Tankki- vai perälaukku? Mikä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Siinä pussissa mikä mukana tuli, oli kaksi tarranauhan pätkää jotka sopi suoraan laukun sisällä oleviin tarranauhan paloihin. Siitä vaan päättelin sen olevan sisäpussi.

Otin pari kuvaa kännyllä noista.
http://koti.mbnet.fi/veroni/kuvat/laukku/

Se pussi on oikeasti musta, kamera vähän vääristää.

Pieni magneetti kiinnitteinen tankkilaukku on mielestäni kätevin tapa lisätä hieman kuljetus kapasiteettiä. Siihen saa näppärästi päivän aikana tarvittavat kamat (vesipullo, sämpylä, kamera, sandaalit, toinen paita...). Tavaran kuljetuksen olen käyttänyt Thundercatissa ja CBR 600 F:ssä tällaista laukkua Tatonka, jonka olen laittanut poikittain matkustajan paikalle ja liinoilla ja/tai mustekaloilla kiinni. Molemmissa pyörissä on hyvät kahvat ja jalkatapit johon kassin saa kiinni. Kassin reppumekanismi on todella hyvä ja se pitää normaalin vesisateen.

Pizzaboxien ulkonäkö ja tankkilaukun aiheuttamat pienet hankaumat ovat makuasoita joihin kaikki suhtautuu tavallaan. Jos lukittava tavaratila ei ole välttämättömyys ja tavaran kuljetus satunnnaista unohtaisin noi kovat laukut.

Heh. tämähän selittää aika paljon. Itse olen tässä kerännyt energiaa mennä valittamaan heinolle että sadesuoja on aivan liian pieni. Tosiaan, se saattaa olle sisäpussi...
idea3.gif

Perkele että ihminen on tyhymä.

Kävin täältä luettujen hyvien kokemusten perusteella katsastamassa Cargobagin Heinolla ja mukaanhan se sieltä lähti. Ovatkohan ne muuttaneet tuota, sillä tuossa ei tullut mukana ollenkaan sateensuojaa mistä täällä on puhuttu? Bags connectionin sivuiltakaan ei mitään mainintaa tuosta sadesuojasta ole...
Oiskohan mulla ollut Bags Connectionin rear bag wide ja ei siinäkään mitään erillistä sadesuojaa. Mukana vain nuo sateensuojaavat sisäkassit ja ei mitään ongelmaa pitää kamat kuivana.

Edit: Ei kun mulla on speedpack wide

Heh. tämähän selittää aika paljon. Itse olen tässä kerännyt energiaa mennä valittamaan heinolle että sadesuoja on aivan liian pieni. Tosiaan, se saattaa olle sisäpussi...  
idea3.gif

Perkele että ihminen on tyhymä.
Heh. Mietin itse ensin ihan samaa kunnes ne tarranauhat sisäkasseissa ja laukun sisällä paljasti, että sisällehän se kassi kuuluu  
biggrin.gif
Olisi ollut aika noloa, kun olisi mennyt sinne liikkeeseen "...ei tää pe*keleen sadesuoja sovi tähän laukkuun. Mitä vi*un pas*aa te myytte sa*tana..."  
tounge.gif

Oiskohan mulla ollut Bags Connectionin rear bag wide ja ei siinäkään mitään erillistä sadesuojaa. Mukana vain nuo sateensuojaavat sisäkassit ja ei mitään ongelmaa pitää kamat kuivana.
Tämä selittää jo paljon. Tuossa kassin mukana tulleessa lappusessa on kuva ja kuvateksti "The attachment of the waterproof interior bags. (Speedpack/ -wide, Racebag, Rearbag, Traveller HD)". Ja kuva tarranauhoista. Mitään mainintaa ei kuitenkaan ole että Cargobagissä tuota vedenpitävää sisäkassia olisi.

Mäkin jo ehdin miettiä että pitäiskö tän päivän reissulla käydä tiedustelemassa sitä sadesuojan puutetta, mutta onneksi ei reitti tänään Heinolle päin suunnannut  
biggrin.gif

Onpa se vähän kuskista ja pyörästäkin kiinni, mikä on paras ratkaisu.
Ite tykkäsin entisen 600F:n kanssa tankkilaukusta.. Siinä tankki oli sen verran matalampi, ettei tankkilaukku häirinnyt mua täytenäkään, vaikka mittaa ei oo ku 163cm.
smile_org.gif
Sitten taas 1000RR:ssä tankkilaukku häiritsee suoraankin ajaessa aika pahasti. Saati sitten jos tarttis mutkia ajella. Tankki vaan on sen varran korkeammalla, tai sitten sarvet kauempana, että se tankkilaukku häiritsee ajamista tosi pahasti. Vaikka kuinka se ois matala..

Viikko Cargobagin kanssa Virossa on nyt takana ja kyllähän se pätevä laukku on. Ei ole turhaan Köpi sitä kehuskellut. Vaatteita mahtui vähän liiankin kanssa mukaan ja silti jäi vielä tilaa tuliaisille
smile_org.gif

Aloitus vanhaan ketjuun, ei rasitu uudet systeemit :D

Taas käännyn arvon raadin puoleen. Olenpa tässä tuuminut, että mustekalat ja putkikassi ei ole paras vaihtoehto tavaroiden kuljettamiseen. Pehmeitä sivulaukkuja funtsin, mutta kun pitäisi olla varmuudella sellainen kampe, että pyörään kuin pyörään sen saa (jos vaikka pukki tois kesällä uuden). Tässä vaiheessa vaihtoehdoksi on siis muodostunut takalaukku, jossa olisi näppärä kiinnitysmekanismi.

