis.
 
Niin tosiaan Viltsu, osta Buelli, jos mielesi tekee. On niitä huonompiakin pyöriä nähty.
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
Kai noi oireet olisi jo huomannutkin? Siis käytössäkin
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
Itseä ihmetyttää tässä se, että laitoin linkin juuri Motorradin 50 tuhannen testiin, eikä siinä mainita mitään haljenneista männistä tai muista.

Tuossa vielä uudestaan:

http://froggypwns.com/buellpdfs/Motorrad_article_en.pdf

En nyt puolusta Buellia sen enempää, mutta vähän ristiriitaista tietoa. Tuolla testin alapuolella on yli 50.000km ajettuja buluja, käyttäjät ovat olleet ihan tyytyväisiä.
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
Itseä ihmetyttää tässä se, että laitoin linkin juuri Motorradin 50 tuhannen testiin, eikä siinä mainita mitään haljenneista männistä tai muista.

Tuossa vielä uudestaan:

http://froggypwns.com/buellpdfs/Motorrad_article_en.pdf

En nyt puolusta Buellia sen enempää, mutta vähän ristiriitaista tietoa. Tuolla testin alapuolella on yli 50.000km ajettuja buluja, käyttäjät ovat olleet ihan tyytyväisiä.
Lopputaulukon mukaan kolmanneksi huonoin, remmi taitaa olla ongelma, onko todella näin vai onko olosuhteet tms vaikuttaneet?
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
Itseä ihmetyttää tässä se, että laitoin linkin juuri Motorradin 50 tuhannen testiin, eikä siinä mainita mitään haljenneista männistä tai muista.

Tuossa vielä uudestaan:

http://froggypwns.com/buellpdfs/Motorrad_article_en.pdf

En nyt puolusta Buellia sen enempää, mutta vähän ristiriitaista tietoa. Tuolla testin alapuolella on yli 50.000km ajettuja buluja, käyttäjät ovat olleet ihan tyytyväisiä.
Lopputaulukon mukaan kolmanneksi huonoin, remmi taitaa olla ongelma, onko todella näin vai onko olosuhteet tms vaikuttaneet?
Noissa vanhoissa oli remmien kanssa ongelmia, tai no katkesivat joskus. Tosiaan mielestäni niihin saa nykyään noita kevlar-pitoisia remmejä, jotka taas kestävät loistavasti. Tuo remmihommahan tuota sijoitusta tuolla näemmä huononsi.

En usko, että japsien kestävyyksistä kuitenkaan puhutaan. Eiköhän tuollainen ei-maanantaikappale kuitenkin huollettuna kestä ihan hyvin, varsinkin jos tuon hihnan vaihtaa kestävämpään malliin.

Tosiaan itse en osaa noista vioista enempää sitten sanoa, kun niitä ei ollut itsellä, eikä parissa muussakaan Buellissa, mitä tiedän ole ollut mitään ihmeempiä. Toinen oli ajettu yli 50 tonnia ja ulkoisesti ainakin rääkätyn näköinen.
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
Itseä ihmetyttää tässä se, että laitoin linkin juuri Motorradin 50 tuhannen testiin, eikä siinä mainita mitään haljenneista männistä tai muista.

Tuossa vielä uudestaan:

http://froggypwns.com/buellpdfs/Motorrad_article_en.pdf

En nyt puolusta Buellia sen enempää, mutta vähän ristiriitaista tietoa. Tuolla testin alapuolella on yli 50.000km ajettuja buluja, käyttäjät ovat olleet ihan tyytyväisiä.
Tottapa turiset!! Taisin yhdistää mielessä jonkun Ducatin testin tähän Buelliin. On painettuna alkuperäisversiona jossain kotona.


btw. siinä alkuperäisessä oli jotain mainintaa Sportyyn verrattuna. Onkohan ne tehnyt samanlaisen testin 900cc:stä?
 
