• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Takinkääntö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GuessWho
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei SF:lle oikeastaan ole kilpailijaa. Japanilaiset on järjestäen ylipainoisia ja alitehoisia "kastroituja ja lihotettuja kyykkyjä". Siis + 30 kg -30 hp. Miksei tehdä puhtaasti kyykyn tehoilla olevaan nakua, josta on vielä katteiden paino pois?? Ostaisin! SF on lähinnä optimia. Se on täysverinen sportti ilman kompromisseja tehon/painon/alustan suhteen, mutta nakussa ulkoasussa
tounge.gif
.

Ei SF:lle oikeastaan ole kilpailijaa. Japanilaiset on järjestäen ylipainoisia ja alitehoisia "kastroituja ja lihotettuja kyykkyjä". Siis + 30 kg -30 hp. Miksei tehdä puhtaasti kyykyn tehoilla olevaan nakua, josta on vielä katteiden paino pois?? Ostaisin! SF on lähinnä optimia. Se on täysverinen sportti ilman kompromisseja tehon/painon/alustan suhteen, mutta nakussa ulkoasussa
tounge.gif
.
itse kyllä asettelisin uuden 990 Super Duke R:n aika pitkälti samaan lajityyppiin ja kastiin. Joskin samaa "käsityön leimaa" siinä ei kylläkään ole.

Nää uudet 1100 ilmajäähyt on hienoja koneita. Törkeän hieno käyntiääni ja hyvin tehdyt ruiskukartat, tehoja ei kauheesti kuristella keinotekoisesti... siksipä HM on ihan helvetin vaarallinen ajokortille
biggrin.gif

Mitenköhän tuo fjr rautakasa taittuu mutkapätkällä hyperiin nähden? Pakkohan sen on voittaa kun on niitä hevosvoimia enemmän, eukko vielä kyytiin ettei lähde lapasesta!
biggrin.gif
.

Ylipäätänsä nuo japanilaiset saisivat keskittyä painonpudotukseen, melko ylipainoista  
tounge.gif
Tämä oli jotenkin nähtävissä  
biggrin.gif

Siis se että streetfighter s:n kokemuksista puhuminen ajautuu siihen että aletaan vertailla kahden täysin erilaisen mopon, ja täysin erilaiseen käyttötarkoitukseen suunnitellun vehkeen ominaisuuksia.

Pitänee ehdottaa ducati-kauppiaille että antakaa jokaiselle ostajalle itsetunto kaupanpäälle.

Eli se tästä hiekkalaatikkoleikistä.

Summa summarum: MINUN mielestäni Streetfighter S, on mieletön laite, niin teknisesti kuin optisesti arvoiden.

Se että MINUN mielestäni 26 tuhatta nakupyörästä on vitsikäs veto, ei tarkoita sitä etteikö siihen olisi varaa.

Se että MINUN mielipiteeni mukaisesti muut näkemäni ducatit eivät houkuttele edes kokeilemaan taas johtuu siitä että MINÄ en halua ostaa mopoa joka aiheuttaa MINULLE kakomisreaktion pelkällä ulkoisella olemuksellaan. Enkä kuulu siihen kansanosaan joka koeajelee huvikseen liikkeiden fillareita. Tämäkin SF kokeilu lähes pakkoajatettiin, josta toki Hailacille suuri kiitos.

Mutta se että SINÄ alat vertailla FJR:ää johonkin riisuttuun kaupunkiporaan, on lähinnä sama kuin vertaisi Fiat Punto Abarthia S-sarjan mersuun. Siksi en alunperinkään puhunut vertailuista mitään, vaan puhtaasti omasta kokemuksestani SF:sta. Mutta ei hätää, menkööt uhosi nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin  
wink.gif

olisi huiman houkuttelevaa aloittaa "meidän isä on vahvempi kuin teidän isä" vääntö, mutta annetaan moisen nyt olla.
Pyydän anteeksi jos loukkasin käyttämällä yamahaa vertauksena. Toisaalta, jos ennakkoluulot on tuota luokkaa, niin ehkä on parempi pysyä poissa tuon sarvista. Olisi vaan kiva nähdä, että tuo 83hv ei riitä, eikä nyt puhuta suorasta tiestä  
wink.gif

Omalta osaltani jätän tämän tähän.

