• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Sweepin laatu?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pma
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pma

New member
Onkohan mulla vaan huono tuuri vai onko laadussa jotaan sanomista? Kamat ostettu 2.5.2008 ja korjauksessa on käyny housut ja nahkatakki. Hanskat vaihdettu kerran uusiin ja nyt olis taas vaihdon aika. Nää nykyset hanskat kesti jopa pari sataa kilometriä ennen ku huomasin että saumat repsottaa. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Mnoo..ollu kahdet Urban ajohousut, molemmista ratkesi sauma jostain kohtaa ajaessa. Kolmansia en edes kokeillut vaan otin rahat takaisin.

Mitkälie (ei siis hyllyn halvimmasta päästä olevat) Racing nahkahanskat, 2 päivää käytössä ja repes peukalon/etusormen kohilta sauma. Sain tilalle paremman mallin Raacing hanskat = nyt 1,5v vanhat ja parisen viikkoa sitten repesivät  kunnolla (n.10cm vekki) tarrakiinnityksen alapuolelta kun vetäsin hanskat käteen...

Ihan jees..jos tykkää p*skasta  
biggrin.gif

On. Viime vuonna housut oli kaksi kertaa korjauksessa. Saumat vaan aukesivat / alkoivat rispautua. Kolmannella kerralla antoivat uudet tilalle. Korjautin vanhat housut kaverilla ja liimattiin saumat, joten nyt on kahdet housut.
smile_org.gif

Lindstrandsin Taal -housuistakin sivusaumat pettivät parin viikon käytön jälkeen useammasta kohdasta. Kitisemättä kyllä vaihdettiin kaupassa ehjiin ja toiseen malliinkin. Sweepin nahkatakki taas on kestänyt oikein hyvin, ei ongelmia toistaiseksi, puolitoista vuotta ollut käytössä. Huonoja päiviä kaiketi sattuu kaikille ompelijoille.

Mnoo..ollu kahdet Urban ajohousut, molemmista ratkesi sauma jostain kohtaa ajaessa. Kolmansia en edes kokeillut vaan otin rahat takaisin.

Mitkälie (ei siis hyllyn halvimmasta päästä olevat) Racing nahkahanskat, 2 päivää käytössä ja repes peukalon/etusormen kohilta sauma. Sain tilalle paremman mallin Raacing hanskat = nyt 1,5v vanhat ja parisen viikkoa sitten repesivät  kunnolla (n.10cm vekki) tarrakiinnityksen alapuolelta kun vetäsin hanskat käteen...

Ihan jees..jos tykkää p*skasta  
biggrin.gif
En muuten ota kantaa asiaan, mutta tuli mieleen että ei sulla ole liian pienet hanskat kun siitä peukalon ja etusormen välistä repeilee saumat?

Itsellä on käynyt monen laatumerkinkin kanssa samoin, ennen kuin tajusin ottaa seuraavaa kokoa isompaa hanskaa. Sen jälkeen loppui saumojen ratkeaminen.

Urbaneista petti vetoketju jo toisella kerralla kun laitoin jalkaan, vein takas liikkeeseen ja kuukauden päästä tuli uudet tilalle. Trendeistä petti vetoketju noin 3kk käytön jälkeen. Trendit korjautin ite paikallisella suutarilla.

Lisäksi nuissa Urbaneissa (kahet on nykyään itellä käytössä) on sisäpuolella niin kovia/teräviä saumoja ja tarranauhoja ettei ilman pitkiä alushousuja voi kuvitella niitä pitävänsä. Noo, halvalla harvoin saa kovin hyvää tavaraa.
smile_org.gif
Hintaisekseen ovat ihan ok.

Noi omat housut on kans Urbanit. Vetoketju hajosi niistä. Nooh, aina ei voi voittaa.

Kolmen kesän aikana on ollut käytössä tekstiilihousut ja -takki sekä hanskat. Hanskoista meni sauma, housut on kestäneet hyvin mutta ovat ominaisuuksiltaan ihan vitun hirveät. Hiostavat ilman ylimääräisiä vuoria, vedet tulee nivusista läpi, kaikki kosteus pysyy sisällä. En käytä kuin pidemmillä matkoilla, ovat liian epämukavat kaupunkipyöritykseen.

Takki on kestänyt päivittäisessä ajossa ihan hyvin, tosin nyt muutaman vuoden jokapäiväisen käytön jälkeen tuntuu siltä, että kovassa sateessa tulee vähän kosteutta sisälle. Hyvä hinta/laatusuhde kuitenkin.