Kävin pikaisesti FC-Moton, Louisin ja Stormin sivuilla, mutta mielestäni en löytänyt mitään varteenotettavaa. RM Heinolla oli Bags-Connectionin kamaa, mutta ne perkeleet pistävät maksamaan laadusta. Googlamalla löytyi esim tämä:

http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/71208

Ihan jees kuvissa.

Siis te, joilla on mielestänne hyvä takalaukkusydeemi, mielellään sellainen laajennettava versio, niin kertokaahan mikä ja mistä. Laajennetaan näkökenttää asian tiimoilta. Kuvakin ois kiva. Jos jollain on überhyvä pehmeä sivulaukkujärjestelmä, joka ei raavi pyörää vituiksi, niin palautetta vain.

Viimeksi muokattu:
Ei oo tankkilaukun voittanutta! Jos pitää pikkasen raskaampaa kamaa roudata – läppäri esim. Ei haittaa ajamista.

Kuvan laukku on käytännöllisempi kuin "pelkkä" rulla. Ittekki tuommosta harkinnut, mutta toistaseksi mennään "perinteisellä" systeemilä eli

- pelkkä tankkilaukku (magneettikiinnitteinen), jos sinne sopii kaikki tarvittava
- tankkilaukku ja 40 l tai 60 l rulla pitkittäin takana isompaan kuljetustarpeeshen (takateline tukee kun rulla mennee takapenkistä yli)
- jos vaimo mukana, niin sitten on kovat sivulaukut (a´42 l) vielä lisäksi...ja tuollon siis tuo rulla poikittain takatelinhellä

Tuota laukkumallia piän sen takia käytännöllisempänä, että jos esim. tunkee tuon 60 litrasen täyteen tarvttavaa vaatetta, kenkää jne jne niin aina se sillä hetkellä päälle pantava on sielä alimmaisena...eli pura koko tsydeemi :D

edit: ja kovasta takalaukusta luovuin sen takia, että Busassa se tullee melko korkialle ja vaikuttaa mielestäni ihan liikaa ajo-ominaisuukshin.

Viimeksi muokattu:
Ei oo tankkilaukun voittanutta! Jos pitää pikkasen raskaampaa kamaa roudata – läppäri esim. Ei haittaa ajamista.

Se tulis sitten lisäksi. Ei sotketa jus tähän mun kysymykseen triidin otsikosta huolimatta.

Viimeksi muokattu:
http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/58172

Keskustelen itseni kanssa, tulee vähemmän riitoja.

Entäs tällainen? Tuossa kuvassa saatu mahtumaan aika pieneen pyrstöön, ja kaikki kaksi kommenttia ovat positiivisia.

Muoks: nopea laskutoimitus. Kuljetuksineen ~130 ekua ja Heinolta saa Bags Connectionia about samaan hintaan. Vittu, kun on hankalaa. Täytyy lopettaa murehtiminen.

Viimeksi muokattu:
Mulla käytössä Bags Connectionia tankkilaukku se on ainakin muunneltavissa ja mielestäni aika toimiva. Tietysti aika arvokas,mutta eiköhän se vuosien käytön jälkeen hintansa oo tienannut. On mielestäni laadukas tuote. Eiku RM Heinolta laukkua perään tai tankin päälle. :)

Jos rahasti on kiinni, niin koita löytää takalaukku ja teline käytettynä. Jos ei löydy, niin parin suomen reissun takia kannattaa ostaa "pehmeä merimieslaukku" takapenkille, ja vaikka bilteman tankkilaukku, jossa on valtavasti kapasiteettiä eikä hinta oo paha.

Givi speedpack 2 musta... google kuvahaulla löytyy kuvaa.
mulla olis laukku jouten... satasella lähtis uuteen kotiin.

Kiitos tarjouksesta. Hinta ei paha, muttei kuvien perusteella ihan mitä haen.

Jos rahasti on kiinni, niin koita löytää takalaukku ja teline käytettynä. Jos ei löydy, niin parin suomen reissun takia kannattaa ostaa "pehmeä merimieslaukku" takapenkille, ja vaikka bilteman tankkilaukku, jossa on valtavasti kapasiteettiä eikä hinta oo paha.

Ei sitä viitsi turhaan maksaa ylimääräistä. Joo, ja teline ei ole vaihtoehto. Bilteman tankkilaukkua katselin, mutta ne magneetit eivät vakuuttaneet, ja se iso versio on sitten jo liian iso (ei tosin turhia maksa).

Tää homma jo rokkaa vähän. Tässä vain voi joutua liikkeisiin hypistelemään itse tuotteita. Ainakin näyttää siltä. Mulla on visio tuotteesta. Nopea kiinnitys, ja vähän tankkilaukkumainen, vetoketjuilla jatkettavissa ja muotonsa jotenkin pitävä (ei tietty sitä tee jatketussa olotilassa).

Viimeksi muokattu:
Jos säkkityyppisestä tykkää, niin linkistä löytyy hyvä ja kohtuuhintainen kassi. Leveä rullattava suuaukko laukun päällä tekee käytön paljon helpommaksi perinteiseen säkkiin verrattuna. Thaimaan reissulla testattu ja uskallan suositella. Kassista on myös isompi ja pienempi malli, mutta tuo 49 litrainen lienee useimmille sopiva.

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=18955&nimi=Ortlieb+Rack-Pack+-putkikassi+L+%2849L%29

Pitäs vastaavanlainen löytää, mutta sais olla olkahihnat että saa selkään heitettyä.
Löytyskö hinta-laatusuhteeltaan hyviä ehdotuksia? Vesitiivis siis... :wanna:

Back