• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tapahtui eilen Tampereella...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja heluna79
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

heluna79

New member
Ajelin eilen illalla Lahdentietä takaisin Treen suuntaan ja n. 30 kilsaa ennen Tretta ajoin risteyksen ohi, jossa auto odotti pääsyä tielle. Ko. auto pääsikin kääntymään heti mun perääni ja hetken aikaa ajeltua peräkkäin tämä autokuski sai jonkun kuningas-ajatuksen ja napautti hirveellä vauhdilla aivan mun pyörän pers**seen kiinni. Ohi ei mennyt vaan pysy siinä parin metrin päässä koko ajan.
mad.gif
Idiootista välittämättä ajelin omaa ajoa.

Jonkin ajan päästä meidät sai kiinni toinen motoristi, joka jäi ajelemaan auton perään. Siinä sitten ajeltiin n. 10 kilsaa eteenpäin ja välillä katselin taaksepäin, että mikä k*sipää siellä ajaa. Yhtäkkiä tämä perässä tullut motoristi napautti tämän auton ohi aivan mun viereen ja rupesi himmaamaan vähän nopeutta niin kauan kunnes mulla oli väli näihin molempiin. Loppumatkan Treelle ajelinkin kunnon turvavälillä ilman takaliston nuolijaa, joka oli tämän toisen motoristin takana.

En tiedä millä perusteella tämä "teiden ritari" ryhtyi minua auttamaan, mutta suuret
bowdown.gif
tälle pyöräkuskille. On se kiva, että motoristit pitävät huolen toisistaan ja auttavat "hädässä"..
wink.gif

Tosin vaikka itse sainkin ajella rauhassa loppumatkan, niin koko ajan tuli katteltua peilistä, ettei tälle toiselle motoristille mitään käy, kun sai sen takaliston nuolijan nyt itse riesakseen.
sad_orig.gif

Mulla kävi eilen autolla päinvastainen kokemus. Eli joku onneton turvaväleistä tietämätön motoristi roikkui aivan takaluukussa kiinni. Pelkäsin että jarruttaessa tulee takalasista läpi. Pari kertaa jouduin jarruttamaan, kun ensimmäisellä kertaa vaihtoi auto kaistaa eteen ja toisella kertaa edessä mennyt auto kääntyi. Molemmissa tapauksissa taustapeilistä näkyi, että motoristillä oli ylimääräistä ohjelmaa, kun meinasi perään ajaa, kun niin lähellä oli. Ihme puupää, kun ei siitäkään vielä tajunnut ajavansa aivan liian lähellä
crazy.gif
!

Muistakaa turvavälit mopoillessakin (erityisesti silloin!!)
smile_org.gif
!

smile_org.gif
!
Tuo on kyllä aivan totta ja koskee varsinkin näitä mopopoikia.

Autolla ajaessa joka kerta yks tai useampi mopo ajaa metri takapuskurista kiinni. Kai siinä auton imussa on kiva ajaa, mutta jos joutuu tekeen äkkijarrutuksen niin siinä on mopopoika takalasista sisässä.

Vielä hurjemmalta se näyttää kun takana roikkuu useampi mopo ja ajetaan rinta rinnan ja huudellaan samalla kaverille. Siinä ei paljon keskitytä edessä ajavaan autoon.

Ajelin eilen illalla Lahdentietä takaisin Treen suuntaan ja n. 30 kilsaa ennen Tretta ajoin risteyksen ohi, jossa auto odotti pääsyä tielle. Ko. auto pääsikin kääntymään heti mun perääni ja hetken aikaa ajeltua peräkkäin tämä autokuski sai jonkun kuningas-ajatuksen ja napautti hirveellä vauhdilla aivan mun pyörän pers**seen kiinni. Ohi ei mennyt vaan pysy siinä parin metrin päässä koko ajan.  
mad.gif

Jonkin ajan päästä meidät sai kiinni toinen motoristi, joka jäi ajelemaan auton perään. Siinä sitten ajeltiin n. 10 kilsaa eteenpäin ja välillä katselin taaksepäin, että mikä k*sipää siellä ajaa. Yhtäkkiä tämä perässä tullut motoristi napautti tämän auton ohi aivan mun viereen ja rupesi himmaamaan vähän nopeutta niin kauan kunnes mulla oli väli näihin molempiin. Loppumatkan Treelle ajelinkin kunnon turvavälillä ilman takaliston nuolijaa, joka oli tämän toisen motoristin takana.

