Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On käymisen arvoinen kalkkikivikalliojyrkänne.Mielenkiintoisia luontokohteita lienevät myös esim. Møns Klint
Minä asuin siellä kesäkuusta 1992 tammikuuhun 1995, ja silloin tuli ajeltua (autolla[1]) siellä varmaan 60.000 kilsaa joten "hieman" on maasta kokemusta. Voin silti oikeastaan vain vahvistaa sen minkä muutkin ovat täällä todenneet; ei siellä välttämättä mitään mutkatieorgioita pääse pitämään, etäisyydet ovat aika pienet (ja matkanteko siltojen valmistuttua entistäkin nopeampaa). Upeita maisemia varsinkin maan länsirannikolla ja pohjoisessa joten ei sitä silti pelkästään läpiajomaana kannata pitää.Onko kukaan ajellut tanskan maalla enemmälti?
Heh. Siellä(kin) minä olen asunut, tammikuusta -95 tammikuuhun -99 stokikessa. Heja Sverige! Prätkää ja autoa (siellä ne oli 90-luvulla jopa halpoja suomeen verrattuna) tullut ajettua varmaan 120tkm. En nyt ala kirjoittamaan ruotsi-referaattia kaikesta näkemisen ja ajamisen arvoisesta, mutta sen voin tuohon Stokis-Helsinborg -reittivalintaan sanoa että vältä E4:sta jos ei ole kiire (vaikka senhän jo tiedätkin). Aja mieluummin eteläisen ruotsin itärannikkoa, poiketen vaikka Öölannissa matkan varrella. Esimerkkinä Stokis-Nyköping-Kalmar-Ystad (missä TV:stä tuttu Vallander seikkailee).Vielä jatkokysymys tuosta Svean maasta, kun senkin läpi on tullut ajettua lyhintä tietä Tukholmasta Helsingborgiin.
Tässä on osittain aiemmin toisaalle ORG!issa kirjaamiani reittivinkkejä:Kiitoksia vastauksista ja vinkeistä. Pitänee käydä katsastamassa, mitä ne Dansket touhuilee.
Vielä jatkokysymys tuosta Svean maasta, kun senkin läpi on tullut ajettua lyhintä tietä Tukholmasta Helsingborgiin.
Suositeltavia reittejä, mutkapätkiä (rauhalliseen tahtiin), nähtävyyksiä jne.....?