• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takaboxi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jaribusa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jaribusa

New member
Eilen törmäsin visaiseen ongelmaan... All Rightistä sanoivat ettei Busaan saa takatelinettä enää, ei kuulemma ole takuita kestävyydestä. Kuinka olette ratkaisseet ongelman? Jotain vahvikkeita?
crazy.gif

Ei viitsisi pidemmällä reissulla kuitenkaan niitä vaihtosukkia taskussa kuljettaa
tounge.gif
. Alkoi puhumaan sivulaukuista, (huh huh), sanoin että sellaisia ei tule minun pyörääni, riittää kyllä se yksi boxi rumentamaan pyörää ihan tarpeeksi
buttrock.gif

Moro!

http://www.suzukifinland.com, tarvikkeet, Hayabusa, listalla toiseksi alimpana Hayabusaan Suzukin alkuperäinen teline takalaukulle. Siihen käy ainakin Kapan ja Givin Monolock laukut. Eikös RHeadilla ollu tuollainen?

Mullakin on toi Suzukin oma teline. Toimii ihan hyvin ja helppo ottaa pois (4 pulttia) kun ei tarvii. Hintaa muistaakseni n.100€.

Ei muuten kukaan uusista Bussikuskeista tarvis keskijalkaa? Olis sellainen ylimääräinen, kun ei oikein sovi noiden Devilin putkien kanssa.

Minulla on Louisilta tilattu Five Starin teline ja laukkuna Givi 460. Telineen tilasin Saksasta, koska viime kesäkuussa Suzukin alkuperäinen teline oli loppu, eikä ollut tietoa milloin sitä olisi saanut.

Givin laukku on kooltaan OK. Siihen mahtuu kaksi avattavaa kypärää, mutta tyhjänäkin painaa minusta turhan paljon.

Voisin harkita jopa sen myyntiä, jos joku olisi siitä kiinnostunut. Lisävarusteina siinä on matkustajan selkätuki ja päällä tavarateline. Tavaratelinettä olen pitänyt paikallaan vaan reissuilla.

Tv. tek

Minulla on Louisilta tilattu Five Starin teline ja laukkuna Givi 460. Telineen tilasin Saksasta, koska viime kesäkuussa Suzukin alkuperäinen teline oli loppu, eikä ollut tietoa milloin sitä olisi saanut.

Givin laukku on kooltaan OK. Siihen mahtuu kaksi avattavaa kypärää, mutta tyhjänäkin painaa minusta turhan paljon.

Voisin harkita jopa sen myyntiä, jos joku olisi siitä kiinnostunut. Lisävarusteina siinä on matkustajan selkätuki ja päällä tavarateline. Tavaratelinettä olen pitänyt paikallaan vaan reissuilla.

Tv. tek
Miten hyvin matkustajan selkätuki toimii/kestää? Kun ongelma tuntui olevan juui kestävyys, jos siihen sit vielä joku nojaa? Mitä tää sun paketti maksaisi, jos olet luopumassa? Väri?

Eikös se kestävyys ollut ongelma vaan vanhoissa malleissa (alumiininen takarunko). nuokin on melkein kaikkiin vaihdettu jo takuuseen. Uusissa malleissa ei pitäisi olla mitään ongelmia.

Eikös se kestävyys ollut ongelma vaan vanhoissa malleissa (alumiininen takarunko). nuokin on melkein kaikkiin vaihdettu jo takuuseen. Uusissa malleissa ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Olisin kysellyt tuosta alumiinisesta takarungosta.
Nimittäin mulla on -99 mallinen busa.
Millä tavalla se on heikko ? Voiko ajella 2 päällä lainkaan ja pitääkö ruveta laihduttamaan (105 kg)
blush.gif

Tv. tek
Miten hyvin matkustajan selkätuki toimii/kestää? Kun ongelma tuntui olevan juui kestävyys, jos siihen sit vielä joku nojaa? Mitä tää sun paketti maksaisi, jos olet luopumassa? Väri?
Hyvin on kestänyt vaimon nojailut apurunko (alumiinia) sekä takaräkki. Tavaraakin on kuskattu ihan kiitettävästi: ruuat, kakkosvaatteet, teltta, makuupussit. Mukana matkassa ovat olleet myös Givin pehmeät sivulaukut.

