• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

TA-keskituelle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja More57
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Enpä tiedä onko tuo GS500 muuttunut kovin paljon ennen tai jälkeen tuota "omaa" vuosimalliani (-96) mutta kevyesti tuo nousee keskituelle vaikkei elopainoa tällä miehellä 70 kiloa enempää ole, eikä niitä voimiakaan hirveitä määriä... Sai tuota tosin pariin otteeseen miettiä mutta parhaiten tuo tässäkin ketjussa kuvattu temppu toimii, eli keskituki alas, pyörää heilutellaan sivuille sen verran että molemmat keskituen puoliskot ottavat maahan, ja kevyellä nostolla siitä penkin alta about takarenkaan keskikohdalta tuo nousee kuin taikuudella tuelle... Tekniikkalaji se on ;)
Joo GS nousee keskituelle ihan ilmaiseksi verrattuna TA:han. (tai ainakin tuolla mun tuella) Kaverilla on -94 GS ja tosissaan eihän sille tarvi näyttää kun vähän jalkaa niin se jo hyppää ihan itsekseen jalalle. Siinä on sen verran loistava tuo vipu. TA:ssa tuollaista vipua ei ole vaan se pitää kammeta sellasesta jalan päästä -> eli vipuvartta on huomattavasti niukemmin. Sen takiahan tuota ei oikein halua käyttääkkään kun säädettäesse ketjuja ja pakatessa pyörää.
 
Joo näissä ei oo kovin hyviä vipuja näisä Afrikkalaisisa myöskään. Johtuu varmaan siittä että näissä ei oo ollu vakiovarusteena käsittääkseni koko keskijalkaa ollenkaan. Mullaki on joku käsittääkseni Givin tekemä tarvike tuki jossa ei ole mitään mistä sitä painais vaan se on tapahtuva siittä tapin päästä. No kyllä siittäki nousee. Mutta täydellä tankilla ja laukut ja tankkilaukku ja semmoset niskasa se on aika työläs nostaa. Mutta onhan siinä sitte jo painoaki rumasti tuolla kuormalla.
 
Toi sun kuvakkees oli vaan niin hyvä....
smile_org.gif
tosin mun pyörä on sininen. Laitan omani kuvan kuvakkeeksi kunhan selvitän  
idea3.gif
  miten saan sen parhaiten siirrettyä jotenkin kelvollisena - koita ymmärtää siihen asti.

t. Jore
Tulihan se oma kuvakekin sinne  
biggrin.gif
 

Kiitos lainasta,  
bowdown.gif
 
Enpä tiedä onko tuo GS500 muuttunut kovin paljon ennen tai jälkeen tuota "omaa" vuosimalliani (-96) mutta kevyesti tuo nousee keskituelle vaikkei elopainoa tällä miehellä 70 kiloa enempää ole, eikä niitä voimiakaan hirveitä määriä... Sai tuota tosin pariin otteeseen miettiä mutta parhaiten tuo tässäkin ketjussa kuvattu temppu toimii, eli keskituki alas, pyörää heilutellaan sivuille sen verran että molemmat keskituen puoliskot ottavat maahan, ja kevyellä nostolla siitä penkin alta about takarenkaan keskikohdalta tuo nousee kuin taikuudella tuelle... Tekniikkalaji se on ;)
Joo GS nousee keskituelle ihan ilmaiseksi verrattuna TA:han. (tai ainakin tuolla mun tuella) Kaverilla on -94 GS ja tosissaan eihän sille tarvi näyttää kun vähän jalkaa niin se jo hyppää ihan itsekseen jalalle. Siinä on sen verran loistava tuo vipu. TA:ssa tuollaista vipua ei ole vaan se pitää kammeta sellasesta jalan päästä -> eli vipuvartta on huomattavasti niukemmin. Sen takiahan tuota ei oikein halua käyttääkkään kun säädettäesse ketjuja ja pakatessa pyörää.
Palaan vanhaan aiheeseen, koska asia kävi jälleen ajankohtaiseksi. Vaimon GS500E -89 nostettiin keskituelle EAK -koulutuksessa viime lauantaina monen henkilön toimesta ja yksimielinen päätös: todella vaikea ja raskas toimenpide. Keskituen "vipuvarsi" on onnettoman lyhyt eikä siihen saa painamalla tarpeeksi vääntövoimaa. Saattaa olla jälkiasenteinen tuki tai sitten se on vaihdettu heti  mallin alkuvaiheessa erilaiseksi; pitää hankkia romikselta uudempi tai ottaa hitsauskone esille...  
biggrin.gif
 
Joo näissä ei oo kovin hyviä vipuja näisä Afrikkalaisisa myöskään. Johtuu varmaan siittä että näissä ei oo ollu vakiovarusteena käsittääkseni koko keskijalkaa ollenkaan. Mullaki on joku käsittääkseni Givin tekemä tarvike tuki jossa ei ole mitään mistä sitä painais vaan se on tapahtuva siittä tapin päästä. No kyllä siittäki nousee. Mutta täydellä tankilla ja laukut ja tankkilaukku ja semmoset niskasa se on aika työläs nostaa. Mutta onhan siinä sitte jo painoaki rumasti tuolla kuormalla.
Mulla on SW Mototech:n jalka AT:ssa ja siinä on sellanen vipuvarsi mistä mopo on hyvä kiskasta tuelle. Tuo vipu jää takaswingin ja sivutuen väliin kun jalka on ylhäällä. Tuo keskituki maksoi jotain 125e africatwinshopissa ja ostin juuri tuon vipuhässäkän takia
smile_org.gif
 
Back
Ylös