Sveitsin kelit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onpa ollu taas ruuhkaa Finskeistä samoilla teillä samoina päivinä...Se on aika jännä asia et kun meidän porukka käyttää aina kun mahdollista näitä bikerhotelleja, niin niissä ei lähes koskaan suomalaisia motoristeja tapaa.

Kuitenkin ne ovat kohtuuhintaisia, motoristille hyvät palvelut saatavilla, jne. Eikö jengi tiedä näitä paikkoja vai onko se ihan sama missä sitä bunkkaa...ja niissä tapaa muunmaalaisia bikereita joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia..
Ja samaan aikaan Ranskan puolella, sama keli, kun yritettiin Val d'Isereen. Col de l’Iseran (2762m). Pyry sakeni ja mäki vaan nöusi, lunta rupes olemaan 10cm tiellä ja pyörä liukasteli.

Ei paljon suomalaisia kyllä tosiaan tapaa reissussa, pari mopoa nähtiin. Mulla on tapana ajaa noin 5:een asti, yleensä haluan jokin kivaan pikkukaupunkiin tai kylään, jossa voi nauttia illallisen ja pari bisseä ja katsella ihmisiä ja maisemia. Ja vaikka piipahtaa rokkibaarissa jos vastaan tulee. Erityisesti motoristihotellia en ole etsinyt, tai yleensä siinä vaiheessa ei enää jaksa etsiä edes mitään kovin edullista. Kävin kyllä Enzianissa pari yötä, motoristeja oli, ja kallista. En tiedä noita paikkoja, vaikka olen kyllä sivujanne katsellut. Ei vaan tunnu sopivan reitille.

Jotkut jää kylien ulkopuolelle ankeisiin mestoihin, minusta niissä on tylsää.

OT, ei Sveitsiä eikä lokakuuta.

En tiedä noista ankeista mestoista niinkään, yleensä käydään missä on hyvä tarjonta/palvelu/hintasuhde/hyvä meininki muuten vaan...isommalla jengillä kun liikkuu niin ei niin tarkkaa kuinka pienessä kylässä asuu, iltamenot omalla porukalla aina hallussa...

Touringin sivujen mestoilla liikutaan, eipä oo tullu pettymyksiä pitkiin, pitkiin aikoihin.

Pari reissua olen itse tehnyt pyörällä Alppien tasalle. Molemmilla retkillä ollaan majoituttu sekä isommissa, syystä tai toisesta "legendaarisissa" paikoissa (München, St. Moritz, Lugano, Cortina d'Ampezzo jne.) että pikku kylissä. Molemmissa on puolensa, ja varmastihan nuo isot paikat alkaa menettää hohtoaan sitten kun niissä on pari kertaa käynyt ja Alppeja muutenkin enemmän kolunnut. Lisäksi ne harvoin ovat ns. mestoilla niin, että passo alkaa/jatkuu suoraan pihasta. Isolla porukalla ei ole tullut liikuttua, joten joskus on ihan tervetullutta jos illaksikin löytyy majoituspaikkakunnalta jotain pikku elämää
033102beer_1_prv.gif

Oikein isoja ruuhkakeskuksia (esim. Milano, Pariisi) on toki tullut välteltyä jo pelkästään hukkaantuvan ajan vuoksi. Viime kesänä riitti oikein vallan hyvin hidasajoa yhden retken tarpeiksi, kun ajettiin päivän aikana Dolomiiteilta Venetsian kehätien kautta Bolognaan Ducatin tehtaalle ja sieltä vielä illaksi Gardalle.

Yli 20 vuotta pyöriny Alpeilla kesäisin mopon kaa, aika monta kylää nähny. Niistä ne on pikkuhiljaa omat suosikkimestat muotoutunu, Alpeilla ollaan lähes aina yötä solateiden juurella/varrella, bile-meiningit haetaan sit aina Alppiosuuden päätteeksi jostain rantapaikasta kuten Kroatian Opatija, tms.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Mä oon vasta kolme reissua tehnyt, mutta suur-kaupunkeja olen kierrellyt aika paljon, ja samaa mieltä kuin joku aiemmin, niihin pääsee kätevästi lentokoneella. Prätkällä jätän väliin, mulle tärkeintä on ajaminen ja sitten turismi.

Jotkut pikkukylät on tosiankeita, ja pienen ajomatkan päässä saattaa olla ihan kiva kylä. Meitä kun on vaan kaksi reissussa, on jutut jo kuultu. Sais olla enemmänkin seuraa mutta hyvä näinkin.

Jäi nyt sitten tältä keikalta pyöräilyt väliin. Lunta tuli ihan maahan saakka jo alle kilsan korkeudessa ihan kunnolla. Ehkä sitten keväämmällä....

Back