Kysäisin juuri Givin hinnan tilpehööreineen Euro Motor Centeristä (josta se muuten on ostettukin).

Laukku 200 e
Noja 33 e
Teline 59 e
Yht 292 e - tinkaus.

Laukku on musta ja sisältää kahdet avaimet. Voisin myydä paketin 140 eurolla.

Tulen joka tapauksessa käymään Hesassa, Pasilassa viimeistään ensi kuussa, jolloin siellä tai lentoasemalla voisi kaupat tarvittaessa tehdä. Tietenkin mieluimmin möisin sen täällä Oulussa.

Soitelkaa, jos laukku kiinnostaa 0400-587445/Tapsa

Olisin kysellyt tuosta alumiinisesta takarungosta.
Nimittäin mulla on -99 mallinen busa.
Millä tavalla se on heikko ? Voiko ajella 2 päällä lainkaan ja pitääkö ruveta laihduttamaan (105 kg)  
blush.gif
Kannattaa kuitenkin seurailla vähän takahäkkiä ajellessa. Mulla pätkähti Dresdenissä huoltoaseman pihalle mennessä kiinnikkeet poikki. Hitsattiin siellä kuntoon, Suomessa vaihdoin teräksiseen

Tässä ois yks vaihtoehto:

http://www.mo-tech.de/pack_sy....45.html

Löytyy myös pikakiinnitteiset sivutelineet jotka oon aatellut omaani hankkia:

http://www.mo-tech.de/pack_sy....33.html

Tuokin puulaaki kieltää näemmä sivulaukkutelineet alutakarungollisista busseista.
Näitä telineitä myy Suomessa ainakin RM Heino mansesterista, messuilla niillä oli nuo busassa kiinni ja äkistihän ne kiinni nakkaa/irroittaa kun demosivat asiaa. Lomareissulla voi sitten spennata miten pysyy kalsarit kyydissä kun autopaanalla avaa kraanaa...  
kaboom.gif

Fiksun näköiset noi laukut ainakin oli...
biggrin.gif
Noissa pikakiinnityksissä pakkaa vaan oleen se huono puoli, että joku vieraskin pikasormi saa ne halutessaan pikasesti auki...Mut ehkä ne semmoisille reissuille kandee kiskasta oikeen pultilla ja nylocilla kines, joissa joutuu jättään rakkaansa heitteille ilman valvontaa useemmaks tunniks..
Mullahan on itellä toi givin orggis teline takalaukkua varten, ja se laukku on se suurin modelli. Tuntuuhan se hirveeltä pelkän kyttyrän jälkeen, vaikkei siellä laukussa just mitään sisällä oiskaan. Melkein joka gramma tosta himmelistä kun on siellä taka-akselin väärällä puolella. Ehkä noi sivulaukut sikäli on tasapainoisempi ratkaisu, ja onhan niiden painopistekin alempana koko lailla. Vaikka se onkin hianoo ajella vaan se "viissa" taskussa, nii eipä se läpyskä villapaitaa korvaa kalseaksi heittäyneessä kesäillassa kun matkaa himaan on vielä eessä joku sata kilsaa...
Joten pakko se on jotain boxia sietää vaikkei ne busaan oikeen tahdo mitkään sopia pilaamatta muuten uljasta pyörää ..
buttrock.gif

Kävinpäs lounastauolla Hirvoselta tilaamassa Suzukin telineen ja Kappa K42 laukun. Eihän noita yksin tartte mutta hallitukselta saa luottamuslauseen kun on laukku yhdessä tehtäviä reissuja varten...
cool.gif

Fiksun näköiset noi laukut ainakin oli...  
biggrin.gif
 Noissa pikakiinnityksissä pakkaa vaan oleen se huono puoli, että joku vieraskin pikasormi saa ne halutessaan pikasesti auki...Mut ehkä ne semmoisille reissuille kandee kiskasta oikeen pultilla ja nylocilla kines, joissa joutuu jättään rakkaansa heitteille ilman valvontaa useemmaks tunniks..

