• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tapiola P*RKLE!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rajala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rajala

New member
Mun zz-r oli varkailla 28.5.2005. Pyörä löytyi samana aamuna, jolloin olin tehnyt myös rikos ilmoituksen. Tarkastajaa ei näkynyt seuraavalla viikolla, joten soitin svt:lle. perjantaina sitten tarkastaja kävikin ja lupasi soittaa piakkoin. Kun sitten seuraavan viikon torstaina ei ollut tarkastaja soitellut, otin itse yhteyttä tarkastajaan. Sanoi ajatelleensa soittaa mulle "ihan just", mutta nyt oli juuri kiireitä ja soittaisi iltapäivällä. Tarkastaja soitti ja ilmoitti, että pyörä menisi lunastukseen. Olin tyytyväinen lunastushintaan (oli kyllä kohdallaan). Seuraavana päivänä paperit tuli postissa ja laitoinkin ne heti postiin (ts. vein ne postin konttoriin), josta tiesin niiden lähtevän heti ja olevan niiden perillä viim. maanantaina 13.6.2005. Soitin sitten tiistaina 14.6.2005 ensin yhtiöön jonka jälkeen tarkastajalle 15.6.2005. Tarkastaja sanoi laittaneensa paperi vak. yhtiölle postiin samana päivänä, eli 15.6.2005. Kuitenkin soitettuani vak. yhtiöön tänään 17.6.2005, kertoi virkailija saaneensa paperit faxilla 16.6.2005 ja korvaukset olisivat tilillä aikaisintaan viiden päivän kuluttua... Tällasta tälläkertaa, jotain jäi pois tästäkin, mutta tossa noi tärkeimmät... Edit: yhtiö oli siis TAPIOLA!

Mutta, että korvaukset saat kumminki, vai onks tossa jotain mitä mä en ymmärtäny?

Saan korvaukset, mutta mielestäni ei ole kohtuullista odottaa ns. selvää tapausta 4vkoa, vai onko se mielestäsi sitä?
No ei todellakaan
veryangry.gif
Se pitäis olla het seuraavana "työpäivänä" tilillä
thumbs-up.gif

Saan korvaukset, mutta mielestäni ei ole kohtuullista odottaa ns. selvää tapausta 4vkoa, vai onko se mielestäsi sitä?
No ei todellakaan
veryangry.gif
Se pitäis olla het seuraavana "työpäivänä" tilillä
thumbs-up.gif
Muinoin sattui liikenne onnettomuus Italiassa ja odotin pyörästäni rahoja noin puolitoista vuotta. RAS se vasta nopea olikin. Siis auton munaus ja sen liikennevakuutus maksoi, mutta odottaa sain puolitoistavuotta. Jotenkin tuo neljä viikkoa tuntuu ihan kohtuulliselta, varmaan tottumuskysymys..
nixweiss.gif

Niin ja soittelin ja mailailin ympäri maailmaa, mutta niillä vähän siellä saapasmaassa kesti se käsittely.

Mutta, että korvaukset saat kumminki, vai onks tossa jotain mitä mä en ymmärtäny?
Joo ei oo kohtuullista enkä yrittäny tässä puolustella tapiolaa, vaikka niitten asiakas oonkin. Tässä vaan muutaman oluen jälkeen ei enää tajua noin pitkästä tekstistä kaikkea.
tounge.gif

ooppa kuule onnellinen kun sait noinkin nopeasti, eräs tuttavani on odottanut vasta kaksi vuotta korvauksia. Paperit hukassa, luvattu soittaa hetken päästä takas jne... Tapauksena on ollut auto-onnettomuus josta eivät maksa edes oikeudenkäyntikuluja, vaikka heidät on tuomittu ne maksamaan. Ei kannata ottaa kyseistä yhtiötä
veryangry.gif

Mulla on kanssa hankaluutta huomata suurempia epäkohtia.. Olet saamassa rahat, eli kaikki bueno. Ehkä olen liian tottunut paikalliseen vakuutusyhtiöiden monopoli-diktatuuriin, mutta silti en tuon takia lähtisi ihmeemmin valittelemaan.

No ei noi korvaushommat muutu juuri mitenkään muidenkaan vakuutusten kanssa. Homma tökki vakuutustarkastajan osalta ei vakuutusyhtiön osalta. Käsittääkseni noi ajoneuvotarkastajat ovat vakuutusyhtiöiden yhteisiä eikä yhdenkään vakuutusyhtiön omia tarkastajia.

