• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

T595 vs. 955i

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -kivi-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-kivi-

New member
Lueskelin tätä trumppa osiota ja huomasin, että joku muukin vifferisti on ottanu vaajaa-pyttyisen alle.

Katselin itselleni noita malleja ja olen nyt kallistumassa Honda -> Triumph.
T595:ttä taitaa olla melko vähän myynnissä ja selvää hintahaitaria on vaikea löytää, ja kuitenkin mieli kaatuu enemmän juuri tuonlaisen puoleen. Ja koska kaikki haukkuu HD-centerin hintoja, niin kertokaa millä hinnalla myisitte omanne jos olisitte myymässä.

Ja toisekseen, mitä vikoja kannattaa kattella ostaessa, ja jos joku on kenties käynyt kattomassa hd-centerin T595:ttä, jos paremmalla tiedolla vois kertoa millainen se on kunnoltaan. Itse en isompia vikoja löytänyt, nuubie kun olen...

Tarkoitat varmaan tuota mustaa Daytonaa?

H-D Centerin "huolloista" en viitsi enää nurista mutta tuon myyntilauseen voit huoletta sivuuttaa ja luottaa vain omiin/kaverin havaintoihin.

Omia huomioita: tsekkaa stefat ja laakerit. Jos on joskus ylitäytetty niin tuppaa puskemaan öljyä jostain ulos. Takapyörän laakeri on yksipuolisessa takahaarukassa yksi tarkastamisen arvoinen (pitää ajaessa selvästi kuultavaa "urinaa" jos jotain häikkää).
Jos ohjainlaakeri on löysä, siitä kuuluu jarruttaessa "klik"

Hmm. Ei tule muuta nyt mieleen mutta www.t595.netistä varmaan löytyy jos on löytyäkseen.

t595-mallisarjan triumphit ovat täällä sen verran harvassa että vertailukohtaa on vähän hankala löytää, mutta tuo 11500,- on mielestäni vähän liikaa, elleivät yleiskunto ja kulutusosat ole superhyvät.

Moi, itse toin omani ruotsista tänä vappuna, -98 mallinen T595.
Hienossa kunnossa, huollettu, hyvillä renkailla yms. maksoin 5250 eur, tulli halusi 2362 eur. yht:7612 EUR !!
Maahantuojasta EI apua vaatimustenmukaisuus todistuksen suhteen, yksi maili englantiin, ja paluuna ko. todistus + ihmettelyt "miksi tarvitsen todistusta koska pyörä on uutena myyty EU alueelle??"
Tulli muuten käytti verrokkina erästa H-D centterin pyörää...

Jos pyörä maksaa 11500 niin silloin kannattaa harkita esim. uuden RSn ostamista, vielä saattaa löytyä muutama -03 kappale esim. Turusta tai Seinäjoelta. Kannattaa kysellä.
062802moto_prv.gif

Ja koska kaikki haukkuu HD-centerin hintoja, niin kertokaa millä hinnalla myisitte omanne jos olisitte myymässä.
Hinnat on kohdallaan, mutta toiminta ja asenne on
033102ass_1_prv.gif

Jos haluaa palvelun sijasta v***uilua, tehdä paperiasiat 10 kertaan ja käyttää kolme päivää puhelimessa voi siellä asioida.
Itse sain vanhasta pyörästä parhaan hinnan just hd-centeristä.

Kävin koeajamassa kyseisen hd-centerin t595:n ja päädyin lopputulokseen: ei.
Ennenkuin pääsin edes kadun loppupäähän oli vastaus jo selvillä, mutta päätin sissinä ajella lenkin loppuun. Olenko siis liian mukavuuden haluinen VFR:n jälkeen vai missä vika. Pyörällähän on siis 14,5 tkm mittarissa, mutta jokapuolella sirisee. Onko tämä siis normaali triumphin käyntiääni vai liekkö kyseisessä pyörässä vika. Ja lisätään vielä etten tarkoita sillä sirinällä ei-v-koneen-käyntiääntä
biggrin.gif
. Ajoasento oli jopa yllättävän jyrkkä, vaikka mittaa omistan vain 185 cm. Ja se mikä itseäni eniten ihmetytti oli tankin munien puoleiset terävät kulmat, ne painoi sisäreisiin aika lujasti.

Heti kun saan takaisin triumph innostukseni takaisin, ja kunhan löydän lisää aikaa, käyn kokeilemassa myös sitä uudempaa daytonaa sekä RS:ää... ja ehkä tribleä...

