• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

talvipyörää miettimässä..

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gaagamel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

gaagamel

New member
talvipyörää miettimässä..

mietiskelyjä..

Osuisko joku enska yms..vekotin talvikäyttöön suurinpiirtein seuraaviin spekseihin...

Hinta 500 - 2000e eli joku vanhempi
4-tahtinen, vesijäähdytys
200cm / 100kg kuskille
lähtee -30 käyntiin niin ettei osat lentele pitkin mäkiä..
potkua sen verran että satasesta keulii
tieliikennekäyttöön, laillinen..
Taakse olis hyvä saada laukku kiinni...

-vk-
 
mietiskelyjä..

Osuisko joku enska yms..vekotin talvikäyttöön suurinpiirtein seuraaviin spekseihin...

Hinta 500 - 2000e eli joku vanhempi
4-tahtinen, vesijäähdytys
200cm / 100kg kuskille
lähtee -30 käyntiin niin ettei osat lentele pitkin mäkiä..
potkua sen verran että satasesta keulii
tieliikennekäyttöön, laillinen..
Taakse olis hyvä saada laukku kiinni...

-vk-

Satasesta keulivaa enskaa(tai yleensä mitään pyörää) voi olla aika hankala löytää...ainakaan tohon hintaan.:)-
 
Google sauhuumaan ja turboja ettimään. Ilman ei kyllä kaasusta keuli. Vähä se kyl rakenteluu taitaa vaatii.. =)
 
Pitänee vissiikin vähän täsmentää tuota kohtaa, siis, maantiellä (pikkuteilläyms) .. viihtymistä... speksit on silleen "suurinpiirtein" .. eli hahmotelmaa että mitä on hakusessa..

-vk-
 
Satasesta keulivaa enskaa(tai yleensä mitään pyörää) voi olla aika hankala löytää...ainakaan tohon hintaan.:)-
Enskat pyydetyssä hintaluokassa ilman 2 tahtia,niin valikoima ei ole iso mitkä keulii 100 vauhdista,mutta jos summan saa nostettua niin löytyy jo monia jotka keulii 100,sest ja kovempaa.
Heh,jopa oma sen tekee jos tapeilta nykii 3,mosella ilman et tarvii kytkintä käyttää,vakiovauhti milloin se ylensä nousee jostain kumman syyst :grin: hiekkatiesurauksis on 80 paikkeilla kun silloin on kierrokset optimaalliset hauskanpitoon :D

Toki niin jos kysymys oli muotoiltu silleen et mitkä keulii vielä 100 vauhdis,niin sitten valikoima on jo iso,jokainen pyörä joka kulkee niin kovaa :;):

Pakkasraja on suhteellinen kun keinoja on monta miten saa lämitettyä kone.öljyt,huohotinletkut ennenkuin käynnistää.
Taakse voi vaikka heittää pienen repun,selkään.
 
Pakkasraja on suhteellinen kun keinoja on monta miten saa lämitettyä kone.öljyt,huohotinletkut ennenkuin käynnistää.
Taakse voi vaikka heittää pienen repun,selkään.[/QUOTE]

njoo, nuo on vähän semmosia mutu haaveita. Tuo vesijäähdytysnelari olis siinä mielssä hyvä, että siihen saa lohkolämppärin laiteltua.

Yhen kesäloma reissunrepulla tehneenä yritän välttää sitä kaikin puolin..:), joku tarvikelaatikko olis hyvä olla, no, tankkilaukku on kans keksitty..

Täytyy ny vähä katella näitä tulevia rahatilanteita että tuleeko täksi talveksi vai vasta seuraavaksi... tieliikenne mönkijä on yksi vaihtoehto mutta hinta sitte lähtee jo korkeemmaksi kaiketi... enkä osaa kokeilematta miettiä että olisko yhtä kiva. toisaalta hyötypuolella se olis parempi...


