• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

sv650:sestä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja letku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

letku

New member
Tollasta olen harkinnut vaimolle. Mutta miten on onko liian vaikea ekaksi pyöräksi. (Ollan kuukausi harjoteltu mopolla vaihteita yms,kohta uskaltaa mennä jo autokouluun)
En ole itse ikinä ajanut ko vehkeellä joten vinkit paikallaan.
Ekaks meinatiin ja käytiin jo sovittamassa er6f kavaa mutta tutkituani netistä asioit totesin että runkovikasta pyörää ei meille tule.
Oisko muita ideoita? Kateita pitäis olla edes vähän, Ja sopperit on kuulemma rumia.

Itselläni on moinen S-malli eli puolikatettu. Kiva pyörä ainakin omasta mielestäni ja varmasti sopii ekaksi pyöräksi. Ei liian kyykky ja koneesta löytyy mukavasti vääntöä.
Ajokoulussa ajoin ER-6F Kwakalla ja kyllä SV tuntuu oikealta moottoripyörältä siihen verrattuna. Sori kaikki ER-omistajat
smile_org.gif

SV on hyvä ekaksi pyöräksi. Jos vähän viitsit ja jaksat vielä käyttää HAKU -toimintoa, niin löytyy aika paljon kyseisestä mallista.

Moottori on rauhallinen ja ilman suurempia yllätyksiä, mutta silti vahva ja suht tehokas, riittänee ensimmäiseksi pyöräksi.

Et mainitsenut minkä vuosimallin vehje olette katsonnut?

-99 - -01 on samanlaisia. Kaasaripelejä, ilman sen kummosempia säätövaroja alustassa. Runko on jämäkkä, mutta jousitus on aika heikohko. Ongelmana ensimmäisen sylinterin tulpan kostuminen sadekeleissä, ja siitä käyntiongelmia, ja etummaisen sylinterin kiinnileikkaaminen jos ajaa pitkiä siivuja eturengas ylöskytkettynä. Alustan parantamienn kunnolla maksaa jokun tonni.

-01 tuli uusi moottorin alakerta, ja sylinterit muuttuivat mustista harmaiksi. Voiteluongelma poistettiin ekasta sylinteristä, ja huvittaa nousta eturengasta, ja ajaa jyrkkiä ylämäkiä
tounge.gif

-02 tuli parempi keula, enemmän säätövaraa. Edelleen kaasarikone.

-03 tuli uusi runko, katteet ja moottori. Siitä eteenpäin polttoainesyöttö toimii ruiskulla, ja säätövaraa löytyy ilmeisesti eteen ja taakse (korjatkoon viisaimmat jos olen väärässä). Mutta silti alusta ei ole mitenkään järkyttävän hyvä.

Normiajossa pärjää hyvin, ja kakspäällä menee, varsinkin aloittelijoilla. Radallakin pystyy vehkeellä piipahtamaan, jos siltä tuntuu. Mallille löytyy, tai on ainakin löytynyt, oma sarjakin.

Uskallan kyllä suositella peli ensimmäiseksi pyöräksi.

alusta SV:ssä on heikko, tarkemmin sanottuna keula. eikä sen parnataminen maksa kuin n.150e, öhlinsin uudet etujouset+jäykemmät öljyt. takapäässä en oo havainnut mitään vikaa, ihan asiansa ajava iskari siellä on. ja kun tuon keularempan tekee, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. ei enään mitään valittamista keulan suhteen.

ja tulpan kostumisongelman voi korjata ihan tavan silikoonilla tiivistämällä, ei paha homma.

alusta SV:ssä on heikko, tarkemmin sanottuna keula. eikä sen parnataminen maksa kuin n.150e, öhlinsin uudet etujouset+jäykemmät öljyt. takapäässä en oo havainnut mitään vikaa, ihan asiansa ajava iskari siellä on. ja kun tuon keularempan tekee, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. ei enään mitään valittamista keulan suhteen.

