• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tallinkin Superfast-osto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ana
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
...Tosta ei tohon aikaan enää juuri ajella eteenpäin.
crazy.gif
Mikäs siinä on ajellessa, jos on selkee paikka mihin menee. Käsittääkseni Saksan pohjoisosissa ei ole paljoa maisemia, mitä katsella.

Viime syksynä tänne tullessani fastista pääsi ulos 19:30 ja siitä ~700km Hollantiin hotelliin. Hotellilla ~24:00.
Eli jos tuota viivästyttää kolmella tunnilla, niin myöhäseksihän se kyllä menee.

Vaihdoin muuten juuri Finnlinesille varauksen...

On se hyvä kun ihmiset forumeilla jaksaa valittaa ja olla valistuneita. Matkalla sitten mennään noilla samoilla aluksilla, ja hauskaa on.
Kuten sanoin, en aio matkustaa superfasteilla. Tämä ei ole valittamista vaan selvä kannanotto suomalaisten työpaikkojen puolesta. Muuta en voi tehdä henkilökohtaisella tasolla.
Jees, eipä Itämerellä kohta seilaa ku Virolaiset, filippiinot ja muut halpismerenkulkijat. Katellaan sitten minne sormea osotellaan kun se kunnon vahinko sattuu...
crazy.gif
Ja sehän sattuu... Maissa jaksetaan jauhaa noista liikenteenvalvonta järjestelmistä, mutta ovat yhtä tyhjän kanssa mikäli laivoilla kohlataan täysin ryssämeinigillä ilman minkään maailman ammattitaitoa Kuubasta ostetuilla pätevyyskirjoilla...
crazy.gif

Meni aikataulu niin hölmöksi Rostokkiin saapumisen osalta kun ei ole enää viikolla niitä aamulähtöjä, niinpä vaihdoin matkani Finnlainssille. Ei oikein kiinnosta yöajelut eikä Rostokin nurkilla yöpyminen, josko laivat enää edes pysyvät aikataulussakaan.

Joutuu vaan lähtemään päivää aikaisemmin reissuun, ( ja saapi olla kauemmin merellä ) lähtö 4.7 ja paluu 25.7

Meni aikataulu niin hölmöksi Rostokkiin saapumisen osalta kun ei ole enää viikolla niitä aamulähtöjä, niinpä vaihdoin matkani Finnlainssille. Ei oikein kiinnosta yöajelut eikä Rostokin nurkilla yöpyminen, josko laivat enää edes pysyvät aikataulussakaan.

Joutuu vaan lähtemään päivää aikaisemmin reissuun, ( ja saapi olla kauemmin merellä ) lähtö 4.7 ja paluu 25.7
Mä peesaan tätä, itse tein juuri samoista syistä saman tempun. Mulla oli varaus jossa saapuminen Rostockiin aamulla, noh, onhan tuo Finnlines nyt aamulla perillä Travemündessa. Hintaa vain tuli paljon lisää matkalle, Superfast/Tallink oli 494€, nyt Finnlines 734€ (sisältää täyshoidon, saunat, uimiset jne)

Odotan että ottavat yhteyttä fastilta - matka kuitenkin varattuna jo... soitin tuonne niin eivät tuntuneet itsekkään tietävän _mistään_ mitään. Laatua.

Ou jee... päivä olikin liian hyvä, kaupat tehty uutukaisesta blackbirdistä
biggrin.gif
biggrin.gif

Aikataulut fastilla todella syvältä, eikä enää edes mikään nopsa.
mad.gif

Niiden nettisivuilla oli että Rostockissa matkustajat laivaan illalla 22-24, laiva lähtee vasta aamulla. Positiivista hommassa on se että ehtii vetäistä kahdet gänät, ensin ilta-yö ja vielä päivällä on hyvää aikaa, kunhan hoksaa lopettaa ajoissa
033102beer_1_prv.gif

On se hyvä kun ihmiset forumeilla jaksaa valittaa ja olla valistuneita. Matkalla sitten mennään noilla samoilla aluksilla, ja hauskaa on.
Kuten sanoin, en aio matkustaa superfasteilla. Tämä ei ole valittamista vaan selvä kannanotto suomalaisten työpaikkojen puolesta. Muuta en voi tehdä henkilökohtaisella tasolla.
En ole edes Tallinkilla Tallinaan matkustanut, enkä matkusta. Viking line on hyvä, vaikka en tiedä voiko sitä Suomalaiseksi laskea (V*tun ahvenanmaalaiset). No on siellä suomalaisia töissä ainakin
nixweiss.gif
.

Mun mielestä Viking Rosellalla oli käytävät täynnä virolaisia siivoojia odottelemassa hyttisiivoukseen pääsyä
omg.gif

Hyvä kun ostivat Fastin, vielä parempi olisi kun lopettaisivat liikenteen Hangosta kokonaan.
Katoais pari tuhatta itänaapurin rekkaa kertaheitolla Härmän teiltä ja p.skakasoja vähemmän tienposkissa.

Ite kulkenut aina Suomen ainoan alusmaan "Kongon" laivoilla ja niin teen vastakin.
Jos nyt kerran lähtee moottoripyöräilemään niin Ruotsin ja Tanskan läpiajohan on vasta sellaista pientä veryttelyä.

