Olen samaa mieltä kap57 kanssa siitä, että kaluston parantuessa syntyy illuusio siitä, että nyt voi antaa mennä, kun on turvatyynyt ja muut rensselit. Sit ku rytisee kovassa vuhdissa, ei ehdi edes tajuamaan, että ei se uusi menopeli ollutkaan autuaaksi tekevä seikka. On ollut uutiskuvissa todella ruttuisia uusia autoja.
Kyllä terve maalaisjärki on se jolla voittaa pitkässä juoksussa. Itse en uskaltanut ajaa 90km/h kovempaa Lahti-Helsinki motarilla 31.8. kun oli pimeää, märkää ja visiirissä roiskeita. Kotilot paino ohi, mutta ei minua kiinnosta, kun oli tarkoitus päästä kotiin ehjänä. Toiseen suuntaan kyllä mentiin kuivalla kelillä valoisaan aikaan 120+.
Apropoo...
Järkevät ja olosuhteiden mukaan vaihtuvat nopeusrajoitukset käytöön. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että Suomessa on paljon tieosuuksia, joissa voisi ajaa kovempaa ja on pätkää, jossa pienemmät nopeudet ovat kohdallaan.
Turvallista syksyä, ei enää kynttilöitä jooko...!
btw... Moni rekkakuski alentaa talven tullen nopeutta 5-10 km/h rajoittimesta talven tullen, jotta voivat tarpeen tullen, esim. perävaunun heittelehtiessä nostaa nopeutta, jotta kärry voidaan suoristaa...