-vk-
 
nettimotosta vaan kurkkimaan... :orgmp:

aikahyvä valikoima n.1500€ hintaluokassa kaikenmerkkistä japsia ja muutama huskykin.

hakuehtoihin rajasin vain kuutiotilavuuden alarajaksi 400
 
Juu, yritän tässä säikeessä rajata pois semmosia mihin en mahdu, mikä ei kestä ja ettiä mikä olis lähellä sopivaa..

Voinhan tänne pistää jonkun nettilinkin ja pyytää kommmenttia. Ite en tunne ennestään yhtään tämmösiä pyöriä..


Esim soveltuuko tuommonen yamaha xtz -91 , 2 metriselle kuskille ollenkaan.. ?


-vk-
 
Viimeksi muokattu:
"Satasesta keulivaa enskaa(tai yleensä mitään pyörää) voi olla aika hankala löytää...ainakaan tohon hintaan"

TL1000S keuli satasesta kakkosella ilman kytkinkikkailuja.

mutta vaatii yli 120 heppaa ja kevytkeulaisen pyörän.
 
se pallomuotoinen triumph tiger vois mennä speksiin, mutta ei niitä saa noin halvalla, eikä se lähde pakkasella käyntiin. Mutta tehoa ja nopeutta on aika hyvin.

Se muuten on harhaluulo, että enska olis hyvä talvella, enska on korkea ja vaikea tukea jaloilla. Jos ajat tiellä kuitenkin, niin vanha katupyörä on ihan yhtä hyvä, jos vaan rengastus on kohdillaan. ja ne on matalampia.

itse asiassa luulen, että joku vanha jawa hakkaisi talvipyöränä lähes kaikki uudemmat pyörät, koska se on mopon kokoinen. Helppo tukea jaloilla, teho riittää liukkaille ja karkea rengastus alle, niin menee, kaksitahti lähtis ehkä käyntiinkin talvella.

englantilaisilla sivuilla näitä winter hack pyörä thredejä on loputtomasti. Siellä osa ajelee läpi vuoden ja rajussa suolassa pyörät hapettuu, joten ne ostaa jotain romuja talveksi. Vanhoja katupyöriä yms.

http://www.motorcyclenews.com/MCN/B...08/December/dec1808-how-to-buy-a-winter-hack/
 
Viimeksi muokattu:
"Se muuten on harhaluulo, että enska olis hyvä talvella, enska on korkea ja vaikea tukea jaloilla. Jos ajat tiellä kuitenkin, niin vanha katupyörä on ihan yhtä hyvä, jos vaan rengastus on kohdillaan. ja ne on matalampia.

itse asiassa luulen, että joku vanha jawa hakkaisi talvipyöränä lähes kaikki uudemmat pyörät, koska se on mopon kokoinen. Helppo tukea jaloilla, teho riittää liukkaille ja karkea rengastus alle, niin menee, kaksitahti lähtis ehkä käyntiinkin talvella."


Nyt tuntuu ettei kirjoittajalla ole kokemusta? Enskoista eikä talviajoista?
 
Ei niitä pyöriä kesälläkään ajeta jalat maassa,niin miks pitäis talvella?
No jos reissulaatikon haluat niin pikkasen hinnahtavaa on mutt perkelen hyvä,eli Giant Loop ja Coyote,mulla on semmoinen et voin ihan kokemuksella kehua!
Ei tarvii edes tarrakkaa kun saa tukevasti vaikka takaloksuun yläkiinnike kiinni.

Tommonen,oma hopeamusta värinen.
http://www.webbikeworld.com/motorcycle-luggage/giant-loop/coyote-saddlebag/
 
Viimeksi muokattu:
Moottoripyörään käypäisiä lohkolämmittimiä ei kamalasti ole, tai ainakaan pieneen budjettiin sopivia kun viime talvena sellaista etsin. Mulla olis Africa Twin myynnissä, se kyllä vaatii jo -30ssä lämmitystä ja hyvän akun. Viime talvena piti akku ottaa -20 sisälle lämmittelemään :p Ei kyllä keuli...
http://www.nettimoto.com/honda/xrv/1395448
 
Back
Ylös