Mulla oli kanssa unelma että puhelimesta teen moottoripyöränavin.
Sygicin ostin ja sillä yhden syyspuolen kautta menin,
mutta sit luovutin ja ostin Garminin.
Syynä oli juurikin tuo että ei toimi hanskat kädessä eikä näe jos aurinko paistaa plus muutama muu joista seuraavassa lisää.
Sycig on kyllä hyvä softa, siinä mm. kaikki kartat voi ladata muistikortille paikallisesti, mutta ei sillä voi käytännössä puhelimella (eikä tabletilla) reittejä suunnitella ja PCn käytössä taas se vika että kaikenlaisia konversiota piti vääntää että sygic suostui reitin sisäänsä ottamaan ja ei se aina ollut samanlainen kuin suunniteltu vaikka kuinka tuikki reittipisteitä mielestään riittävästi. Sit jos se reittipiste oli hitusenkaan väärässä paikassa niin sygic ei sitä kuitannut ajetuksi vaan huuti hoosiannaa kunnes tökkäsit muutamaa nappia että se suostui pisteen unohtamaan ja jatkamaan opastusta seuraavalle.Nyttemin löysin appsin nimeltä Rupi-manager jolla vois vissiin tuoda sygic:iin reittejä, POIta yms suoraan alkup. formaatissa mutta en ole jaksanut siihen perehtyä kun ei ole enää tarvetta.
Ratkaistakseni haasteet Kapasitiivisen näytön käyttämiseksi hanskat kädessä hankin johtavaa lankaa ja siitä ompelin tupon etusormen päähän hanskan läpi niin että otti sormeen myös, mutta ei se toiminut kunnolla sillä lailla, ja vedenpitäviin hanskoihinhan tota ei kannata tehdä ollenkaan.
Mulla mahtaa olla vieläkin jossain hyllyssä seuraava yritys nimeltään Digits Conductive Glove pins,
niitä en saanut edes paikalleen ennenkuin meni hermo.
Sit oli vielä se ongelma että sygic huutelee kaikki ohjeet BT protokollalla A2DP joka on musiikkiprotokolla,
joten täytyi soittaa musiikkia puhelimesta koko ajan jos meinasi ohjeita kuunnella. On olemassa Android appi nimeltä soudabout jolla voi muuttaa BT-protokollan toiseksi (tässä tapauksessa A2DP -> HFP) mutta en sitä saanut toimimaan niinkuin olisi pitänyt, lieve-ilmiöitä oli myös, mm. semmonen hauska että piuhalla kiinnitetyistä kuulokkeista lakkasi ääni hetken päästä kuulumasta, eikä tullut takaisin vaikka sammutti, irrotteli akkua jne.. Edes appsin poistaminen ei auttanut, ainut joka auttoi oli tehdas resetti, ja taas meni joku päivä säätää kaikki niinkuin ne olikin.
co-pilottia kokeilin myös, se on vielä huonopi näissä hommissa kuin sygic, vaikka autossa molemmat ihan kelpoja onkin, siellä mulla nyt sygic käytössä.
Ei liity ihan suoraan aiheeseen, mutta olen myös hakenut tablettiin softaa jolla voisi suunnitella reittejä kun on reissussa ja saisi ne siitä siirettyä Garminiin. Tämä sen takia ettei tartteisi läppäriä mukana raahata.
Tähänkään hommaan en ole mitään killeri appia vielä löytynyt, Locus oli ehkä lupaavin niistä kaikista joita kokeilin, mutta se oli ainakin vielä viime talvena raakile suunniteltuun käyttötarkoitukseen. Tosin siitä tuli juuri uusi versio, täytyy ensi talvena perehtyä jos jaksaa.