Eipä hätää, en loukkaantunut vähässäkään määrin, turhautuminen olisi ehkä lähempänä oikeaa tunnetilaa.

Mutta totta, annetaan asian olla tältä erää ja tavataan mutkilla
wink.gif

hetkellisen mielijohteen ansiosta voisin luopua perus sfstä lisävarusteilla tai ilman jos joku haluaa tehdä järkevän tarjouksen. Ei oikein kerkeä tänä kesänäkään ajelemaan niin voisi kai sitä huilata hieman ja hankkia seuraavaksi kesäksi uuden samanlaisen jos aikaa olisi paremmin..

Heh, otatko Yamaha FJR 1300 vaihdossa?

Olis kaikki laukutkin ja GPS ja kahvan-, penkin- ja selänlämmittimet!
biggrin.gif

Plus 30 kiloa valurautaa hitsattuna runkoon kun ei tuntunut tarpeeksi raskaalta kaupasta ostettaessa
062802moto_prv.gif

Kauneus on aina katsojan silmissä. Itse en erityisemmin pidä tuosta FJR:n ulkomuodosta, tuo lähinnä mieleen auton.

Kummallista, minun ei ole koskaan tehnyt mieli kokeilla tuttujen tai kaverien gixxereitä tai muitakaan (edes tutun poliisi-tvstä tuttua fjr:ää), mutta kumma kyllä nämä vinkuvat usein tyyppejä minulta
biggrin.gif

Toki useimmiten turhaan, kun en jaksa ajaa niillä romuillaan ;)

Kummallista, minun ei ole koskaan tehnyt mieli kokeilla tuttujen tai kaverien gixxereitä tai muitakaan (edes tutun poliisi-tvstä tuttua fjr:ää), mutta kumma kyllä nämä vinkuvat usein tyyppejä minulta
biggrin.gif

Toki useimmiten turhaan, kun en jaksa ajaa niillä romuillaan ;)
vinkuvat usein tyyppejä ja silti jatkavat ajamista gixxereillään.. ei siinä mitään kummallista ole.

Hei herätkää jo, teitähän voi viedä kuin mätää kukkoa tenniskentällä, parilla pikkuprovolla. Huumoria kehiin nyt  
biggrin.gif

Varmasti on soivia ja hauskoja pelejä ja joo näyttää toi matkanorsukin autolta ja vaikka mitä. Mutta annatteko te oikeesti vaihdossa itsetuntonne kun noin kamala siilipuolustus pitää ottaa jos joku toteaa että SF:ää lukuunottamatta muut vaan näyttää samalta kuin aikanaan Puchin irtomoottorin ympärille putkesta hitsattu tossu-mopo ja käyntiääni on kuin bulgarian romanin carina II:ssa ?

Joko siellä hiekkalaatikolla alkoi omia korvia punottaa, kun täytyy pyydellä anteeksi provojaan?

Itse arvelit "provollasi" että myllytys alkaa ja alkoihan se. Harvoin täällä näkee että Ducatisti olisi provoilemassa tusinapyörien omistajia, mutta toisin päin näkee useammin.

Ja itsetunnosta: sitä tarvitaan kun ajaa pyörällä joka huomataan kilometrin päästä - tai siis kuullaan!

Toisin kuin se maxi-skootterilta näyttävä ja mikroaaltouunilta kuulostava keittiön yleiskoneesi samalta valmistajalta joka tekee PERÄMOOTTOREITA, ja jolla voi toki ajaa mutkia - moottoritiellä. Mökillä muuten veneeni perässä oleva Yamaha -prutku pitää varmana enempi ääntä kun omasi
smile_org.gif

Siinä sulle provoa stna
033102bebe_1_prv.gif
Ja heti perään anteeksi että olet niin herkästi menettämässä hermojasi.

