• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takaiskarin vaihto

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gasmonkey
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gasmonkey

New member
Vanhan sotaratsun takaiskari alkaa olemaan jo väsynyt ja suunnitelmissa olisikin vaihto. Öhlins on tietenkin hyvä ehdokas, mutta onko muita potenttiaalisia vaihtoehtoja? Kuinkas olette onnistuneet asennuksessa jos olette tehneet itse vai onko viisainta antaa ammattilaisen hoitaa homma?
cool.gif
 
viime talvena vaihdoin iskarit ja pyörä muuttui melkein uudeks.kahtelin kans öhlins:in iskareita mutta oli turhan kalliita joten päädyin vähän edullisempaan WP-iskareihin.en tiiä onko niillä muuta eroa kuin hinta kun niitä ei voi koeajaa omasssa pyörässä.säätäminen onkin sitte juttu erikseen.
 
sanoi:
Kuinka paljon uus iskari vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin
Uusi iskari vaikuttaa ajo-ominausuuksiin todella paljon varsinkin vanhemmissa väsyneissä mopoissa.

sanoi:
kahtelin kans öhlins:in iskareita mutta oli turhan kalliita joten päädyin vähän edullisempaan WP-iskareihin
Pitää vissiin ottaa selvää WP:n iskareista, kun on öhlins vähän liian kallis opiskelijan budjettiin. Öhlinsiltä löytyisi pyörä kohtaiset säädöt, mitenhän mahtaa olla WP:n kanssa?
confused_orig.gif
 
Laitoin muutaman kymmenen tuhatta ajettuun Yamaha Thundercattiin, joka oli minulla uudesta asti, Öhlinsin takaiskarin. Muutos oli todella suuri! Pyörä muuttui täydellisen hyväksi ajaa!

Hyvä tarvikeiskari, Öhlins, Wp, Wilbers ja yms, on huomattavasti parempi kuin alkuperäiset noin yleensä ainakin.

WP ainakin jossain vaiheessa koeajoi enemmän iskareitaan kuin Öhlins, tiedä sitten siitä? No anyways, kumman vaan ostaa niin voi olla varma valinnasta.

Sit on eksoottisia pikkupajoja, Paioli ja Bitubo. Bitubolla ainakin on todella upean näköisiä kisaiskareita!
 
Noita Willbersin iskareita on kehuttu, huomattavasti edukkaammat kuin Öhlinsit ja samaa tasoa.. Niitä ei vaan saa Suomesta mistään vaan Saksasta pitää tilata: Bikers-Warehouse.de
 
Sitten kun se iskari on vaihdettu: on helvetin tärkeetä säätää se hyväks, muuten sen vaihdosta ei ole mitään iloa
062802moto_prv.gif
 
Sitten kun se iskari on vaihdettu: on helvetin tärkeetä säätää se hyväks, muuten sen vaihdosta ei ole mitään iloa  
062802moto_prv.gif
Ilman muuta on tärkeää säätää jousitus. Kaikki lähtee painumien asettamisesta. Jousen esijännityksen avulla säädetään aluksi painumat ja siitä sitten niiden ollessa kohdallaan lähdetään hakemaan vaimennuksia.

Olen kyllä tietyllä tavalla tästä säätämisestä erimieltä. Henkilö, joka ei ole koskenutkaan jousitukseensa vaihtaa pyöräänsä esim. WP:n painon mukaan tehdyn iskarin. Mitä tapahtuu? No, ainakin jousi on suoraan oikeanlainen ja todennäköisesti pyörä on jo ilman säätöjä parempi ajaa. Kaikki kisakuskitkaan eivät osaa kertakaikkiaan säätää jousitusta niin, että saataisiin se lopullinen kierrosaika sieltä...

Tarvikeiskarit ovat lisäksi jonkinverran herkempiä säädöille kuin alkuperäiset (näin ainakin edullisemmissa mopoissa missä on säädöt) eli säädöt vaikuttavat laajemmalla alueella.
 
WP on varmaan yhtä hyvä kuin öhlins, etuna tosin on että niitä voi tilata edukkammin kun voi jättää säätöjä pois niin paljon tai vähän kun haluaa.. esmes remote esijännityksen säädön jos tiputtaa pois niin takapampu maksaa yhtäkkiä 200 eur vähemmän...

Perän korkeuden säätö tais maksaa 50 eur..
 
No joo...

Tietääpähän taas, mihin ens talven kaikki palkat menee. Pakko saada kawaan jäykempi perse, kotari-projektiin vois samalla hommata uuden takaiskarin, jne, jne... Se siitä rahan säästämisestä...
 
Back
Ylös