ja tulpan kostumisongelman voi korjata ihan tavan silikoonilla tiivistämällä, ei paha homma.
On se takapamppukin aika löysä, jos on täyskasvuinen ihminen, ja vielä jos ajaa kaksi päällä. Pelkästään esijäykkyyssäädöstä ei paljon tee... Ja etupäähan on emulaattorilla toimiva, jos laittaa jäykemmät jouset, niin emulaattori pitäisi vaihtaa asianmukaisesti, jos jousista myös haluaa hyödyn irti. Näin väitti ainakin yksi brittiläinen ent. kilpa-ajaja, joka nykyään toimii huoltomiehenä. Tein kerran tossa melkoista työtä kun piti laittaa sv:n alusta kuntoon, mutta olisi ollut niin kallis rupeama, että sai olla. Jo pelkästään jäykemmällä öljyllä tulee muutosta, sekä hyvällä, että pahalla. Paksuimmat öljyt tekee etupäästä jäykemmän, mutta myös palautus kärsii. Siksi se emulaattori pitäisi vaihtaa, jotta se vastaisi jousen jäykkyyttä, ja öljyn läpivirtaus olisi oikea.

Itse korjasin tulppa-ongelman "fender-extender"lla, eli jaktopala etulokasuojaan, niin vesi ei lennä suoraan tulpanreikään.

ite oon kyllä suht täysikasvuinen (83kg), minusta perä on hyvä tuollaisenaan. kakspäällä tulee ajettua tosi harvoin, entinen omistaja on ottanut pelkääjän kahvankin irti. piti tulla jälkeenpäin postissa, mutta eipä ole vielä kuulunut.... mikä ihmeen emulaattori
biggrin.gif
?

tulpan kostumisongelman voi korjata ihan tavan silikoonilla tiivistämällä, ei paha homma.
Voisitko tarkentaa tuota tulppa ongelmaa?
Olen itsekkin hankkimassa SV:tä
062802moto_prv.gif

Joko 650 tai 1000 (mieluiten jälkimmäinen
biggrin.gif
)
ööö, siis tulpanhatussahan on tavallaan tiiviste, minkä PITÄIS estää sen veden meneminen sinne tulpan syvennykseen. sen tiivistämällä uudestaan ongelmat katoavat. tai sitten tuo lokarin pidennys on toinen vaihtoehto.

Joo, uus korista on mietitty. Ton öljy ongelman tiesin,sitä en tiennyt että se on korjattu. Tähän mennessä vaikuttaa hyvältä. Pyörällä ei tulla keulimaan kuin korkeintaan vahingossa. Kuski painaa ajovarusteissa sen alta 60 kiloa eikä kaks päällä ajeta ikinä. Elikkä alusta riitänee. Saako tohon sliparilla muuta kun lisää pörinää?

SV:ssä jos tulpan hattu vuotaa niin vesi pääsee tulpan ympärille ja sähköt johtuu väärin. Pytyssä on veden poisto reikä, mut se kun tukkeentuu niin tulppa "ui" ja eka sylinteri ei pelitä.

Etupyörän lokasuoja on niin lyhyt, että se roiskii veden aika ylös. No mm. Pyramid Plastics myy jatkopalaa joka poistaa ongelman.

Jousitus on edessä vähän löysähkö..
Itse iskin Progressive suspensionin progressiiviset etu jouset ja vähän jäykemmän öljyn eikä ole kaduttanut. Mielestäni noi progressiivisetkin pelittää yleis ajossa ihan ok.

Hommasin myös taakse eBayltä progressive suspensionin 420 sarjan taka pampun jousineen ja se on kyllä fiksumpi kun orkkis. Painan kuitenkin sen about 90kg.

SV on mainio mutkatiellä kevyt, mutta käyttäytyy aika nätisti ja kääntyy kivasti mutkiin. Orkkis Mezzlerit vaihdoin Misukan Pilotpowereihin ja nyt Contin SportAtacceihin ja olen ollut tyytyväinen misukkaan ja conttiin ainakin tähän asti.