Saa tuohon lukotkin:

http://www.mo-tech.de/pack_sy....51.html

Tuommoiset 1 kpl per puoli niin pysynee siinä kuin kiinteäkin. Sorkkaraudalla laukut lähtee sitten mistä tellinkistä vaan.  
confused_orig.gif

Ite kans fundeerasin että painopiste pysyy sivulaukuilla alempana kuin yhdellä isolla takasella. Ja 2-3 viikon reissu ens kesänä läpi vanhan mantereen vaatinee sen villapaidan föliin visan lisäks...  
baaa.gif

Ite kans fundeerasin että painopiste pysyy sivulaukuilla alempana kuin yhdellä isolla takasella. Ja 2-3 viikon reissu ens kesänä läpi vanhan mantereen vaatinee sen villapaidan föliin visan lisäks...  
baaa.gif
Ei kait sinne mitään villapaitoja mukaan tarvi? Me oltiin viime kesänä tuollaisella laukkuyhdistelmällä 2,5 viikkoa reissussa. Mä en ainakaan ala mitään kovia sivulaukkuja laitteleen. Noi pehmeet ajaa asiansa oikein hyvin kerran vuoteen ja takalaukku sitten viikonloppu/viikon retkillä.

Mulle riittää pehmeet laukut ja tankkilaukku......
EI mitään kovi laukkuja...edes taakse...
sport05.gif
biggrin.gif

Jos ei toi riitä ni sit joku reppu tjtn...

"Sivua ei löydy" mutta oletan tietäväni mitä Sepe tarkoitat, pehmeitä bägejä.

No villapaita oli ehkä vähän vertaus, ei sitä tosiaan viime heinäkuussa Ranskassa tarvinnut... sen sijaan gorepuvuille tarvittiin tilaa kun lämpöhalvausta välteltiin farkuissa ja T-paidoissa. Meillä oli 3 kovaa laukkua + tankkilaukku RF:ssä ja tilaa oli tuliaisillekin aika mukavasti (älkää kysykö ajo-ominaisuuksista mitään):

http://airfoto.fujikuvat.fi/album....=693080

Edelliskesänä 10 päivän keski- ja etelä-Norjan turneella taas oli fleecetakki tarpeen, ekana eli ruotsinylityspäivänä tuli vettä kuin esterin p**stä eikä muutoinkaan liian lämmintä pitänyt (joo se valkonen on lunta):

http://airfoto.fujikuvat.fi/album....=693082

Kai mä sit oon vähän mukavuudenhaluinen hienohelma kun tahtoo joka aamu uudet sukat & kalsarit reissussakin...  
kaboom.gif

biggrin.gif

Siis niinhän se on että busaan EI sovi mitkään laukut ulkonäöllisesti, ei sivu- eikä takalaukut, kovat tai pehmeet mutta elämä (eli mp-matkailu) on kompromisseja. Aattelin hoitaa arki(työ)ajelut ja viikonloput tankkilaukulla ja sit pidemmillä keikoilla noi tellinkit kii. Pulttausten kanssa oon liian laiska pelaamaan joten nuo jotenkin miellyttäis... helppoo ja nopeeta ottaa pois. Siis luulisin.  
crazy.gif

Joo...Mullaki olis koneella muutama kuva linkkarista, mis on sivulaukut...Olen ne joskus jostaki netistä aikoinani hakenu,enkä millää muista mistä
sad_orig.gif
(en en sit tiedä onko oikein sarjatuotantoa,vai vaa jonkun omaa valmistetta)...Ne on oikein "colorcoded" pyörän väriin...Varmaa ootte kuvat nähny, mut olis ollu iha jees laittaa ne tähä viestii malliks...
JOS en olis niin käsi, et en saanu niitä ftp:lle...
Perkuleen palomuurit...ja hiuksetki oli saunan jälkee märät...silmässäki on jotai ja ja ja....Okei...ei vaa onnistunu
bawling.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
withstupid.gif
blush.gif
...

Back