• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tärkein turvavaruste?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Voi voi. Onko ne sentit teidän persnahasta pois jos joku pyörii tai luistelee asfaltilla ilman varusteita ja savu nousee?

On. A4:sen kokoinen pala nahkatakkia ei paljon maksa, muutaman euron ehkä. Saman kokoinen pala selkänahkaa maksaa sitten jo aivan ***tanasti, se maksetaan meitin VEROA maksavien selkänahasta! Vaan itsepähän olen tieni valinnut ja teen rehellistä työtä ja maksan veroja, tyhmästä päästä kärsii koko kukkaro
cool.gif

Minusta moottoripyöräilijän tärkeimmät turvavarusteet eivöt ole päälle puettavia, vaan ne ovat hyvä huomiokyky, riittävä ajotaito ja paljon malttia!  
biggrin.gif

Nuo on sitä positiivisinta suojausta eli onnettomuuden välttämistä. Nämä muut suojat ovat sitten sitä "damage control", joka on tietysti tarpeellista, koska syyttömänäkin voi joutua kärsimään, jos muut toppäilevät riittävän rankasti.
Toivottavasti tätä ei tulkita häiriökäyttäytymiseksi!
withstupid.gif

... ja tohon zuhan heittoon kyllä sanoisin vielä tarkemmin, että *YHDESTÄKIN* tyhmästä päästä kärsii *KAIKKIEN* veronmaksajien kukkaro, koska julkinen terveydenhuolto ne vammat enimmäkseen parsii, ja KELA maksaa vammautuneille eläkkeitä.

Jaa että "ei se kellekään kuulu missä varusteissa mä ajan" Kuis ni?
omg.gif
Meinaan vain että ihan siitä samasta vak.yhtiön rahakirstusta ne korvaukset maksellaan ja kyllä minä ainakin mieluummin kustannan jollekin sen uuden ajoasupaketin vaikka sitten sieltä hinnaston yläpäästäkin kuin makselen jotain luuhun saakka pilkottavia asfaltti-ihottumia sun muita vaurioita
crazy.gif
Eikös jo muutenkin vak.yhtiöiden menopuolesta n. 75-80% ole just henkilövahinkojen korvauksia, ei ajoneuvojen tai -varusteiden
nixweiss.gif
Aina tätä samaa p...kaa, noista vakuutuksista; mulla maksut nousee kun joku tekee sitä ja tätä... Myykää pyörä pois ja kulkekaa bussilla. Tarkastakaa ainakin naapurin palovaroitin ja keittiötikkaat ettei nouse koti- ja henkivakuutuksetkaan.

Ei, kun me halutaan ajaa motolla, ja meillä on siihen oikeus, mut me halutaan tänne Suomeenkin nuo brittityyppiset vakuutukset, joissa vakuutusmaksut lasketaan ihan omalla kaavalla jokaiselle vakuutetulle, ja kaavassa on mukana ainaskin kuskin ajokokemus, pyörän merkki&malli, asuinpaikka, "pisteet" ajokortissa (sielläpäin kirjaavat kaikki rikkeet "pistetilille") ja mitä muuta nyt vielä tarvittaisiin, että voitaisiin arvioida kyseisen kuskin riski-indeksi vakuutuksen antajan taholta.
Ei ne totossakaan pelaa rampaa hevosta. Korskeita oriita mieluummin  
tounge.gif

Kokonahka (sen järjen ja kypärän jälkeen) - pukiessa hikinen, mutta jo muutaman kymmenen kilsan päästä sopivan lämmin, mutta hengittävä IMHO

Normaali ajoasu suojaa.
Karua tarinaa ambulanssikuskilta: kaato pyörällä, ajajalla ei minkäänlaista suojavarustusta. Lihat pois reidestä ja säärestä.
Vaihtoehtoja tasan yksi.
Jalka amputoitiin reisinivelen alapuolelta.

Back