Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tapauksesta ja kuljetustarpeesta riippuen molempi parempi. Sivulaukut leventävät pyörää kun taas täyteen pakattu (painava)takalaukku muuttaa mopon käytöstä joskus yllättävän paljon ja tietenkin huonompaan suuntaan.Melko tarpeellisilta kuulostaa kaikki mutta sanokaas laukuista että kannattaako hommata vain taakse yksi laukku vai sivulaukut ja mitä niillä on käytännössä eroa - paitsi tietty tilavuus - kumpi viritys on käytännöllisempi?
Näissä mopoasioissa kun se ulkonäkökin ratkaisee joskus (ehhh..) niin mun silmää häiritsee se takalaukku jos se näyttää siltä kuin olis lintulauta hyppyrin päällä eli pyörän virtaviivaisuus kärsii ja linjat ovat kaikkea muuta kuin 'sulavat'.![]()
Taka- vai sivulaukut -tuumailu onkin kompromissin etsimistä.Melko tarpeellisilta kuulostaa kaikki mutta sanokaas laukuista että kannattaako hommata vain taakse yksi laukku vai sivulaukut ja mitä niillä on käytännössä eroa - paitsi tietty tilavuus - kumpi viritys on käytännöllisempi?
Mä käytän pääasiassa sivulaukkuja ja vasta äärimmäisessä hädässä laitan ylälaukun kiinni. Ylälaukun kanssa mulla on ollu ongelmana painopisteen nousu ja tuuli: laukun ja meikäläisen väliin jää tyhjä tila jossa ilmavirta pääsee pyörteilemään ja alkaa keventämään etupäätä joilloin alkaa inhottava ohjaustunnottomuus ja levottomuus. Tuota ongelmaa ei ole jos mennään kakspäällä, kun ei jää sitä tyhjää väliä.Melko tarpeellisilta kuulostaa kaikki mutta sanokaas laukuista että kannattaako hommata vain taakse yksi laukku vai sivulaukut ja mitä niillä on käytännössä eroa - paitsi tietty tilavuus - kumpi viritys on käytännöllisempi?
Näissä mopoasioissa kun se ulkonäkökin ratkaisee joskus (ehhh..) niin mun silmää häiritsee se takalaukku jos se näyttää siltä kuin olis lintulauta hyppyrin päällä eli pyörän virtaviivaisuus kärsii ja linjat ovat kaikkea muuta kuin 'sulavat'.![]()