Siinähän on Royal Enfield GT650 koeajossa!
Sattumoisin MotoItalian ohi körötellessäni bongasin pihalta nipun moottoripyöriä. No koeajotilaisuushan siellä oli meneillään. Huomenna muuten Tampereella, tiedoksi vaan!
Tämä 650 Royal onkin hyväillyt silmääni. Millainen oli?
Moottori oli onnistunut. Kaasuun vaste oli pehmeä kuin kaasutinkoneessa. Puhtaasti lähti nykimättä vetämään 1 500 rpm ylöspäin. Jossain 6 500 rpm alkoi vasta tuntua värinää, sitä ennen käynti oli silkinpehmeä.
Kytkin oli kevyt ja vaihteet solahtivat sisään kevyesti takkuilematta.
Hyvä moottori!
Mutta sitten ne mutinat.
Ajotuntuma oli raskassoutuinen, kaukana ketteryydestä. Pyörä jotenkin huojui pystyakselin suunnassa. Pitkittäiset uurteer asfaltissa vetelivät. Enkeliä. Polvikulma oli yllättävän tiukka tällaiseen pyörään.
Ihmiset
Sitten se jousitus... Takapää kuin sahapukki, teleskooppi keskinkertainen. Viimeistely oli "rustikaalia" hienosti ilmaisten elikkäs karkeatekoista - - vähän kuin Harrikka.
Ennen ajamistani pyöritä Moto Guzzi 750 muistutti paljon tätä Kuninkaallista.

staisinko? Hmmm. Moottori ylitti odotukseni. Alitus tuli taas rungon ominaisuuksissa.
Kokonaisuutena ehkä ihan pieni pettymys, sillä odotukseni olivat korkealla näin kauniin pyörän kohdalla. Ja jos