• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sveitsin moottoritietarra

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mpuputti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mpuputti

New member
Sveitsissä ei tietenkään pidä ajaa moottoriteillä, kun siellä on niin upeita mutkateita.
Ja vaikka ajaisikin, ei sitä moottoritietarraa pidä ostaa, kun ei sitä kuitenkaan koskaan tarkasteta.

Mutta ihan noin hypoteettisena kysymyksenä, jos nyt joku sellaisen hankkisi mopoonsa, niin mihin se pitäisi kiinnittä jotta kelpaisi paikallisille poliiseille?
Muistan jonkun kertoneen että riitti kun liimasi satulan alle - vai olikohan se Itävallassa?
Mihin sen saa mopossa lätkäistä - siis olettaen että joku jostakin syystä sellaisen mopoonsa olisi lätkäisemässä.

Eikös se ole helpoin liimata pleksiin tai johonkin muuhun vastaavaan paikkaan.
Aikoinaan laitettiin ensin kontaktimuovin pala ja tarra sen päälle ja anettiin koko systeemi seuraavalle lähtijälle. Itse tarrahan oli sellainen ettei se ehjänä irronnut.

Minulle näytettiin varsin selvästi, että se on liimattava heti paikalla pleksin vasempaan alareunaan. Onneksi pleksi oli sen verran puhdas, että tarra tarttui kiinni.

Sen voit liimata mihin huvittaa,jos paikallinen ohjeiden antaja ei seiso vieressä neuvomassa(ei varmasti seiso).
Tosin harvoin ne siellä ratsaavat näitä tarroja,joten pane lotto vetämään,jos sellaiseen rysään pääset kallista tarraasi esitteleen  
tounge.gif

Sen voit liimata mihin huvittaa,jos paikallinen ohjeiden antaja ei seiso vieressä neuvomassa(ei varmasti seiso).
Varmasti ja varmasti... Minulle tarran myi ja asensi rajalla paikallinen rajamies haluamaani paikkaan teleskoopin putkeen ja vielä kontaktimuovin päälle. Olen aina liimaillut noita tietarroja teleskooppeihin, kun metallista voi niitä vähän krouvimmin irroitella kuin muoveista. Sinänsä paikalla ei kai pitäisi olla väliä, tuota penkin alle liimaamista olen kanssa lukenut paikallisten tekevän.

Kyllä sitä tarkastetaan... ja sakko ei ole ihan pieni. Ja sakko pitää maksaa per heti.

saa liimata myös satulan alapuolelle. näin opasti tullimies, joka sanoi olevansa myös motoristi.
itse liimasin kuitenkin pleksiin, sisäpuolelle.
mun mielestä kannattaa tarra kyllä ostaa. on nopsempi siirtyä hyviltä paikoilta toisille, eikä tarvi aikaa kuluttaa kaikkien kylien läpiajamiseen.

jussi

Fjärrässä liimasin sen siihen pienen "hanskalokeron" sisäkanteen, rajalla olleen miehen opastuksella...

Viime kesänä Sveitsissä pysähdyin siinä raja asemalla ja kysyin tulli mieheltä pitääkö liimata kiinni johonkin niin sanoi että riittää kun on mukana ja näyttää jos kysytään.

Sveitsissä ei tietenkään pidä ajaa moottoriteillä, kun siellä on niin upeita mutkateita.
Ja vaikka ajaisikin, ei sitä moottoritietarraa pidä ostaa, kun ei sitä kuitenkaan koskaan tarkasteta.

Mutta ihan noin hypoteettisena kysymyksenä, jos nyt joku sellaisen hankkisi mopoonsa, niin mihin se pitäisi kiinnittä jotta kelpaisi paikallisille poliiseille?
Muistan jonkun kertoneen että riitti kun liimasi satulan alle - vai olikohan se Itävallassa?
Mihin sen saa mopossa lätkäistä - siis olettaen että joku jostakin syystä sellaisen mopoonsa olisi lätkäisemässä.
laitat vaan sellaiseen paikkaan, mistä se on helppo näyttää poliisille.. kyl se kannattaa ostaa jos vähänkin ajaa moottoritiellä, nostivat sakon hintaa tänävuonna sadasta kahteensataan frangiin+ se 40 frangii mitä se vignette maksaa....
biggrin.gif

7 euroa taisi maksaa kahden viikon tarra. Ja kyllä siinä on aika hyvät mahdollisuudet sakko saada. Ei muuta ku säästämään!

Mä lätkäsin sen reilusti plexiin että näkyy
kuva
Samoin tein Itävallan tarran kanssa.

Sveitsin tullin läpi ajoi ilman tarraa ja laitoin sen kiinni kun olin päässyt Sveitsin puolelle - tarran ostin huoltsikalta Saksan puolelta enkä sitten heti muistanu kiinnittää. Itävallan tarran ostin samoin Italian puolelta huoltsikalta ja siellä kehottivat laittamaan heti kiinni, voi tulla sakot...

Back