Talvella Suomessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PYves
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PYves

New member
Mitä te teette teidän moottoripyörästä talvella?

Mä etsin töitä Suomessa ja, jos saisin eräs työn siellä, mä haluaisin, ettÄ mun moponi seuraa mua. Mutta, mihin jäädä sen talvella?

Hanskat.
baaa.gif

Tarkoitatko että missä säilytetään pyörää talven yli?

Itselläni on niin hyvä tiöanne ensi talveksi, että saan pyöräni työpaikkani lämpimään halliin säilöön.

Olen kuullut, että paikallisilla moottoripyöräkerhoilla talvisäilytystiloja jäsenilleen?

Pärjäähän se pyörä kylmässä varastossakin kun valmistelee sen siihen.

Helou !
Suomessa on liikkeitä jotka säilyttävat mopoja ja moottoripyöriä talven yli .
Yleensä noin viisi kuukautta on niin talvinen keli ettei voi tai kannata ajella .

Mä etsin töitä Suomessa ja, jos saisin eräs työn siellä, mä haluaisin, ettÄ mun moponi seuraa mua. Mutta, mihin jäädä sen talvella?
Useimmilla meistä on lämmin tallipaikka moottoripyörälle. Pyöriä siis säilytetään 2-5kk autotalleissa, mc-clubien talleissa, moottoripyöräkauppojen varastotiloissa, työpaikkojen varastotiloissa, sukulaisten tai ystävien autotalleissa jne.

Eli jos olet tulossa maahan ennen talven tuloa (marras-joulukuu), niin ota vaan pyörä mukaan ja sitten etsit sille sopivan tallipaikan. Niitä kyllä löytyy, mutta niiden taso ja hinta luonnollisesti vaihtelee. Joskus se säilytyspaikka saattaa toki löytyä vaikka tulevan asuntosi autotallista, ainakin hyvällä onnella. Joskus taas tallipaikka saattaa olla kaukanakin asuinpaikasta, mutta usein se ei ole kovin suuri ongelma, pääasia että pyörän saa sisälle ja turvalliseen paikkaan talveksi.

Ulos pyöriä ei tosiaan kannata täällä jättää, talvikuukausina on jäätävän kylmä ja lunta tulee koko maassa ainakin kuukauden parin aikana, pohjoisessa selvästi pitempään.

Jooo kiitoksia vastauksista.

En tiesi että me voidaan vuokrata paikkaa mopotallissa. On vaikea kuvitella sitä, koska täällä Pariisissa mun Triumpheni nukkuu ulkona vuoden ympärillä, ja toimii joka päivä. Paitsi jos lukko on jäässä
omg.gif

Katotaan koska, kuin kirjoittin, mulla ei ole vielä töitä siellä.

No niin, te olette onnekkaita saada lunta.
Täällä sataa vain vettä
bawling.gif

Onko kiva ajaa moottorikelkka? En ole koskaan yrrittänyt ...

No niin, kaiket puhuvat ranskaa tällä foorumilla.
Niin en enää tarvitse oppia suomea
baaa.gif

Sympa de lire du français ici
033102beer_1_prv.gif

En Finlande, vous devez rouler dans la couche de neige, tout de suite après le sauna, dans le costum d'Adam bien sûr
crazy.gif

Ok, ei enää ranskaa
wink.gif

Back