• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takapää vuotaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipodtomppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ipodtomppa

New member
BMW R 1200 RT ajettu 51000 km. Takapää on vuotaanut ja nyt tiivisteet vaihdettu. Vaihdon jälkeen takapää vielä hikoilee eli onko syytä huoleen ?  
blush.gif

Jos kyseessä on perä eikä esim. moottorin tai kuljettajan
biggrin.gif
"takapää", niin vaihdettiinko laakerit myös? Jos ei niin kohtapa sitten on uusi remontti tiedossa jos on jo niin paljon välystä ettei uusikaan tiiviste pidä.

Niin kyllä se "perän" vuoto on SE ensimerkki , jolloin kannattaa huolestua! Onneksi ajokausi on lopuillaan.Varaperä käytöön tai "täysi satsi eli laakerit myös vaihtoon" niin ei tarvitse pyytää BMW serviceä apuun ensi kesänä euroopassa !
Todellakin bemarin "peräongelmat" alkavat juuri tuolla "tiputuksella"
alle....50 tkm varmaankin se normi kohta jolloin viimeistään kannatta katsella perää "sillä silmällä", jos meinaa varmistaa matkan!
Ps. Jännitystä saa myös Veikkauksen peliä pelaten...
033102bebe_1_prv.gif

Mun vuoden 1996 R1100RS ajettu nyt 76000 km Huoltokirjan ja mittarin mukaan! Siitä noin puolet 2 päällä ja isolla kuormalla, minun ajossa, ei mitään "PERÄ" ongelmia. Kait sitten "laitekohtaisia" viat on jotenkin, huoltohistoriaankin sidonnaista? Minulla aukoton huoltokirja uudesta lähtien!? Samoin alkuperäinen rekisteriote, katsastusleimoineen. Tehtaan määräämät huollot on tehty, Saksassa. Takuuajan jälkeenkin! Minun tekemät huollot, teetätetty/tehty omana työnä, tuskin mitään loppupelissä ratkaisee, ikivanhassa Bemussa! Hajoo jos on hajotakseen! Kummasti nää uudemmat tuntuu olevan huonompia! Vai onko! Mitään "markettiöljyjä" en kyllä suostu laittamaan, vaihteistoon ja perään. Ainoastaan Castrol SAF-XO 75W-90 kelpaa BMW:n voimansiirtoon voiteluaineeksi! Hinta ei ratkaise aina kaikkea!

.....Niin ...niin....sitä kannatta silti tarkkailla , siis sitä vuotoa.
SE on se ensimerkki....Jos vuotaa, voit huolestua...jos ei, niin jatka ajoa!
sport05.gif

Mun vuoden 1996 R1100RS ajettu nyt 76000 km Huoltokirjan ja mittarin mukaan! Siitä noin puolet 2 päällä ja isolla kuormalla, minun ajossa, ei mitään "PERÄ" ongelmia. Kait sitten "laitekohtaisia" viat on jotenkin, huoltohistoriaankin sidonnaista? Minulla aukoton huoltokirja uudesta lähtien!? Samoin alkuperäinen rekisteriote, katsastusleimoineen. Tehtaan määräämät huollot on tehty, Saksassa. Takuuajan jälkeenkin! Minun tekemät huollot, teetätetty/tehty omana työnä, tuskin mitään loppupelissä ratkaisee, ikivanhassa Bemussa! Hajoo jos on hajotakseen! Kummasti nää uudemmat tuntuu olevan huonompia! Vai onko! Mitään "markettiöljyjä" en kyllä suostu laittamaan, vaihteistoon ja perään. Ainoastaan Castrol SAF-XO 75W-90 kelpaa BMW:n voimansiirtoon voiteluaineeksi! Hinta ei ratkaise aina kaikkea!
Lyhyesti. Ei tuolla huollon "laadulla" puhumattakaan ylihintaisten öljyjen merkistä kyllä tunnu olevan isossa kuvassa mitään tekemistä perän ennenaikaisen luovuttamisen kanssa. Tää perän kestokeskustelu kait mahdollisine syine ja seurauksineen on käyty aika moneen kertaan... Kyllä noita perän ennenaikaisia räjähtämisiä on tapahtunut pyörille alle sadan tuhannen kilometrin vaikka on ollut kuinka aukoton huoltohistoria. Se vaan menee, jos on mennäkseen. Tietysti todennäköisyys on kaikkein suurin raskaassa fillarissa kuten LT.