En tiedä, mihin tuo "hajoaa viidessäkympissä" perustuu, ....
Motorrad-lehdessä oli aikoinaan 30000(?)km:n testissä. Siitä ainakin purettuna huomattiin haljenneet männät, vuotavat venttiilit (palaneet), loppunajettu vaihdelaatikko jne. Tulivat johtopäätökseen, että tuplatehoihin viritetty Sportsterin kone ei omaa kovin pitkää käyttöikää.
Itseä ihmetyttää tässä se, että laitoin linkin juuri Motorradin 50 tuhannen testiin, eikä siinä mainita mitään haljenneista männistä tai muista.

Tuossa vielä uudestaan:

http://froggypwns.com/buellpdfs/Motorrad_article_en.pdf

En nyt puolusta Buellia sen enempää, mutta vähän ristiriitaista tietoa. Tuolla testin alapuolella on yli 50.000km ajettuja buluja, käyttäjät ovat olleet ihan tyytyväisiä.
Tottapa turiset!! Taisin yhdistää mielessä jonkun Ducatin testin tähän Buelliin. On painettuna alkuperäisversiona jossain kotona.


btw. siinä alkuperäisessä oli jotain mainintaa Sportyyn verrattuna. Onkohan ne tehnyt samanlaisen testin 900cc:stä?
Eikös se vanhempi malli, X1 Lightningit ja muut olleet aika suoraan viritetyllä sporan koneella?

Katso Ducati Monster kanssa, siinä hyvä pyörä.
 
Katso Ducati Monster kanssa, siinä hyvä pyörä.
Tää on tätä oman kehumisen ja oman mehustamisen välimaastoa, mutta eipä nuo monsterit niin hirmuisen kaukana ole Sv, pulu, triple jne. hiukka erikoisempien linjalta. Ihan harkitsemisen arvoisena värmeenä pitäisin, jos pyörän valintaa pohtivaa ulkonäöllisesti miellyttää.

Noh omat hankaluutensa näissä on myös, mutta väitetyt sähköongelmat ovat kyllä loistaneet poissaolollaan. Tai noh ongelmat ja ongelmat. Kytkimen asennon anturi hajosi, ja sen vaihtamiseksi pitäisi muka vaihtaa koko tun monen sadan kytkinkahva. Olishan se mukava saada värkki käymään muutenkin kuin vapaalla, mutta en vielä ole jaksanut tehdä asialle mitään. Noh pelkkää kahvaa en tuon vuoksi kyllä osta. Moinen kytkin ei oikeasti montaa euroa voi maksaa.
 
Katso Ducati Monster kanssa, siinä hyvä pyörä.
Tossa Tuksussa kiipeää hinta kipurajan yli, ainakin sen perusteella mitä mä veikkaisin saavani vakuutuksesta + se mitä on ite laittaa. Hintaluokka 7000 - 7500€ on se katto josta ei voi enää tinkiä  
sad_orig.gif
Itse valitsisin Buellin tai Ducatin luonteensa vuoksi. Buluja saat ainakin tuohon hintaan. Yhden Ducatin olen omistanut vuosia sitten, mut se oli SS-malli, pirun kyykky. Omalla tavallaan aivan hiton hieno pyörä sekin.

Tosiaan jos bulu kiinnostaa ja tuntuu munakkaammalta kuin Suzuki, ja sellainen mopo kiinnostaa, niin mikäs siinä. Osta pois kun saat rahat! On se ainakin "erilainen".
 
Buellia minäkin suosittelen. Mulla oli hiukan piristetty XB12S muutaman vuoden.
Tykkäsin:
- huikeasti vääntävä moottori
- parhaat äänet, mitä olen ikinä kuullut
- loistava tiukoissa kurveissa
- tehokkaat jarrut (ainakin Harrikoihin verrattuna)

En tykännyt:
- ulkonäkö
- ajoasento
 
Back
Ylös