• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

taka-rengas?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Öööh, mitä järkeä on tuhota hyvän sporttipyörän ajettavuutta jollain touringrenkailla? Vähän kuin joku laittaisi Ferrariinsa pinnoitetut uusiorenkaat, pääseehän niilläkin eteenpäin. Hyvät sporttirenkaat lisäävät ajettavuuden lisäksi luottoa pyörään ja jos/kun mutka tai este tulee silmille, voi pyörää kallistaa kunnolla eikä tarvi miettiä pitääkö rengas.
Paitsi jos nämä vähemmän radalle suunnatut renkaat pitää paremmin silloin kun on liukasta ja pitoa kaivataan, eli rengas kylmänä tai märkänä.
Harvemmin lämpimäksi ajettua "touring"rengastakaan saa kuivalla asfaltilla lipsumaan katuajossa, kun en minä ole saanut radallakaan. (tietty ajankin kuin mummot ja touringmopolla)

Jos kokemukset on ikivanhoista michelin macadameista niin varmasti karsastaa "touring"renkaita. Mutta kannattaa kokeilla nykyaikaisia renksuja kuten PR2 niin voi mielipiteet muuttua, pitoa on niin hemmetisti.

edit: ja jos halpoja pelkäätte niin PR2/3 maksanee ~saman verran mitä supersorsat sun muut. Tulee vain halvemmaksi paremman kilsakestävyyden myötä

No tuota

Ei tulis mieleenkään ostaa enää mitään tehottomampaa kuin tuo Busa, olkoonkin etten luultavasti tule ikinä ajamaan sillä niin kovaa kuin se ilman rajottimia kerää mittariin (ellen sitten innostu käymään lentokentällä  
062802moto_prv.gif
)

Yhtälailla ei tulisi mieleenkään laittaa mitään halpoja renkaita, erot on kuitenkin aika marginaalisia (pilot power pure 120/70/17 + 190/55/17 264e kotiovelle) ja huonoilla renkailla ajaminen on jotain aivan hirveetä. Sen lisäksi etten luota niihin (on siis inhottava ajaa), ne lipsuu miten sattuu (lähinnä takarengas edellisessä kilokyykyssä) ja merkitystä on silläkin miten se pito tulee takaisin lipsumisen yhteydessä.

Enkä ymmärrä ihmisiä jotka haluaa ajaa alitehoisella matolaatikolla missä on huonot renkaat, onko ne jotain köyhiä vai mikä niitä vaivaa?  
033102bebe_1_prv.gif

Kaveri joka ajaa bussilla "reippaasti" käytti Misukan Power 2ct, mutta kun kuluivat nopsaan, niin koitti niitä Road - rinkuloita myös ja oli tyytyväinen. Itse olin fasussa tyytyväinen pelkkiin Powereihin ja olen nyt rykkösessä tyytyväinen Dunlopin D209RR:iin ja olin tyytyväinen D208:kin. Foorumin Inkku taasen oli tyytyväinen Metzelerin M3:siin ja kyllä me kaikki ihan "reippaasti" ajetaan, jos siltä tuntuu.

Mun neuvo on siis se, että ketjun aloittaja ottaa jonkun Misukan, Dunlopin, Metzelerin, tai Pirellin sporttirenkaan alle ja kovaa ajoa vaan. Kyllä noilla kaikilla varmasti tiellä pysyy "reippaammassakin" katuajossa.
062802moto_prv.gif

No totaha kiivi3 just sano et kaikki saa ja ostaakin millasia laitteita tahansa. Jos niillä ajetaan tikkarinopeuksia kauppaan ja töihin niin tuskinpa kannattaa sijoittaa tuntuvasti kalliimpaan ratarenkaaseen jos ajotavan puolesta pärjäisi vähemmälläkin?

Luetun ymmärtäminenhän se.
Kiivin tekstistä:

"kuinkahan monella on mopo hiukan "yläkanttiin" valittu omiin taitoihin nähden?"

"En nää pointtia hommata "ratakumeja", jos ei osaa muutenkaan ajaa/ottaa moposta kaikkea irti..

Ekassa lauseessa puhutaan vain pyöristä, ja tokassakin esitetään asia ajotaidon kautta. Saman asian olisi voinut ilmaista ilman tuota kikkelinmittailumentaliteettia siitä, kenen taito riittää mihinkin. En näe viestissä viittausta siihen että Kiivin mielestä jokainen saisi ostaa mitä haluaa, päinvastoin. Luetun ymmärtämistä Sinullekin vain.
tounge.gif

Mjuu, pahoittelen, jos ulosanti ei ole riittävää.. hyvä, että edes bere ymmärsi, koska se oli se mitä tarkoitin!

Esim. Itse ajelen "sporttipyörällä", jonka hommasin sen takia, koska tykkään ulkonäöstä, ajelen pr2:t alla, eikä missään vaiheessa ole tullut ominaisuudet vastaan (4. kausi, muutamat kerrat radalla tullu käytyä kaarreajoa harjoittelemassa = aloittelijana tässä itseäni pidän).

Bottomline: kukin saa ajella millä haluaa, ja ostaa millaset renkaat haluaa, toin oman mielipiteen esiin ja kyseenalaistin onko "kisakumeille" käyttöä...  varsinkin kun sain käsityksen, ettei aloittaja nyt ole mikään ratakettu, vaan normi kruisailija, joka tykkää mutkista.. (kuten "Ite oon nois asiois (vielä) ihan pihalla" antaa ymmärtää)

edit: ja jos halpoja pelkäätte niin PR2/3 maksanee ~saman verran mitä supersorsat sun muut. Tulee vain halvemmaksi paremman kilsakestävyyden myötä
Kappas, eipä ollut tullutkaan aiemmin vertailtua noiden touring kumien hintoja sporttisempiin. PR2 takanen rodamotolla 146e ja Supercorsa SP 164e.
Oletin noiden olevan halvempia. Kuinkas pitkään noi pilot roadit sitten kestää? Vanhempi painos ajeli noilla supercorsillakin 10tkm, eikä ne vielä kankailla olleet nekään. Kantikkaat kylläkin.

Back