• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sweep & matrix & gpa ???

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ukekkone
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ukekkone

New member
Moi kaikille! Tarttis ostaa jonkinlaiset mp-kuteet kesäksi ja olisi kiva osua oikeaan ensi kerralla.
033102beer_1_prv.gif

Kävin helsinkiläisessä eurobiker-putiikissa ja heillä oli tarjouksessa Sweep-merkkinen setti, johon kuului takki, housut ja hanskat - kaikki yhteensä 279€. Lisäksi ko. liike myy GPA ja Matrix kypäriä ja ainakin GPA Storm tuntui päähän sopivalta (189€).

VILLAKOIRAN YDIN: (ja klassikkokysymys) onko kellään kokemuksia näistä eli lähinnä niistä asioista mitä ei liikkeessä näe eli kuteitten vedenpitävyys ja kypärän huurustuminen ja äänekkyys??? Näistä merkeistä en ole ennen kuullut mitään. Näin aloittelijana olisi kiva kuulla muutenkin kommentteja siitä mihin kannattaa rahansa laittaa. Onhan näistä keskustelua tällä palstalla jo ollut mutta miten kannattaa suhtautua "halpamerkkeihin". Opiskelijan budjetin takia ne hintansa puolesta kuitenkin kiinnostavat
tounge.gif
Niin ja onko tekstiilin nyt sitten pakko olla goretexia vai ajaako halvemmat kopiot saman asian?? Nahka ei oikeen sytytä, mutta voi sitäkin koittaa puolustella
smile_org.gif

Itsellä kokemusta Sweepin tekstiili kuteista. Suojat eivät pysy paikallaan, vetoketjut paukkuivat kesän aikana lähes kaikista taskuista. Suosittelen ennemmin muita merkkejä jos kehtaat sijoittaa satasen pari enemmän vaatteisiin.

Ixs myy pukua 399 E ja Mp-asulla taisi olla joku pukukokonaisuus 299E.Ne nyt ainakin pitäis olla aika taattuja merkkejä.Noista kypäristä ei ole tietoa.....

Vielä löytyy jonkun verran "viime vuoden malleja" myymälöistä, niitä saa edullisemmin. Mun mielestä näissäkin asioissa hinta on kuiteskin jonkinmoinen tae laadusta - paitsi että yks ns. kotimainen merkki on ylihinnoiteltu. Sitäpaitsi kun on tämän harrastuksen valinnut niin voi vaan todeta että elämä on.
wink.gif

Ennen sijoittaisin hyvään laadukkaaseen käytettyyn merkki pukuun , tuolla hinnallakin saa jo käytettyjä tosi hyväkuntoisia...Luulempa että pettymykset on pienempiä.
sport05.gif

Joo kiitti kommenteista. Oon kattellu jo jonki verran noita käytettyjä ja joku tarjous tossa olis ollukki viimevuotisista yokon takeista ~puoleen hintaan mut ei tietty enää kokoa M...pahus sentään  
lookaround_orig.gif
. No täytyy varmaan etsiä halpa ja hyvä käytetty setti tai vastaavaa. Köyhällä ei kuulemma ole varaa ostaa halpaa ja niinku tossa jo sanottiin, 'elämä on...'  
baaa.gif
. Muutenkin on muista asioista tullu semmosta kokemusta et halpaa ei kannata aina ostaa (eikä toisaalta maksaa liikaa...arkielämän optimointia  
tounge.gif
). No mut edelleen saa laittaa suosituksia et mihin kannattaa huomio suunnata ja rahat kiinnittää. Yoku on kehunut ainakin Yokoa mut se taitaa hinnaltaan olla kallis merkki. Mitäs prot tästä sanoo??  
062802moto_prv.gif

Olin saman ongelman edessä vielä ennen viikonloppua... Kävin kattomassa jos mitä merkkiä ja mallia ja hintaluokkaa jne... Siis gorea tai copyä. Kyselin myös täältä asiaa ja suositus oli kyllä että osta kerralla laatua niin ei tarvii katua... Ostin Yokot (ylivuotista mallia, tälle vuodellehan ne muuttu Scotteiksi). Makso so satan (700 egee...)! Mutta kyllä oli hyvä mieli kun kotona sitten vielä ajan kanssa sovittelin. Investointipäätös perustui siihen että jos olisi ostanut halvat/huonot ja maksanut vaikka 300-400 € niin olisko huonoilla viittinyt ajella?? Jos ei, niin seuraava porras olis ollut sitten nää Rukat/Yokot jne... eli ehkäpä jo heinäkuussa olis pitänyt marssia hakemaan uutta asua (eli säästinkö nyt tuon 300-400 €?? Varmaan makuasia miten miettii mutta ainakin itte olen sitä mieltä että kannatti panostaa...) Sitä paitsi kerrankin Vantaan BW:stä sai hyvää palvelua...

