ipodtomppa
New member
BMW R 1200 RT ajettu 51000 km. Takapää on vuotaanut ja nyt tiivisteet vaihdettu. Vaihdon jälkeen takapää vielä hikoilee eli onko syytä huoleen ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lyhyesti. Ei tuolla huollon "laadulla" puhumattakaan ylihintaisten öljyjen merkistä kyllä tunnu olevan isossa kuvassa mitään tekemistä perän ennenaikaisen luovuttamisen kanssa. Tää perän kestokeskustelu kait mahdollisine syine ja seurauksineen on käyty aika moneen kertaan... Kyllä noita perän ennenaikaisia räjähtämisiä on tapahtunut pyörille alle sadan tuhannen kilometrin vaikka on ollut kuinka aukoton huoltohistoria. Se vaan menee, jos on mennäkseen. Tietysti todennäköisyys on kaikkein suurin raskaassa fillarissa kuten LT.Mun vuoden 1996 R1100RS ajettu nyt 76000 km Huoltokirjan ja mittarin mukaan! Siitä noin puolet 2 päällä ja isolla kuormalla, minun ajossa, ei mitään "PERÄ" ongelmia. Kait sitten "laitekohtaisia" viat on jotenkin, huoltohistoriaankin sidonnaista? Minulla aukoton huoltokirja uudesta lähtien!? Samoin alkuperäinen rekisteriote, katsastusleimoineen. Tehtaan määräämät huollot on tehty, Saksassa. Takuuajan jälkeenkin! Minun tekemät huollot, teetätetty/tehty omana työnä, tuskin mitään loppupelissä ratkaisee, ikivanhassa Bemussa! Hajoo jos on hajotakseen! Kummasti nää uudemmat tuntuu olevan huonompia! Vai onko! Mitään "markettiöljyjä" en kyllä suostu laittamaan, vaihteistoon ja perään. Ainoastaan Castrol SAF-XO 75W-90 kelpaa BMW:n voimansiirtoon voiteluaineeksi! Hinta ei ratkaise aina kaikkea!
toimii tai VAROITTAATakapää on vuotaanut ja nyt . takapää vielä hikoilee![]()
Mistäs tuo ABS tähän keskusteluun tupsahti? Voiteletko omasi Castrolilla?Tohon öljyn laatuun sanoisin että onhan niitä "luokituksen täyttäviä öljyjä" ja sitten ihan Laatuöljyjä. Minulla 35 v. kokemus voiteluaineista pap.teol. Kunnossapidossa. Mitään markettikuraa en todellaankaan omaani laita! C_A_D saa tietenkin laittaa mitä haluaa! ABS toimii minulla kuitenkin hyvin, samoin Tampereen miehellä!
Jos onki, uskomukset ja tieto kohtaavat yhdessa kokemuksen kanssa, niin kalansaalis lienee hyva..?Niin onki, Uskomukset ja Tiedot ei ikinä kohtaa! Kokemus kuitenkin joskus!