Siis yhtiön osalta homma toimii mun mielestäni vähintäänkin mallikkaasti, jos rahat tilillä alle viikossa vahinkotarkastajan lausunnon pohjalta. Senhän vakuutusyhtiö vaatii, jos korvauksia jaellaan.

Ps. Vakuutukset Pohjolassa.

Taitaa vahinkotarkastajat olla pääosin ihan yksityisiä yrittäjiä, eli tässä tapauksessa ne paperit viipyivät siellä tarkastajan koti/toimiston pöydällä, kiireisiä miehiä, useassa vakuutusyhtiössä taitaa muutenkin olla tuo kk:n viive maksuissa.

Mutta että saat hyvän korvauksen.

Tarkastajahan tuossa taisi sössiä eikä yhtiö? Rahat sait jopa nopeasti?

Kokemusta on parin yhtiön kanssa tapahtumista, Tapiola on aina korvannut mukisematta ja asiallisesti.

Mun zz-r oli varkailla 28.5.2005. Pyörä löytyi samana aamuna, jolloin olin tehnyt myös rikos ilmoituksen. Tarkastajaa ei näkynyt seuraavalla viikolla, joten soitin svt:lle. perjantaina sitten tarkastaja kävikin ja lupasi soittaa piakkoin. Kun sitten seuraavan viikon torstaina ei ollut tarkastaja soitellut, otin itse yhteyttä tarkastajaan. Sanoi ajatelleensa soittaa mulle "ihan just", mutta nyt oli juuri kiireitä ja soittaisi iltapäivällä. Tarkastaja soitti ja ilmoitti, että pyörä menisi lunastukseen. Olin tyytyväinen lunastushintaan (oli kyllä kohdallaan). Seuraavana päivänä paperit tuli postissa ja laitoinkin ne heti postiin (ts. vein ne postin konttoriin), josta tiesin niiden lähtevän heti ja olevan niiden perillä viim. maanantaina 13.6.2005. Soitin sitten tiistaina 14.6.2005 ensin yhtiöön jonka jälkeen tarkastajalle 15.6.2005. Tarkastaja sanoi laittaneensa paperi vak. yhtiölle postiin samana päivänä, eli 15.6.2005. Kuitenkin soitettuani vak. yhtiöön tänään 17.6.2005, kertoi virkailija saaneensa paperit faxilla 16.6.2005 ja korvaukset olisivat tilillä aikaisintaan viiden päivän kuluttua... Tällasta tälläkertaa, jotain jäi pois tästäkin, mutta tossa noi tärkeimmät... Edit: yhtiö oli siis TAPIOLA!
Mitä se poika urputtaa?! Kaikkihan meni ihan hyvin
omg.gif

Taitaa elämä olla liian helppoa, kun viitsii tuollaisesta naputtaa
sad_orig.gif

Juu, ei kaikki tule kuin Manulle illallinen.Sä olet sentään saamassa rahat ja ihan kohtuullisen nopeasti.
Mitäs jos vahinkotarkastaja olis alkanu epäröimään ja tutkimaan ja tutkimaan...homma olsi kestäny vuoden ja pahempiakin epäoikeudenmukaisuuksia olis tapahtunut.Näin oli ennen.
Pystyt ihan hyvin sopimaan jo seuraavan mopon oston noilla tiedoilla....

En ole silti tyytyväinen tollaseen toimintaan. Luvataan, mutta mitään ei tapahdu. Sellainen ei ole mitenkään asiallista.

TÖSÖS !
Tapiolasta otin letukkaan vakuutuksen ko ol halpa .
Maksu sovittiin neljässä erässä vuodessa .
Marraskuussa tehtiin vakuutukset ja nyt kesäkuussa saan maksaa 3/4 vuoden maksun ko eivät puolessa vuodessa saaneet maksulappuja liikkeelle .
Olen kuulemma saannut korotonta maksuaikaa . heheeeeee naurattaa niin v***sti

Toihan oli nopeaa toimintaa?
Mulla kesti saada Pohjolasta korvausrahat tilille 4 kuukautta ja nekin vasta monien yhteydenottojen jälkeen.
mad.gif

Back