• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tänään ajelemassa

No tänään tuli otettua Gen. 5 10R tulille ja käytyä pikku lenkki. Vaihdoin vehkeen edellisen sukupolven laitteesta syksyllä ja en ehtinyt ajelemaan juuri nimeksikään. Keli oli tänään hyvä ja ihan kesähanskoissa tarkeni.

On tuossa "Raivossa Härässä" kyllä näin kevään ensilenkillä käsittämättömästi voimaa! Talven olen päristellyt pikkuräpättimellä jäisiä ja lumisia polkuja ja voinut vääntää kahvaa ihan mitä se kääntyy eikä kauheasti jännää ole tapahtunut.
Mutta Tsiissusfuckingcrist sentään tuolla Ninjalla. Ajotietokone oli dynorunin jäljiltä vikatilassa enkä saanut ensi alkuun luisto-keulimisenestoja päälle, melko mielenkiintoinen ajettava. Oliko se ajaminen Gen. 1 kympillä tuollaista? Ei muistaakseni sentään noin rajua.
Sutii sutii sutii, kunnes pidon löytyessä keulii keulii... Onneksi vikatila loppuu muutaman vedon ja uudelleen käynnistämisen jälkeen, estoja vähän päälle ja ajamiseen kylmillä ja hiekaisilla teillä tuli jonkunlainen tolkku. No, syksyllä taas tuntuu että tehoa lisää.....Mut tossa toisessa topicissa "apupyörät vai ilman" on talvi taiteltu peistä, niin kyllä mä sanoisin että hyvät ne apupyörät on näin kauden alussa ja ainakin tuon luontoisessa vehkeessä.
 
Aikalailla oli mopoa linenteessä tänään, Järjenpään suunnastakin tuli ah niin ihana uudempikoppanen punanen VTR :rakastunut:
 
Kausi avattu - retki Hämeenlinnaan ja takaisin, matkaa kertyi 164 kilometriä. :) :cruising: :D

ja varsinkin loppuvaiheessa huomasin, että kyllä tämä jostain syystä hartioihin ottaa, vaikka kuinka rennosti yrittää ajaa.

Vastaohjausta luonnollisesti tuli harjoiteltua ja kuoppien väistelyä. Aulangolla ajellessa oli jossakin kaarteessa hivenen hiekkaa ajolinjalla - kyllä siinä helposti pyörä vähän heilahtaa.

Ilma näytti lämpimältä ja aurinkoiselta, mutta tuuli oli aika kylmä Evon aukeilla. Motorgin jäsenetualennuksella edullisesti hommattu Sweep wind blocker lämpökerrasto oli aika hyvä. Ekan kerran alkoi tuntua viileältä 45 kilometrin kohdalla.

Ja kotiin palatessa täytyi turvautua lapioon, kun mopo meinasi upota pehmentyneeseen jäähän. :blink:

Edit: Huoltokauden aluksi vaihdoin eturattaan yhtä piikkiä isommaksi. Kyllä kannatti. Meikäläisen ajamisilla ei kiihtyvyyden vähenemistä huomannut lainkaan, sen sijaan nopeusmittari näyttää nyt tarkasti sen nopeuden, jolla mopo liikkuu. :jpstyle: Asensin talvella myös black-perjantaina ostetun Smart-turn-signal-vempaimen. Sekin toimii moitteettomasti ja sammuttaa vilkun kääntymisen jälkeen. Näyttää toimivan myös kaistan vaihtamisten yhteydessä. Eipä jää enää vilkku päälle vahingossa tai ees tarkoituksella. :grin:

20180407_18.09_001.jpg
 
Oli aika paljon porukkaa tänään liikkeellä sai ihan alvariinsa olla lapapystyssä. Kävin kattomassa samalla mitä naapurin museovehkeen säätö onnistuu. Tuli siinä sen verran provosoiduttua että työnsin ison tassun penkkiin. Karjasee muuten aika kivasti tuommoisessa suljetussa hallissa:rakastunut:
 
Oli aika paljon porukkaa tänään liikkeellä sai ihan alvariinsa olla lapapystyssä. Kävin kattomassa samalla mitä naapurin museovehkeen säätö onnistuu. Tuli siinä sen verran provosoiduttua että työnsin ison tassun penkkiin. Karjasee muuten aika kivasti tuommoisessa suljetussa hallissa:rakastunut:

Kiitos henkisestä tuesta. Olihan se aikamoista vääntämistä sen rötäämisen kanssa, mutta nytten kurissa, vaikka viilaamista vielä riittää, jos vain tietäis, että mitä. Pääasia, että toimii järkevästi nyt.

En oo saanut niitä filuja vielä, niin päivittelyt menee varmaan huomiseksi tai maanantaiksi. Sun lappu onkin tuossa pöydällä. Iso tassu karjaisi 152/136 takapallolta. 5750 kohdalla se vehje lähtee lentoon. Kolmessa tonnissa vääntöä 110 :D.