Moottorille ilmeisen tyypillinen on hieman rallattava käynti eli nokkaketju äännähtelee, mutta sen ei pitäisi olla vaarallista.
V2 on kiva...

ööö, siis tulpanhatussahan on tavallaan tiiviste, minkä PITÄIS estää sen veden meneminen sinne tulpan syvennykseen. sen tiivistämällä uudestaan ongelmat katoavat. tai sitten tuo lokarin pidennys on toinen vaihtoehto.
No joo
idea3.gif

Ei se tuon kummempi ongelma ollutkaan.
Varmaan tonnisessa on samoja ongelmia???
Mutta kyllä tuo lokarin jatke tulee kuitenkin ostettua.
On nimittäin RF suzukissakin syylärille kivempi, että ei kuse kaikkia p!"#kaa suoraan renkaasta.

Tollasta olen harkinnut vaimolle. Mutta miten on onko liian vaikea ekaksi pyöräksi. (Ollan kuukausi harjoteltu mopolla vaihteita yms,kohta uskaltaa mennä jo autokouluun)
Ekaks meinatiin ja käytiin jo sovittamassa er6f kavaa mutta tutkituani netistä asioit totesin että runkovikasta pyörää ei meille tule.
Oisko muita ideoita? Kateita pitäis olla edes vähän, Ja sopperit on kuulemma rumia.
Tuossa tuo meitin pikkunen.
Taitaa olla kuva tutusta paikasta. Ollaan myös kouvolasta!
Pyörään voi tulla tutustumaan.
2006%5C12%5C09%5Cbikepics-742558-800.jpg

Tuossa tuo meitin pikkunen.
Taitaa olla kuva tutusta paikasta. Ollaan myös kouvolasta!
Pyörään voi tulla tutustumaan.
2006%5C12%5C09%5Cbikepics-742558-800.jpg
Kiinostais kovasti. Laitetiin privaa.

Tämä tässä. Käytiin YRT:n rouvan pyörää sovittamassa. Kiitos vielä kerran. On muuten nätti(kilpiteline,takavalo,minivilkut+hi pipet). Noutanemme vastaavan keväällä germaaniasta/hollanista.

Etupytyn tulppa tosiaan pätki meikäläiselläkin 03-mallisessa joskus, tosin vasta aivan monsuunikaatosateessa. Ei mielestäni siksi mikään iso probleema, ja peli kuitenkin kävi silloinkin, vaikkakin huonosti. Tutulla on 00-malli, ja se on kärsinyt samasta jo vähemmälläkin satamisella.

Korjatkaa muuten jos olen väärässä, mutta ainakin 650 Vstromissa on 2007 alkaen euro-3 normien ym. muutosten takia 2 tulppaa per pytty.. eli voisin vahvasti veikata, että sama pätee SV650:een? Ja voisin myös veikata, että sylinterin molemmat kekäleet ei ala sateella pätkimään ollenkaan niin helposti.

SV650 on kaikenkaikkiaan kiva pyörä, ketterä ja kulkeekin ihan tarpeeksi. Vakioalusta ei ole kummoinen, mutta se ei aloittelijaa varmastikaan häiritse, ja sitä pystyy myös parantelemaan.

Tosta etummaisen sylinterin tulpanhatusta.....Itselläkin oli "kastumisongelma", kunnes laitoin hatun "oikein" paikalleen.....eipä ole sateet häirinneet sen jälkeen ajamista.... eli jotensakkin näin....

hattu

Tallissa on nyt ko. vekotin ja heti olisi kysyttävää kun mukana ei tullut käyttöohjekirjaa. Mikä on öljynvaihtoväli? Tulpanvaihtoväli? Mittariston toiminta eli kellon oikean ajan yms. oikea asennus? Onko odotettavissa oleellisia muutoksia, jos laittaa 120/70r etupyöräksi?

Back