Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
se mitä tosiaan haen sytkäpuolen päivityksellä on parempi toimivuus sillä tässä pyörää korjatessa/laitettaessa on tullut esiin seikkoja että johdot ym. alkavat olla mallia "entiset"...ja konepuoli ei ole ihan vakio (kansi tehty,wisecon männät/putket, jyrkemmät nokat jne + kaasut paikalle tulevan talven aikana)...joten sytytyspuolen uusimisen takana on paremman säätämisen mahdollistaminen/varmatoimisuuden varmistaminen...ja tietysti ennen kaikkea rahan tuhlaaminen!!Alkuun vähän skeptisen puoleista pohdiskelua. Mitä ajattelit saavuttavasi tuolla sytkäpuolen päivityksellä? Säädettävää ennakkokäyrää vai enemmän kipinätehoa? Vai molempia? Ja mitä arvelet hyötyväsi näistä?
Ennakon säätömahdollisuus voi olla ihan hyödyllinen ominaisuus, ainakin jos koneelle on tehty jotain muutakin. Vakiokoneessa voi tulla hyötyä tai sitten ei, riippuu kuinka hyvin ennakkokäyrä on optimoitu tehtaalla. Uudemmissa sporteissa ennakoissa ei kuulemma ole juuri parannettavaa, vanhemmissa tilanne voi olla toinen. Todennäköisesti saavutettavat hyödyt ovat kuitenkin aika pieniä ja vaativat asiantuntevaa dynosäätöä.
Sitten kipinätehon kasvattaminen. Vaikka joka puolelta kuulee väitteitä tehokkaampien sytkävehkeiden tuottamasta tehonlisäyksestä, niin itse suhtaudun niihin aika epäilevästi. Jos vakiosytkä toimii, eli kone ei pätki tai köhi missään tilanteessa, niin todennäköisesti kipinätehon kasvattamisella ei tule mitään hyötyä. Todellinen tarve tehokkaammalle sytkälle tulee yleensä ahtamisen tai muuten reilumman virittämisen yhteydessä, jolloin saatetaan törmätä tilanteeseen jossa vakiosytkä ei enää jaksa sytyttää rikasta seosta kovan paineen alla.
Lisäksi tuo Dyna2000 näyttää käyttävän 3 tai 2.2 Ohmin puolia, joilla ei oikeasti pysty saamaan merkittävää parannusta kipinätehoon kunnossa oleviin vakiopuoliin verrattuna. Että sinällään puolien vaihtaminen on hiukan hukkaan heitetty investointi. Tilanne on tietty eri, jos vakiopuolat tai johdot alkavat olla entiset ja aiheuttavat sytkän pätkimistä. Silloin nuo Dynan puolat voivat olla ihan hyvä korjaus.
Sitten niitä kokemuksia. Dyna2000:sta ei ole kokemusta, puolia on sen sijaan tullut testattua. Wanhassa GSX:ssä olen käyttänyt vakiopuolia. Sitten Dynan 3 Ohmin vihreitä puolia (olikohan DC3-2), mitkä ovat ilmeisesti yleisin puolapäivitys 80/90-lukujen pyöriin. Tällä hetkellä on kiinni Dynan racing-puolapaketti (DC9-2), joka on tarkoitettu käytettäväksi Dyna4000:n kanssa. Näiden välillä en ole huomannut mitään eroa suorituskyvyssä. Ainoa parannus tuli kun vaihdoin vakiopuolat noihin vihreisiin. Nimittäin puolat tai tulpanjohdot alkoivat olla vähän heikossa kunnossa, mistä aiheutui pientä köhimistä sadekelillä. Tämä sitten parantui uusilla puolilla ja piuhoilla. Muuten nuo Dynan puolat ovat vaikuttaneet kokolailla asiallisilta. Ainoa miinus tulee noiden vihreiden puolien tulpanjohtojen liittimistä. Ainakaan normaalit yleismalliset piuhat eivät istu kovin hyvin niihin, saa kyllä jotenkin paikalleen kun riittävästi tunkee. Eli näiden kanssa voisi olla syytä käyttää myös Dynan piuhoja.
Jees, mulla on ollut tuo käytössä useamman vuoden ajan. Ensin pelkkä ruiskupuoli ja sitten myös sytkä kun sillekin tuli tuki softaan. Pelkkä sytkäpuolen käyttökin onnistuu hyvin. Tuolta mun kotisivunappulan takaa löytyy jotain juttua aiheesta. Sivujen päivitys tosin on "hiukan" jäljessä tämänhetkisestä tilanteesta.Menee hiukan OT, mutta menköön. Onkos kukaan täällä koittanut tuota Megasquirt ja Spark - härdelliä, tahi pelkkää sytkäpuolta, viritellä kuntoon? Tuossahan ymmärtääkseni on mahdollisuus myös pelkälle sytkän ohjaukselle.
Itse olen ajatellut juuri näin tehdä. Puolien virrat taitaa kulkea on/off kytkimen kautta? Ämerikkalaisittain...releet, mitä ne on?jos johdot ovat entiset, niin korjaa ne. ja vedä rele syöttölinjaan.
Notellaan vanhaa.
Onko kenelläkään tietoa että käykö dyna 2000 boxit keskenään muihin pyöriin? Ei siis triggeripyörä/lautanen vaan pelkkä boksi? Onko liittimet kaikissa samanlaiset?