En tiedä millä perusteella tämä "teiden ritari" ryhtyi minua auttamaan, mutta suuret  
bowdown.gif
tälle pyöräkuskille. On se kiva, että motoristit pitävät huolen toisistaan ja auttavat "hädässä"..  
wink.gif

Tosin vaikka itse sainkin ajella rauhassa loppumatkan, niin koko ajan tuli katteltua peilistä, ettei tälle toiselle motoristille mitään käy, kun sai sen takaliston nuolijan nyt itse riesakseen.  
sad_orig.gif
Oon joskus tollasenkin tempauksen tehnyt. Hölmöilen hölmöilijöille. En tosin eilen.

itselläkin kerran joku prkleen tuuningintero tuli noin kilometrin kaheksankympin alueella perseessä kiinni vaikka oli monta hyvää ohitus paikkaa matkalla sitten itsellä napsahti ja näytin käsimerkkiä tuuningterolle ja poistuin auringonlaskuun hyvää marssivauhtia
tounge.gif

Näitä saa lukea päivittäin. Itselläkin sattunut muutamia kohdalle, itse koittanut olla keksimättä mitään "kostoa", tyytynyt vaan tööttäilemään ja nostamaan peukkua tai keskimmäistä.
veryangry.gif

Pahinhan on se, että jos pyörä sattuu kaatumaan ja joku jyrää yli ihan vain sen takia, että turvaväli oli niin pieni. Viidenkympin vauhdissa mennään vajaa 14 metriä sekunnissa...

Täytyy asentaa omaan mopoon sellainen pissapoika, joka suihkuttaa taaksepäin noin viisi metriä. Sitä voisi joka kerta soittaa poliisit jos joku alkaa kiukuttelemaan kastuneesta konepellistä.

biggrin.gif

Kameratolpat karsii roikkujia. Sopivasti ärsyttää ennen tolppaa ja "raahaa" takana ajavan ylinopeudella siitä läpi. Tulee eroa ja nopeasti.

Mulla kävi eilen autolla päinvastainen kokemus. Eli joku onneton turvaväleistä tietämätön motoristi roikkui aivan takaluukussa kiinni. Pelkäsin että jarruttaessa tulee takalasista läpi. Pari kertaa jouduin jarruttamaan, kun ensimmäisellä kertaa vaihtoi auto kaistaa eteen ja toisella kertaa edessä mennyt auto kääntyi. Molemmissa tapauksissa taustapeilistä näkyi, että motoristillä oli ylimääräistä ohjelmaa, kun meinasi perään ajaa, kun niin lähellä oli. Ihme puupää, kun ei siitäkään vielä tajunnut ajavansa aivan liian lähellä
crazy.gif
!

smile_org.gif
!
Sama huomio minullakin, että motoristi liimautuu auton persieeseen kiinni. Huolestuttaa hieman, että jos joutuu jarruttamaan vähänkin reippaammin, niin huonosti käy motoristille. Sitten jos jotain tapahtuu, niin saa lukea täältä, että puusilmäinen autoilija aiheutti moottoripyöräilijälle kolarin. Itse en ajele auton persieessä kiinni, kun olen pyörällä liikkeellä. Jos joku tunkee väliin, niin otan turvaväliä eteen tulleeseen.
062802moto_prv.gif

Auton perässä roikkuva motoristi on helppo tapaus (perinteinen tuulilasinpesu)...kyllä lähtee...

crazy.gif
!

smile_org.gif
!

Mä oon pari kertaa tänä kesänä autolla ajaessa säpsähtänyt, kun olen ihmetellyt että mikä kupoli vastaantulevan auton katolla on ollut. No, se on ollut sen vastaantulijan takana tulevan pärräilijän kypärä. Edestäpäin on normaalissa perheautossa todella vaikea havaita, jos pyörä on tarpeeksi matala ja edessä oleva auto tarpeeksi korkea.

Tuossa tilanteessa pelottaa lähinnä se, että jos se edellä oleva auto esim. kääntyy, niin itsekin voisi huonolla säkällä tulla esim. sivutieltä eteen tai kääntyä vastaantulevana vasemmalle. Sitten sieltä takaa tuleekin näkymätön pärrä, ja ...

