• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tänään ajelemassa

Aijai, olipas mahtava keli tänään ajella ja päästää hevoset laitumelle. Toisin kuin viime kauden alussa.:thumbsup:
 
Ajokausi avattu kajaanissa, lämpöliivi oli tarpeen ja olisi saanut olla myös kahvanlämmittimet mutta kun ei ole. Talven jäljiltä oli penkki niin liukas että kiihdytyksessä ei persaus tahtonut pysyä paikallaan.
 
Eilen taas tienpäällä reilu 120km lenkki Vihtiin ja... Jokikunnassa tuli letka vastaan josta orkkimoro, Lohjan takateitä himaan .. 800km:n korkkaus tähän kauteen. Tuppaa noi työvuorot vaa syömää ne hyvien ajokelien päivät, yleensä tullu vettä/räntää vapaahetkinä :D
 
Ajokausi avattu tänään. Vajaa 100km navakassa tuulessa.
Paljon mopoja liikkeellä, muutama terhakka 1 sormen morotus :D.
Olihan tää taas kivaa talven jälkeen.
 
Reilu tonni kasassa km:jä tähä kautee. Mutta varoituksen sananen.. meinasin 5. pv ma pääsiäisajelulla päästä hengestäni siuntion keskustaa lähestyessäni bilskogin kohilla. Tuli ylämäki-mutka vasemmalle yhdistelmässä nuori kuski autolla vastaan mun kaistalla ja lujaa (vaikkei sillä ohitettavia ollukaa), räpläili vissii radioo tai kännyä, onnex mulla oli sil hetkel katse tiessä eikä maisemissa.. ja reflexit kohillaa.. muutama metri jäi onnex välii kun väistin pientareen reunaviivan päälle.. sydän kyl jysähti pari kertaa lujemmin ku yleensä.. pelästy varmaa seki.
Eli malttia vielä kahvan kääntöön yms kun eivät muut tienkäyttäjät vielä tänä keväänä tottunu näihi 2-pyöräsiin liikentees.:jpstyle:
 
Eli malttia vielä kahvan kääntöön yms kun eivät muut tienkäyttäjät vielä tänä keväänä tottunu näihi 2-pyöräsiin liikentees.:jpstyle:

Oman kokemuksen keskellä tietä ja vastapuolen kaistaa pimeässä mutkassa tulee porukkaa vastaan kesällä ja syksyllä kutakuinkin yhtä paljon kuin näin alkukaudestakin....valitettavasti.
 
Torstaina hain pyörän ja tänään toinen pieni pyrähdys. Ensimmäinen kerta kun ei saa tuntumaa pyörään tauon jälkeen ja se näkyy epävarmuutena monessa kohdassa. Kypärä uusi mutta samanlainen kun ennen joka on vähän tiukan tuntuinen, sama juttu hanskojen kanssa. Takarengaskin lipsunut kuivalla yllättävissä paikoissa missä sen ei pitäisi lipsua... outoa... En muista että koskaan olisi ollut näin epävarman tuntuista aloitusta, tauot ei ole koskaan vaikuttanut juurikaan mihinkään ja heti oltu sinut pyörän kanssa.

Täytyy huomenna laittaa ohuempi huppu ja kesähanskat käteen ja suunnata sorateille jos se siitä taas lähtisi. Tai sitten viime syksyinen kummittelee alitajunnassa ja siellä ollaan vielä arempia, tiedä näistä...
 
Se on se syntymävuosi joka vaikuttaa...
Ainakin itsellä on jokaisen kauden aloitus aina vaan epävarmempi. Mutta sehän on vaan myönteistä ja turvallisempaa. Ikä lisää mieltä.
 
Se on se syntymävuosi joka vaikuttaa...
Ainakin itsellä on jokaisen kauden aloitus aina vaan epävarmempi. Mutta sehän on vaan myönteistä ja turvallisempaa. Ikä lisää mieltä.
Ai? Itellä taas jokainen kauden aloitus on entistä villimpi ja innokkaampi. Jokainen kausi saattaa olla se viimeinen joten might aswell ottaa siitä kaikki irti kun vielä pystyy.

Ja mitä ikään tulee: Ikä on merkintä ajokortissa joka nappaa tasan niin kauan kunnes saa ostaa laillisesti viinaa kaupasta. Sen jälkeen sitä ei oo tarvinnu hirveemmin kattella. Peilikuva on parempi indikaattori kuin joku numero.
 
Viime kauden päätös kaivelee mielessä vaikka sitä ei tiedosta, mitä vanhemmaksi tulee niin hankalampi on päästä eroon tapahtumista. Ehkä se alitajunta yrittää suojella kroppaa joka on vuosien aikana saanut kokea liian paljon ja liian usein erilaisia asioita joista osa on jättänyt jälkensä päivittäiseen elämään. Se on noustava takaisin satulaan ja sopeuduttava, ehkä se luotto ajamiseen löytyy kun saa kilometrejä alle.
 