Vakionopeudensäätäjän kun laitta 139:n kohdalle niin Ruotsissakin selviää sakoilla, ei lähde kortti vielä eikä tarvi muuta kuin nojata vasemmalla kädellä tankkiin ja antaa mennä.

Mun päähän ei mahdu koko kiista, eestiläinen laivayhtiö, joka liikennöi Eestistä Suomeen ja Saksaan, kai siellä saa/voi olla eestiläinen miehistö...

Ainahan merimiesunioni on yrittänyt uhota. Ennen oli vain enemmän valtaa, kun kaikenmaailman EU:t ei olleet häiritsemässä. Silloin, kun Wälläri oli vielä unionin puheenjohtaja, laitettiin jäänsärkijät melkein säännöllisesti lakkoon siinä vaiheessa talvea, kun niitä olisi tarvittu. Ja liksa nousi.

Mun päähän ei mahdu koko kiista, eestiläinen laivayhtiö, joka liikennöi Eestistä Suomeen ja Saksaan, kai siellä saa/voi olla eestiläinen miehistö...
Niin, käsittääkseni kyse on siitä, kun vanhat työntekijät on ilmeisesti potkittu pois ja otettu uudet ja yli puolta halvemmat työntekijät kuvaan. Totta kai Merimies-Unioni puolustaa omiaan tällaisessa tilanteessa. Kyllä mua ainakin ketuttaisi jos firma, jossa olen töissä, myytäisiin ulkomaille. Saisin kenkää ja sen jälkeen virolainen kaiffari tulee tekemään samaa hommaa mitä itse olen tehnyt... Siihen en ota kantaa että mikä sitten on oikein ja mikä väärin.

JK

Tänään 31.5 Radiossa oli uutinen saartotoimenpiteistä koskien
juuri Superfast laivaa

Kierretään kamun kanssa "kehä4.", eli Haaparannan kautta... tulee 2500km matkaa lisää, mut ei se ole aikana kuin 30 tuntia..

Mitään viron veronkiertäjiä tueta... kele..

sport05.gif

Syksyllä kun seilasin fastilla (Hanko=>Rostock), niin ei ollut laivalla kun lähinnä kreikkalaisia töissä. Ja minkä takia ei Eestiläisen yhtiön laivoissa saisi olla eestiläisiä töissä?? Merimiesunioni, kuten myös paperiliitto sahaa omaa oksaa. Kohta ei ole enään yhtään paperikonetta suomessa, eikä laivaa!!

Ja minkä takia ei Eestiläisen yhtiön laivoissa saisi olla eestiläisiä töissä?? Merimiesunioni, kuten myös paperiliitto sahaa omaa oksaa. Kohta ei ole enään yhtään paperikonetta suomessa, eikä laivaa!!
Niinpä, jos suomalainen putiikki ostaisi työvoiman muualta ja potkisi vanhat niin ymmärtäisin saarron. Mutta jos virolainen lafka laittaa omanmaan väkeä duuniin (ja tukee samalla maansa kansantaloutta) niin mikä hiton itku se tossa sitten on...

Jos työvoima on virossa halvempaa niin tottakai ne sitä käyttää siellä mieluummin kuin kreikkalaista tai suomalaista.

Ja minkä takia ei Eestiläisen yhtiön laivoissa saisi olla eestiläisiä töissä?? Merimiesunioni, kuten myös paperiliitto sahaa omaa oksaa. Kohta ei ole enään yhtään paperikonetta suomessa, eikä laivaa!!
Niinpä, jos suomalainen putiikki ostaisi työvoiman muualta ja potkisi vanhat niin ymmärtäisin saarron. Mutta jos virolainen lafka laittaa omanmaan väkeä duuniin (ja tukee samalla maansa kansantaloutta) niin mikä hiton itku se tossa sitten on...

Jos työvoima on virossa halvempaa niin tottakai ne sitä käyttää siellä mieluummin kuin kreikkalaista tai suomalaista.
Niinpä, mutta kun ne vanhat työntekijät potkitaan ensin pois ja sitten palkataan uudet, se on käsittääkseni itkun aihe. Yleensähän tälläisessä omistajanvaihdostilanteessa työntekijät saavat jatkaa vanhoina työntekijöinä mutta tässä tapauksessa ei. Miettikääpä tilannetta omalle kohdalle. Luultavasti menisitte vastaavassa tilanteessa saartamaan laivaa. Esimerkkinä vaikka Valion jäätelötehtaan myynti Nestlelle. Mitä jos sieltä olis potkittu suomalaiset työntekijät pois ja palkattu vaikka sitten niitä virolaisia tilalle, tai henkilöitä Nestlen "kotimaasta".
Ehkä olen tyhmä kun yrittäjänä pidän työntekijöiden puolia mutta eihän sille mitään voi.

JK

... Maissa jaksetaan jauhaa noista liikenteenvalvonta järjestelmistä, mutta ovat yhtä tyhjän kanssa mikäli laivoilla kohlataan täysin ryssämeinigillä ilman minkään maailman ammattitaitoa Kuubasta ostetuilla pätevyyskirjoilla...  
crazy.gif
FAKTAA pöytään!?

Työ nyt globalisoituvassa maailmassa menee sinne, missä sille on edullisimmat tekijät. Elämä on...

Back