• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tallinkille ruusuja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tumeetti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

tumeetti

New member
Pakko kiittää Tallinkin varaushenkilökuntaa.

Eilen soittelin ja halusin varata itselleni reissun Rostockiin ja takaisin; meno tänään, perillä muutama tunti ja paluu takaisin samalla paatilla pärrän kanssa. Kaveri oli varannut matkansa jo aiemmin ja kaikki ok, minä olin mattimyöhäisenä liikenteessä. No, oli piukkaa eikä ollut varmuutta paikkojen määrästä, joten ystävällinen nainen lupasi tarkistaa asian ja soitella takaisin. Vartin päästä nainen soitti takaisin ja ilmoitteli että paikka löytyi. Hetken rupattelun jälkeen ymmärsimme, että olimme puhuneet väärästä laivasta ja ilmeni, että siinä oikeassa laivassa ei ollut lainkaan tilaa, ei edes pelkkää lepotuolipaikkaa. Tämä ystävällinen nainen kuitenkin pisti kollegansakin asiaa hoitamaan ja yrittämään löytää minulle joku paikka - lupasivat palata seuraavana aamuna (tänään).

Tässä vaiheessa suunnittelimme kaverin kanssa jo paluun siirtämistä vuorokautta myöhemmäksi, jotta päästäisiin yhdessä takaisin. Kaveri siirsikin oman matkansa jo seuraavalle vuorokaudelle, jonne olin itsekin tehnyt alustavan varauksen mikäli paikkaa aiemmasta laivasta ei löytyisi.

Tänä aamuna soi puhelin ja ystävällisen naisen ystävällinen kollega ilmoitti että minulle ja kaverilleni penkomalla pengottiin jostain yksi ikkunallinen hytti. Lisäksi he olivat huomioineet kaverini tekemän varauksen seuraavalle vuorokaudelle ja siirtäneet sen alkuperäiseen, aiemmin lähtevään laivaan. Kaiken kukkuraksi aiheen kanssa oli heidän mielestään säädetty niin paljon, että hytistä aiheutuva lisämaksu on minimaalinen ja saisimme poikkeuksellisesti maksaa matkat vasta terminaalissa. Hauskinta tässä on se, että en missään vaiheessa maininnut kaverin nimeä tai mitään, mutta haistelivat sieltä että nää jannut on samaa porukkaa.

Erinomaista palvelua!
smile_org.gif

edit: Niin siis matka vielä tekemättä, katsotaan meneekö loppuun saakka yhtä hyvällä säädöllä
biggrin.gif

Veikkaan et viis kirjainta ja H:lla. No okei ei kait toi ollu edes veikaus
smile_org.gif

Reissu takana, kaikki kohtuullisen ok. Saksan päässä meinasi olla vaikeuksia saada pyörät laivaan, vaikka niille oli varattu mp-paikat. Syy vaikeuksiin oli pyörien rekisterikilven puuttuminen. Tämä siis tarkoitti sitä, että pyörät eivät ole vakuutettuja ja laivayhtiö ei halunnut ottaa vastuuta mahdollisessa vahinkotapauksessa. Ehdotettiin että voitais työntää pyörät ja ottaa kaikki vastuu itelle, mutta "not possible". Meidät ohjattiin rahtipuolelle ja kyselemään sieltä rahtipaikkaa vehkeille. Tunnin etsivät sopivaa kategoriaa, jolla pyörät voisi laittaa rahtipapruihin, mutta eivät löytäneet muita kuin 500e maksavia slotteja, joihin ei tietystikään suostuttu. Tunnin etsimisen ja hiiren kliksuttelun jälkeen hlökunnalla meni onneksi hermot ja sanoivat että menkää nyt sitten alkuperäisellä suunnitelmalla, mutta älkää missään nimessä ajako. Työnnettiin sitten 600m pyörät laivaan ja ramppia yläkannelle.. Kävi muuten kuntoilusta.

Suomen päässä paljon helpompaa, sain jopa vetoapua ahtaajalta
smile_org.gif

Serkkuani lainaten; kyllä saksalainen sääntöjä keksii.

Back