Alumiini ei kestä vahvoja emäksiä, rauta ei ole siitä moinaankaan. Suola ja happamuus puree rautaan. Sekä emäkset että hapot (myös heikot) muodostavat vesiliuoksena elektrolyytin. Siihen kun tökätään kahta eri metallia niin syntyy sähköpari, epäjalompi metalli uhrautuu. Pyörässä on näkyvissä paljon näitä kohteita, autossa ei niinkään.
/QUOTE]
Joo, eipä tuo alumiininen poski ole suoloista tai emäksisestä pesunesteestä ottanut herneitä nenään. Mutta ne alun väriset kiinnitysruuvit (joissa on sen verran rautaa mukana että magneetti jaksaa just tarttua) on kaikki vaihtaneet väriä jostain kumman syystä.
Sama tilanne on rautaisen stongan kanssa, se on OK mutta sen ja kahvapainon välinen kuumasinkitty prikka on päättänyt lähteä kävelemään.
Lievästi erikoiseksi tilanteen tekee myös se, että lähes poikkeuksetta kaikissa ruuveissa joita olen joutunut kosmeettisista syistä viimeisen kuuden vuoden aikana vaihtamaan on myöskin tehtaan toimesta varaosanumero vaihtunut.
Eli hekin ovat huomanneet, että alkuperäisessä on jotain häikkää ja vaihtaneet uudempiin malleihin eri osan tai tavarantoimittajan...