Nää uudet Puimurit "peräreikineen" taas ovat ihan oma tarinansa alkuvaiheen ikuisine öljyineen.

Nauti siis "Kotka" toistaiseksi toimivasta perästäsi. Todennäköisesti se ei alipainoisesta pyörästäsi ikinä hajoa vaikka käyttäisit öljynä mitä hyvänsä luokitusvaatimukset täyttävää öljyä.

C-A-D puhuu jälleen kerran asiaa!
062802jumpie_prv.gif

Näin se juuri menee..... :bisseä:toimii tai VAROITTAA
öljyvuoron kera
033102ass_1_prv.gif
...mutta tarkkailkaa sitä hanuria!

Jovvain...
sport05.gif

Voihan rähämä ! Mun molempien beemereitten perässä siis todella on jotain vikaa ! Tää toinen K100RT kun on ajettu 97000km eikä mitään vuotoa saati edes hikoilua ja sitten tää lotjake, kohta tasan 88000 mittarissa ja sama juttu ! Täytyy varmaan tilata Kuvan Timpalta aikaa että tekis jotain noille perille ku eihän noilla uskalla ajaa ku ei tiputa niikus pitäs....

Voisiko ite porata reikää johonnii tms ? Kokemuksia jollain TÄ ?
Olisi kaksi uutta kobolttiterää, kai net pystyy tohon alumiinivaluun....
withstupid.gif

R1100RSllä alkoi perä vuotaa kun oli suojakumi löystynyt/kuoleentunut murikasta ja sinne oli päässyt pölyä sisälle, joka edelleen oli sitten niveleen tunkautunut jostain. Kulumisvika korjattiin pajalla. 120 tuhatta ajettu. Ei uusinut.

Tohon öljyn laatuun sanoisin että onhan niitä "luokituksen täyttäviä öljyjä" ja sitten ihan Laatuöljyjä. Minulla 35 v. kokemus voiteluaineista pap.teol. Kunnossapidossa. Mitään markettikuraa en todellaankaan omaani laita! C_A_D saa tietenkin laittaa mitä haluaa! ABS toimii minulla kuitenkin hyvin, samoin Tampereen miehellä!

Tohon öljyn laatuun sanoisin että onhan niitä "luokituksen täyttäviä öljyjä" ja sitten ihan Laatuöljyjä. Minulla 35 v. kokemus voiteluaineista pap.teol. Kunnossapidossa. Mitään markettikuraa en todellaankaan omaani laita! C_A_D saa tietenkin laittaa mitä haluaa! ABS toimii minulla kuitenkin hyvin, samoin Tampereen miehellä!
Mistäs tuo ABS tähän keskusteluun tupsahti? Voiteletko omasi Castrolilla?

Niin onki, Uskomukset ja Tiedot ei ikinä kohtaa! Kokemus kuitenkin joskus! Mun kukkaro on aika laiha! Uskomaan!

Oma Guzzini alkoi ruiskia 20 tonnin jälkeen uudessa pyörässä. Pyrähdys Piikkiöön ja uusi stefa ja ruiskimiset loppu.

Niin - eipä se stefa tartte ku sopivasti hiekkaa tms. likaa niin alkaa vuotamaan, vaikka laakeri oiski ehjä.

Ma pokka ja kumarta. Teitte minulle paivan.

Nyt pitää mennä laittaan t¨psel Gessun peffaan, kun ei lähteny aamulla käyntiin. Ei muute mihkän pääse.

Täytyypi laittaakin kirja muistiin. Jos vaikka joskus ehtisi lukaisemaankin kiireiltään. Tänään raahasin beemerin eteiseen talvi-iltojen ratoksi.  
smile_org.gif
Suuremman puoleinen entisöinti odottamassa.

Back