RS:t alkaa olla loppumassa, joten jos sellaista mielit: mene nyt testaamaan ja liity onnellisten joukkoon
biggrin.gif

Jos pidät VFR:stä niin daytona on aika raaka sen jälkeen.

En itsekään pitänyt daytonalla ajelusta, kate heittää kunnon pyörteet kypärän ympärille.

VFR on mukava ajaa, Triumphit urheilullisempia ja epämukavampia.

Jos pidät VFR:stä niin daytona on aika raaka sen jälkeen.

En itsekään pitänyt daytonalla ajelusta, kate heittää kunnon pyörteet kypärän ympärille.

VFR on mukava ajaa, Triumphit urheilullisempia ja epämukavampia.
En ole huomannut minkäänlaisia pyörteitä ( 180 cm ). En tosin ole ajanut yli 230 km/h ... vielä. Kyllähän joskus 200 jälkeen saa vähän kyyristellä, mutta pyörteitä ei ole. Pyörteet on niitä mitkä repii ja vatkaa päätä puolelta toiselle ja niitä ilmenee enempi matkapyörissä missä on pystympi pleksi tai joku givin tms. viritelmä.

Mukavuuskin on suhteellista. 02 Biken testissä Daytonan ajoasentoa sanottiin epämukavaksi synnytysasennoksi nykyään sama ajoasento on vaan urheilullinen. Ensi vuonna se on matkapyörä. 2014 se on customi
omg.gif

Ööh, ST on mukava ja lisäksi urheilullinen
062802moto_prv.gif
Toissa syksynä katselin sillä silmällä erästä ST:tä ja kävin kokeilemassakin, mutta ei ollut minun ilmeisen epämääräisillä mittasuhteilla varustetulle vartalolleni tarkoitettu pyörä se. Takapenkiltä tosin kuului vieläkin ankarampi tuomio... Mukavaksi sanoisin sen konetta, en ajoasentoa, koeajokin jo kävi niskaan. Ehkä se johtui tottumuksen puutteesta noin kyykähtävään/urheilulliseen ajoasentoon. Olisipa Trophyssa Sprintin kone, niin vot!

Heh, mähän sain kauhean sodan aikaan.

ST onkin varmaan mukava, en ole testannut.

Daytonan ja Triplen penkki ei ole ihan yhtä mukava kuin VFR:n. Enkä sitä kaipaakaan, vaan jämäkkyyttä. Takapenkkiläinenkin kyllä tykkää trumpasta enemmän kuin vifferistä vaikka ehkä toisin olettaisi.

Daytonalla ajaessa ainakin minulla kuului korvissa kauhea humina (185 cm). Pyörre on ehkä väärä sana. Toisille sopii, toisille ei. Ja saahan niitä erilaisia pleksejä. Joten ei se siitä ole kiinni.

Ja kyllähän triumph pitää ääntä, ei siinä ole mitään ihmeellistä...

Daytonalla ajaessa ainakin minulla kuului korvissa kauhea humina (185 cm). Pyörre on ehkä väärä sana. Toisille sopii, toisille ei. Ja saahan niitä erilaisia pleksejä. Joten ei se siitä ole kiinni.
Et sattunut katsomaan nopeusmittaria
smile_org.gif
Daytonalla 200 on sama kuin jollain muulla 120 ... mutta tuulen puhina on sama kaikilla.

smile_org.gif
Daytonalla 200 on sama kuin jollain muulla 120 ... mutta tuulen puhina on sama kaikilla.
Vauhdit pyöri 100 ja 160 välillä, kokeilin välillä nousta vähän pystympään, jolloin humina vaimeni. Se perhana ohjasi ilmavirran juuri sopivalle korkeudelle. Ehkä mulla oli liian innokas etunoja... Muuten oikein kiva ajettava, kortti lähtisi helposti kävelemään. Siksi mulla on naku.

smile_org.gif
Vauhdit pyöri 100 ja 160 välillä, kokeilin välillä nousta vähän pystympään, jolloin humina vaimeni. Se perhana ohjasi ilmavirran juuri sopivalle korkeudelle. Ehkä mulla oli liian innokas etunoja... Muuten oikein kiva ajettava, kortti lähtisi helposti kävelemään. Siksi mulla on naku.
Mulla tulpat korvissa aina Daytonalla ajellessa. Metelissä se hyvä puoli et visiiri pysyy puhtaampana pitemppään.

Back