No, jos se lääkitys saatiin tässä välissä kuntoon ja tajusit kirjoitustesi järjettömyyden. Onhan tässä sekin pointti että pian saat näyttää useammalle Ducatistille radalla miten se FJR oikein taittuukaan niihin mutkiin...laukuilla ja satulanlämmittimet täysillä!

Heh, otatko Yamaha FJR 1300 vaihdossa?

Olis kaikki laukutkin ja GPS ja kahvan-, penkin- ja selänlämmittimet!  
biggrin.gif

Plus 30 kiloa valurautaa hitsattuna runkoon kun ei tuntunut tarpeeksi raskaalta kaupasta ostettaessa  
062802moto_prv.gif
+ että se toimii vielä 50 tkm jälkeenkin samoilla tehoilla  
cool.gif
Tohonkin joku saattaa pian tarttua... Mutta jatka toki rauhassa provoilua ja toyo... eikun jamahalla ajoa.

Joko siellä hiekkalaatikolla alkoi omia korvia punottaa, kun täytyy pyydellä anteeksi provojaan?

Itse arvelit "provollasi" että myllytys alkaa ja alkoihan se. Harvoin täällä näkee että Ducatisti olisi provoilemassa tusinapyörien omistajia, mutta toisin päin näkee useammin.

Ja itsetunnosta: sitä tarvitaan kun ajaa pyörällä joka huomataan kilometrin päästä - tai siis kuullaan!

Toisin kuin se maxi-skootterilta näyttävä ja mikroaaltouunilta kuulostava keittiön yleiskoneesi samalta valmistajalta joka tekee PERÄMOOTTOREITA, ja jolla voi toki ajaa mutkia - moottoritiellä. Mökillä muuten veneeni perässä oleva Yamaha -prutku pitää varmana enempi ääntä kun omasi
smile_org.gif

Siinä sulle provoa stna
033102bebe_1_prv.gif
Ja heti perään anteeksi että olet niin herkästi menettämässä hermojasi.

No, jos se lääkitys saatiin tässä välissä kuntoon ja tajusit kirjoitustesi järjettömyyden. Onhan tässä sekin pointti että pian saat näyttää useammalle Ducatistille radalla miten se FJR oikein taittuukaan niihin mutkiin...laukuilla ja satulanlämmittimet täysillä!
en oo mitään anteeks pyytäny enkä pyydä.
Tottakai kuullaan kilometrin päästä, eihän sitä hiivatin länksätystä ja helinää voi olla kuulemattakaan *naur*

Eikä sun kanssa radalle uskalla kukaan, oot kuiteski asentanu siihen puimuriin frutti di maren ja quattro stagionin "stage unon" ja säädättänyt sen jollain ammattilaisella ?!?

ja ps, toistaiseksi eri yksikään ducati ole isojen miesten mutkilla -siis siellä missä ajaa ne jotka ei tarvitse suoja-alueita konttaamisten vuoksi- tullut edes konttiin, saati että olisi karkuun mennyt.

Elä hermostu poika, tää on vaan leikkiä kaikki tyynni. Ja silti, Sreetfighter S on sikamaisen hieno pyörä. Vaikkakin Yamaha on markkinajohtaja myös monella muulla saralla kuin moottoripyörissä, kuten itsekin vahvistit =)

Myllytyshän tästä lähtee, mutta jos on sana vapaa minulla, olkoon se sitä muillakin  
cool.gif
Ja provo/tietämättömyys-oksennuksen aiheuttamien vastausten jälkeen käytetäänkin heti itsetunto-kortti.
smile_org.gif

Sitä kaipaamaasi huumoriprovoilua: jos tekninen ymmärrys rajoittuu paperihevosten vertailuun ja tyylitajullinen kliimaksi on pakettiautolta näyttävä äfjiiärrä, niin parempi ettei italoa hankikaan, olisi ns. helmiä sioille.
wink.gif

Se on kyllä totta että kovimpia kuskeja ei radoilla näy, ei tänäänkään.