Sweepin puvulla ajelin viime kesän loppupuolella, satoi stanasti etc... Hyvin nuo asiansa ajoivat, en muuta osaa sanoa. Yleisemmin kannattaa ainakin pikkusen suodatella ns. hard-core asiantuntijoiden neuvoja tyyliin: -Eka fillariksi ei kannata ostaa mitään kuussatasta kyykkyä, parin viikon päästä sä haet kaupasta lisää voimaa... Ok- varusteissa ei kannata pihdata kohtuuttomasti, mutta kypärän ja selkäpanssarin jälkeen seuraa enempi maku-ja brassailuasioita.(Siis jos nyt perustaso pidetään)

Sweepin kuteista en mitään tiedä mutta viime kesänä ostamani puku kesti sadetta ja sitähän piisasi. Kehun MP-asun Sportech-pukua jonka sain edellisen vuoden värityksellä hintaan takki 299€ ja housut 169€. Mainittakoon että näyttää tämänkin vuoden malli aivan samalta kuin tuo 2003 malli. Asua paljon mainostetaan ja olen todella tyytyväinen. Varmaan kalliimmassa asussa olisi jotain parempaa mutta en tiedä mitä kaivata, pääasia että mikään ei heilu viimassa, vetskarit ja persaus kestää. Tuetkin pysyvät hyvin ja muuten (tärkeä seikka!) kuselle taipuu helposti eli vetskarin saa auki eikä tartte ajokenkiin lirutella. Joskus kun peruselintoiminnot unohtaa hoitaa (vaimo valittaa huomanneensa näistä yhden).

Sweepin puvulla ajelin viime kesän loppupuolella, satoi stanasti etc... Hyvin nuo asiansa ajoivat, en muuta osaa sanoa. Yleisemmin kannattaa ainakin pikkusen suodatella ns. hard-core asiantuntijoiden neuvoja tyyliin: -Eka fillariksi ei kannata ostaa mitään kuussatasta kyykkyä, parin viikon päästä sä haet kaupasta lisää voimaa... Ok-  varusteissa ei kannata pihdata kohtuuttomasti, mutta kypärän ja selkäpanssarin jälkeen seuraa enempi maku-ja brassailuasioita.(Siis jos nyt perustaso pidetään)
Hyvä niin kun kerkesin ton Sweepin paketin tilata..
sport05.gif

Yleisemmin kannattaa ainakin pikkusen suodatella ns. hard-core asiantuntijoiden neuvoja tyyliin: -Eka fillariksi ei kannata ostaa mitään kuussatasta kyykkyä, parin viikon päästä sä haet kaupasta lisää voimaa... Ok-  varusteissa ei kannata pihdata kohtuuttomasti, mutta kypärän ja selkäpanssarin jälkeen seuraa enempi maku-ja brassailuasioita.(Siis jos nyt perustaso pidetään)
Joo onhan se niin ettei liikaa kannata maksaa mut toisaalta - niinku sanoin - en haluais sit huonoakaan. Asiaa hankaloittaa se kun toiset sanoo et noista halvoista tulee vesi läpi ja sellasta ja toisille on kelvannu ihan hyvin. Näin alottelijalle on vähän hankalaa nähdä noista kommenteista se et mitä ite tarvii ku ei oikeen kokemuksesta tiedä (no oon joskus mopolla ajellu farkkutakilla ja -housuilla mut ei kai ihan sama asia
cool.gif
). Toi vesijuttu ois kyl hyvä tietää ku oon aatellu ajella kesän töihin pyörällä ja märkänä ei sit  oo kivaa  
bawling.gif
. Kypärää kokeillessa asia täytyy kai päättää vaan sopivuuden perusteella ku ääntä ja huurustumista (no sen ehkä jos kaupassa oikeen hönkii) ja muuta sellasta ei oikeen saa selville kokeilemalla. Näistä kypäristäkin saa muuten antaa vinkkejä. Potasta en mieluiten maksaisi yli 300€. Onko näissä väliä ostaako käytetyn vai uuden. Kaveri sano et kypärä on pilalla jos se tippuu. Onko kauppiaiden myynnin edistämistä vai totta??