Toi penkki oli niiden mun vetojen perusteella yhden hepan sisään Autopajan penkistä.
 
Ensimmäinen ajolenkki 12 vuoteen. 143km. :thumbup:
Kivaa oli. Cebari kehrää lämmettyään kuin kissa, ei ole remontintarvetta sen osalta. Kylmänä vähän rallattaa.
Olin ainoa pyörä Kaivarin kahvilalla. Tien päällä tuli muutama vastaan.
Nuo Richan kolmikerroksiset housut ovat todella hyvät. Liiankin kuumat tällä kelillä kehäpyörittelyyn.
 

Liitetiedostot

  • IMG0873A.jpg
    IMG0873A.jpg
    95,3 KB · Katselut: 109
Jatkoin tänään eilen alkanutta harjottelua paikallisilla pikkuteillä, jonkin verran viel hiekkaa ajolinjoilla ja perinteisiä pitkittäisiä routavaurioita.. kelan ja porkkalan tiet.. degerby vols eestinkylä, mut kyl ne tomut sielt viel katoo ku lämpöasteet kasvaa :orgmp:
 
Eilen tuli ajettua kevään ensimmäinen kierros noin 50km.
Omalle kierrokselle ei hirveästi hiekkaa tai reikiä teiltä löytynyt.
 

Liitetiedostot

  • IMG_20180408_143258_small.jpg
    IMG_20180408_143258_small.jpg
    57,7 KB · Katselut: 120
Tankillinen ajettu jo. Muutama lapanenkin heitetty. Isoilla teillä ei sen kummemmin hiekkaa, paitsi risteyksissä. Pienet täytyy ajaa varovasti. Routapatit ei hirveesti haittaa matkaenduron jousien alla, mutta niitä kehä- ja maanteillä olevia täytyy varoa... :no: Jäätä ei oo näkyny, paitsi hiekkatiellä :-) Kylläpä sitä taas ajo maittaa!
 
212km tänään. Stormista ostin uudet jäykemmät kytkinjouset. Vanhat 28-vuotiaat vakiot tuntuvat vähän väsyneiltä, täytyy huomenna mitata ja vaihtaa öljyt samalla. Levyt vois mitata myös. Kulutus on sekalaisessa ajossa noin 7,5 satasella. Kevyttä tykittelyä ja cityruuhkaa ja motaria.
 
Eilen tuli reilu 50km lenkki tehtyä Helsinki-Espoo akselilla. Yksi mahdollinen orggimoro tuli pakusta Länsiväylällä..
Hiukan vielä hiekkaaa pienemmillä teillä varsinkin mutta muuten pystyi jo hyvin kurvailemaan :thumbup:
 
Tänään oli jo ruuhkaa kaupungissa. Hiki virtasi ajopuvussa ja tuuletin pauhasi täysillä. Kevyemmät hanskat piti vaihtaa ja kohta pitää varmaan jättää välitakki pois. Vastahan tässä päästiin ajamaan.... Syksyllä on kylmää pidempään, kevät tuntuu aina lämpenevän hurjan äkkiä. :orgmp:
 
72km tänään. 500km Cebarilla jo täynnä tänä keväänä. Aletaan tulla sinuiksi.
Nyt pitää kytkin! Teboilin moottoripyörä-öljyt ja ne uudet EBC-jouset.
A-katsastuksen kahdesta eri konttorista kävin kyselemässä, että mites ton Ixilin pöntön melunmittaus onnnistuisi?
Vastaus oli "me ei noita meluja mittailla täällä pääkaupunkiseudulla, täällä on liikaa lentomelua".
"On kokeiltu muutaman pyörän kanssa, eikä tuu mitään siitä mittailuhommasta".
Näin sekä Aleksis Kiven että Tuupakan A-katsastuksessa.
Että jos poliisisetä kesällä ottaa kovin virallisen kannan tuohon murinaan, niin lord knows i have tried to obey.
 
Eilen ajelin pyörän talvisäilöstä kotipihalle, joku 20 km Tampereella. Varovaisesti sai huristella, sillä siinä missä ei ole reikää tai repeämää asfaltissa, on hiekkaa.

Tuntui silti hyvältä, tätä on odotettukin!
 
Uusi akku ja siihen hapot sisään. Latauksessa. Pyörä ja kypärä vahattu ja kohta jäätymään. Prätkä tallilta himaan. 12 astetta auringossa... voi aavistuksen toi 20km tuntua sormissa ja polvissa. :WAZAAP:
 
Kausi avattu reilun 100 kilsan lenkillä. Kylläpä se V4 jyliseekin mahtavasti näin talven jälkeen ja tehoa tuntuu olevan. :)
 
Back
Ylös