Se on se syntymävuosi joka vaikuttaa...
Ainakin itsellä on jokaisen kauden aloitus aina vaan epävarmempi. Mutta sehän on vaan myönteistä ja turvallisempaa. Ikä lisää mieltä.

Mulla on tainnut käydä päin vastoin. Viime vuonnakin lähdin tota sorapätkää varovaisesti ajaen. 200m jälkeen asia jo unohtui ja mentiin luiston rajalla, ihan kuin ei mitään taukoa olisi ollutkaan.

Saapa nähdä miten käy sitten kun aletaan seittemääkymppiä paukuttaan.
 
Reilu tonni kasassa km:jä tähä kautee. Mutta varoituksen sananen.. meinasin 5. pv ma pääsiäisajelulla päästä hengestäni siuntion keskustaa lähestyessäni bilskogin kohilla. Tuli ylämäki-mutka vasemmalle yhdistelmässä nuori kuski autolla vastaan mun kaistalla ja lujaa (vaikkei sillä ohitettavia ollukaa), räpläili vissii radioo tai kännyä, onnex mulla oli sil hetkel katse tiessä eikä maisemissa.. ja reflexit kohillaa.. muutama metri jäi onnex välii kun väistin pientareen reunaviivan päälle.. sydän kyl jysähti pari kertaa lujemmin ku yleensä.. pelästy varmaa seki.
Eli malttia vielä kahvan kääntöön yms kun eivät muut tienkäyttäjät vielä tänä keväänä tottunu näihi 2-pyöräsiin liikentees.:jpstyle:

Työmatkaa ajelen sillä suunnalla ja näyttää siltä, että rekkakuskien ajotaidot ja keskittyminen häviää jonnekki Kirkkonummi Siuntio välille just kun pahin ylä-alamäki mutkapätkä alkaa. Ojassa kyljellään viime syksynäki. Ruumiitaki tullu vuosien aikana. Ite en lähe edes prätkällä ohittamaan tällä välillä, mutta jotkut lähtee vastamäkeen autolla.
 
Se on se syntymävuosi joka vaikuttaa...
Ainakin itsellä on jokaisen kauden aloitus aina vaan epävarmempi. Mutta sehän on vaan myönteistä ja turvallisempaa. Ikä lisää mieltä.
Onneksi syntymävuosi 1960 ei aiheuta tällaisia, vaan joka kevät on yksi vuosi enemmän kokemusta :jippikaijee:
 
Re: Tänään ajelemassa

Hidasajoharjoituksella paranee epävarmuus. Itse vedän kauden alkuun aina vähintään tunnin - pari jollakin tyhjällä parkkiksella h i t a a s t i niin kauan, että pyörä alkaa taas totella ohjastajaa. Sitten vähän vauhtia ja väistö- & jarrutusharjoituksia.
 
Ajamalla se luotto näköjään palautuu, joku tunti tuli pyörittyä eri tyyppistä ajoa metsätiestä motarille ja kaikkea siltä väliltä. Sora- ja metsäteiden sulamista ja kuivumista odotellaan... :WAZAAP:
 
Käväisin (Lohjalta) Akaalla (Toijala?) tankkaamassa. Ristus notta maistuu menovesi, 8.5 l/100 km, mutta oli kelkassa kyllä vauhtiakin :D Takaisin tullessa Muurlassa vielä lisää menovettä että ei tarvinnut matkalla katsella varoitusvaloa, kun se syttyy niin on syytä pysähtyä ekalla tankilla joka eteen tulee.

Piti maaseudulla pysähtyä hörppäämään kenttäpullosta vettä ja kohentamaan kauluria.
SFgqaiN.jpg
 
Pitihän se käydä iltajumppa Tellulla, kun ensin oli lämmitelly uudet öljyt koneessa (Castrol Power1 10W-50) ja kesärenkaita autoon vaihtaessa. Kytkin pelaa edelleen hyvin tuolla öljyllä.

Jorvissa bongattu ORG moro. Useampia motoristeja oli liikkeellä. Osa oli varmaan palaamassa viikonloppureissulta. Kädet viilenty, mutta kun pääsi takas sisälle tuli kuuma.
 
Pari sataa kilsaa leppoisaa kruisailua eilen Länsi-Uudellamaalla ja muitakin mopoja näkyi jonkin verran.

Uudet renkaat paransi taas kummasti ajotuntumaa. Tuli myös vaihdettua lyhyempi ketju ja samalla vakio 42-takaratas tuon kuluneen 45-hampaisen alumiinisen tilalle. Akseliväli taisi lyhentyä n. 40mm, olikin vähän niin kuin varttimailisäädöissä. Mukavasti nostelee kyllä eturengasta pienelläkin ranneliikkeellä. Josko se taipuisi Alastaron kahvilanmutkankin sitten vähän paremmin.
 
Back
Ylös