Se on kyllä totta että kovimpia kuskeja ei radoilla näy, ei tänäänkään.
Tuo on kyllä aivan totta. Jonkin verran aikaani noilla radoilla viettäneenä en ole siellä niitä juurikaan nähnyt. -09 toukokuussa Kemoraan tuli yksi ja lähti lanssilla (ja se japanilaisvalmisteinenmaailmannopeinjatiukinpyörä pakulla) eikä ole sen jälkeen sitäkään näkynyt...

Ja todettakoon tuohon mutkatiehen sen verran että radalla nuo mutkat on tosiaan hieman tiukempia kuin kadulla. Saattaa tehdä tiukkaa saada ylikokoinen skootteri niihin taipumaan...

en oo mitään anteeks pyytäny enkä pyydä.
Tottakai kuullaan kilometrin päästä, eihän sitä hiivatin länksätystä ja helinää voi olla kuulemattakaan *naur*

Eikä sun kanssa radalle uskalla kukaan, oot kuiteski asentanu siihen puimuriin frutti di maren ja quattro stagionin "stage unon" ja säädättänyt sen jollain ammattilaisella ?!?

ja ps, toistaiseksi eri yksikään ducati ole isojen miesten mutkilla -siis siellä missä ajaa ne jotka ei tarvitse suoja-alueita konttaamisten vuoksi- tullut edes konttiin, saati että olisi karkuun mennyt.

Elä hermostu poika, tää on vaan leikkiä kaikki tyynni. Ja silti, Sreetfighter S on sikamaisen hieno pyörä. Vaikkakin Yamaha on markkinajohtaja myös monella muulla saralla kuin moottoripyörissä, kuten itsekin vahvistit =)
Hohoo, älä ny itse siellä esitä jotain Dirty Harry kovanaamaa vaikka virkamiesmopolla ajeletkin! Juuri äsken pyytelit anteeks ja halusit "huumoria kehiin" hohhoijaa
smile_org.gif

Radalle mun kanssa uskalsi viimeksi kolme viikkoa sitten useampikin rämäpää, ja useampi kovempi kuski paineli ohikin. Huh huh. Tosin yksikään heistä ei ajanut FJRää buahahaha.

Isot miehet ja niiden mutkat? Mulle ei ole kyllä kukaan tullut ison miehen mutkalla konttiin, tää on varmaan jotain Yamaha-miesten slangia?

Kaikesta huolimatta hyvää kesää sulle sinne Yamahan selkään. Kiva että tykkäsit StreetFighterista, toivottavasti sulla on joskus varaa siihen niin saat säkin huomiota naisilta joskus.

Ja käy nyt ihmeessä kokeilemassa sitä Hyperiä. Voit yllättyä positiivisesti, jos vaan et keuli sitä ympäri ekalla kertaa
smile_org.gif

Kaikesta huolimatta hyvää kesää sulle sinne Yamahan selkään. Kiva että tykkäsit StreetFighterista, toivottavasti sulla on joskus varaa siihen niin saat säkin huomiota naisilta joskus.

Ja käy nyt ihmeessä kokeilemassa sitä Hyperiä. Voit yllättyä positiivisesti, jos vaan et keuli sitä ympäri ekalla kertaa
smile_org.gif
Sitä samaa sinne, ja turvallisia kilometrejä, ihan sama mikä alla, radalla tai maantiellä.

Mutta hyperiä en koita.. ee-en... Olis nimittäin aika kamalaa yllättyä positiivisesti ja ehkäpä jopa ihastua niin rumaan mopoon
tounge.gif

Back