Hanskat oli ihan hyvät ajossa, eli voisin ostaa toistekin jos halvalla sais.

2004 ostettu tekstiilitarjoussetti, housuista meni yks henkseleiden lenkeistä poikki jossain vaiheessa, muuten pysyneet ihan ehjinä. Vedenpitävyys tuskin enää uusien tasolla.
tounge.gif

Mulla nahkatakkiin korjattu myös vetoketjua pariin otteeseen.

Toisaalta, taitaa olla markkinoiden yksi halvimmista merkeistä, joten se antaa aina jotain anteeksi. Itse sain ainakin takuukorjaukset suoriteltua ilman sen suurempia avautumisia, ja palvelu kyllä siinä mielessä oli hyvää.

Onhan tuossa toisaalta se, että köyhän ei kannata ostaa sitä halvinta.

2006 ostettu joku halpis sweep puku, 800km kaatosateessa ja suht kuivana pysyin eli pitää vettä edelleen. Ihan loistava puku hintaansa nähden. Ei hengitä ollenkaan mutta eipä taida muutkaan tekstiilit hengittää mainosmiesten puheista huolimatta, sweepin vedenkestävät kengät kastuivat sisältä kuten myös vesitiiviit hanskat.

Mulla on Sweepin 2-osainen nahkapuku ollut vajaa 2 vuotta.

Housujen vetoketju on vaihdettu ja takinkin vetoketju alkaa olla tiensä päässä.

Muutoin en lladusta oikein osaa sanoa mitään, kun on eka nahkapuku minulle, joten vertailukohteita ei ole.

On se ainakin helkutin paljon mukavampi päällä kuin ne halvat textiiliasut mitä aikaisemmin on tullut pidettyä.

Itellä ainoastaan sweepin tekstiilitakki ollu pari vuotta. Takki muuten kyllä pysyny kuoseissa mutta ei tainnu pitää vettä uutenakaan kovin hyvin vaikka piti olla veen pitävä.

Kyllä mää oon tuosta takista ihan tykänny mutta nyt ostin eri merkin nahkatakin ja sweeppi on kyllä jääny kaappiin...

Mulla ratkeili Sweepin urban housut ja noilla olisi takuutakin vielä.
Ompeleet on liian heikkoja ja liian vähän kangasta sen jälkeen koska kangaskin purkautuu.
Ei kannata korjata noin montaa kohtaa.

Polvisuojat jouduin fiksaamaan täysin jo uutuudeltaan kun tarrat raapivat reidet verille ja suojia ei vaan saanut oikeaan paikkaan.

Mukavan viileät housut tosiaan kun puhaltaa joka saumasta.  
Roskiin menevät...
Ennemmin tilaan vaikka Probikeria kuin tällaista roskaa.
veryangry.gif

Sweepillä ja laadulla ei ole paljoakaan tekemistä keskenään. Eihän ne puvut kestä mitään.

Kokeilin tänään oman Sweeppini kulutuskestävyyttä radalla. Vauhtia oli jonkin verran ja pari kupperiskeikkaakin tuli heitettyä. Pukuun ei tullut kuin pari pientä naarmua. Saumat ehjät. Hanskat myös samaa merkkiä ja hyvin kesti. Samoin kävi kaverilla viime kesänä. MM-kuskeista ja SM-kuskeistakin monet luottavat Sweepin "paskaan" laatuun. Minäkin luotan tämän päivän jälkeen entistä enemmän.

Ei tuossa Sweepin nahkatakissa ole mitään sanomista vielä ollut, ihan laadukkaan oloista paksua nahkaa. Ehkä niitten tikteksit on heikompia, niinkun halvat sellaiset tuppaa olemaan. Eikä koko merkkiä voi kuitenkaan tuomita yksittäisten tuotteiden perusteella, hajoaa niitä Alppareitakin kuulemma.

Joo tän topicin tarkoitus ei ollu haukkua kyseistä merkkiä vaan tiedustella sitä että onko mulla vaan huonoa tuuria noiden vehkeiden kanssa vai onko muilla samalaisia kokemuksia. Nahkatakissa oli valmistusvika, yksi sauma repsotti ~1cm matkalta. Nahkatakkiin oon kyllä ollu tyytyväinen ja noi Spa nahkahousutkin vaikuttais ihan asiallisilta.

Back