Minulla on Sweepin takki ja housut, eikä ole vielä
tullut pahaa sanottavaa.

Kaikki on pysynyt ehjinä ja vesikin ulkopuolella.

mulla on itella noi sweepin goret, ja mulla on toiminu kyl hyvin. Mikähän maanantaiyksilö on ollu kyseessä, kun vetoketjut ei kestä? Niin ja suojat ei pysy paikoillaan? miten hitossa ne pääsee nissä taskuissaan liikkumaan, kun ei meinannu saada pesua varten niitä ensin pois ja sit takas...

sanoi:
Näistä kypäristäkin saa muuten antaa vinkkejä. Potasta en mieluiten maksaisi yli 300€. Onko näissä väliä ostaako käytetyn vai uuden. Kaveri sano et kypärä on pilalla jos se tippuu. Onko kauppiaiden myynnin edistämistä vai totta??

Itse ostin (ja mamma myös) Shoein Raid II:sen sen perusteella että sopi hyvin päähän. Hintakin oli kohdallaan (alle 300 €/kpl) Mukaan tuli pinlockia jne... Käytettynä (ainakaan kovin paljon) en kyllä ostais kun kypärä muokkautuu päähän ja suojat painuu kasaan yms. Taitaa kuitenkin olla melko pääasia että pää on suojassa... Ei kypärä kai välttämättä pilalla ole jos se tippuu mutta ei taida ollaan hirveen suositeltavaa heitellä sitä... Riippuu vissiin materiaalista? Muovi vs. kuitu jne...

Mulla hajos Sweepin rotsista vetoketjut taskuista. Ja nyt siitä on sisävuoren saumatkin jo riekaleina. Halvalla ei saa hyvää.

Laadukkaimmasta päästä gore-tex vermeitä lienevät Rukka ja Yoko, enpä ole kuullut kenekään valittavan niiden ominaisuuksista. Sitten on IXS, MP-asu, Hanx jne. joista löytyy kokemusta ja kommenttia joka lähtöön. Fakta on kuitenkin se, että useamman satalappusen joutuu noihin kamoihin investoimaan, samantien sen mun mielestä tekee kerralla kunnolliseen, ei se hintaero niiiiin tolkuton ole.

Tosta kypärän putoamisesta ja sen kelvollisuudesta sen jälkeen arvon vakuutustarkastajat ovat todenneet, että potta on ok eikä lunastuskamaa jos siinä ei ole selkeää vauriota pinnassa, kuhmua, halkeamaa tms. Eli heidän tulkinnallaan pelkkä putoaminen ja pintanaarmu tai vastaava ei tee potasta käyttökelvotonta. Kukin voi sitten itse arvioida haluuako sellaista enää käyttää nupin suojana, aika harvassa taitaa olla kyllä sellaiset potat jotka eivät ole koskaan ottaneet tahatonta maakosketusta..
wink.gif

Sweepin puvulla ajelin viime kesän loppupuolella, satoi stanasti etc... Hyvin nuo asiansa ajoivat, en muuta osaa sanoa. Yleisemmin kannattaa ainakin pikkusen suodatella ns. hard-core asiantuntijoiden neuvoja tyyliin: -Eka fillariksi ei kannata ostaa mitään kuussatasta kyykkyä, parin viikon päästä sä haet kaupasta lisää voimaa... Ok-  varusteissa ei kannata pihdata kohtuuttomasti, mutta kypärän ja selkäpanssarin jälkeen seuraa enempi maku-ja brassailuasioita.(Siis jos nyt perustaso pidetään)
Hyvä niin kun kerkesin ton Sweepin paketin tilata..
sport05.gif
Nyt näköjään 259€ tuo sweepin paketti... pitäsköhän sortua tuohon... rahanpuutteessa....
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

eiköhän se ole niin että kaikki ne kalvotekniikat vettä pitävät, mutta ero on hengittävyydessä. kyllä goretexeissakin hiki tulee kun kunnolla vääntää, niin pyöräillessä kuin liikkuessa. Minulla on hyvät yokon vaatteet ja eikös se ole niin että köyhän ei kannata ostaa halpaa. se on sitten aivan eri juttu jos joku haluaa ostaa aina uudet joka ajokaudelle. se on hänen oma juttunsa.

Back