Tuollainen tehtävä oli joskus autokoulun diakuvissa otsikolla "saan kääntyä esteettä vasemmalle". Vastaan tulevan, vasemmalle kääntyvän auton takana oli pärrä, jonka kuskista näkyi tosiaan muutama sentti kypärän lakea...

mad.gif

bowdown.gif
wink.gif

sad_orig.gif
Motoristille...
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif
thumbs-up.gif

Joskus kyllä aivan käsittämättömän lähellä auton peppua roikutaan pyörällä. Siinä ei ehdi edes tajuta mitä tapahtuu, kun rysähtää.

Toki siinä imussa on niiin mukava ajella, mutta....

Ja hei, Tampereella liikennkulttuuri on luolamiehen tasolla...
sad_orig.gif

Turha kuvitella joustoa liikenteeseen siellä! Lisäksi kaikki pikku Terot Tesomalta ajavat Corollalla miten sattuu...
tounge.gif

Ittelläni ei oo pahemmin tupanneet hämäläiset perässä pysymään.  
baaa.gif

Sen oon kylläkin huomannu, että Tampperella riittä jo pienimpikin automäärä liikenneruuhkan aikaansaamiseen.

Mielummin mopoa vähän oikealle ja kaasu kiinni, hanuristi menee ohi muutamassa sekunnissa. Turha hinata riskiä perässä, kun sen voi poistaa saman tien.
Joo tai jää vaikka kotiin sohvalle niin ei tarvi kaiken maailman k*sipäille antaa tietä ajellessa !

Luullakseni edelläajavan ei lain mukaan tarvi tietä antaa jos joku hölmö roikkuu perässä ?

On se kumma kun nää perseessähierojat ei sitten osaa ajaa kuitenkaan ohi....onkohan se sit turvallisempi ajella kun edessä on mopo avaamassa tietä ?

Luullakseni edelläajavan ei lain mukaan tarvi tietä antaa jos joku hölmö roikkuu perässä ?
No ei mutta se on kyl helpointa antaa sen auton mennä menojaan ja liimautua sen seuraavan auton perään. Jotkut vain ei tajua tekevänsä mitään outoa ajamalla ihan toisen perässä. Se vaan on niiden tapa. Ihmettelevät vain et mitä noi nopopojat tuossa edessä temppuilevat, kun yrittää saada niitä jättämään rakoa
smile_org.gif

Kun teillä on siinä mopossa se kaasu- jarrukahva ja vilkku niin miksette te käytä niitä kun alkaa ahistaa? Vaivaako jengiä joku kummallinen uusavottumuus noiden perässähiihtäjien suhteen. En tajuu..
nixweiss.gif

Kyllä tossa itteekin meinas ruveta v*tuttaan eilen kun nutasin Ideaparkin ramppia, eli kiihdytyskaistaa alas Tampereen moottoritielle kuuttakymppiä jonkin blondin perässä joka volvossa lässytti kännykkään niin keskittyneenä asiaansa, ettei varmaan muistanut, että muitakin on liikenteessä kuin hän. On meinaan "hienoa" ja "turvallista" valua tollasen nutaajan perässä moottoritielle muun liikenteen sekaan, kun se muu liikenne etenee siellä 60-80km/h joutusammin kuin mihin tää blondi kykeni rampin päättyessä "kiihdyttään". Mutta, onneks itselläni oli mahdollisuus katsoa taustapeileihin, ja vielä olkansakin yli, käyttää pienempää vaihdetta, ja ennenkaikkea sitä kaasukahvaa heti rampin päätyttyä. Näin blondi jäi edelleen lässyttään kännyynsä, mutta meikä pääsi jatkaan matkaansa muun liikenteen vauhtia.

Ei nuo motarin kiihdytysrampit ole niin pahoja kuin erkanemiset
mad.gif
Ainakin tuo turkutielle tuleva ramppi on aiheuttanut käyrän nousua vuosien mittaan eniten.
veryangry.gif

Ihan kiva kun erkanet motarilta.. no, vaikka vaan sen 120 lasissa.. ja mutkassa joku nutaa 50 km/h. Näitä näkee päivittäin!
Aikonaan autolla näistä tuli vedettyä ohi oikealta tai vasemmalta heti kun tuli sopiva rako. Nyttemin noihin on tottunut. Mutta tää on tätä, ei liity aiheeseen mutta ehkä täkäläiseen liikennekulttuuriin.. Työmatkaa ym. on tullu sahattua päivittäin tota väliä ihan riittämiin viimiset 15v.

Back