tarpeetonta Tuneboy USB kaapelia etsikellen..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja specka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

specka

New member
Tuossa yks ilta tuli mieleen et oliskoha jollakulla jääny tarpeettomaksi toimiva Tuneboy usb-kaapeli (triumph) tarpeettomana hyllyyn tai muuhun vastaavaan säilytyslaitteeseen ja olisi valmis päästämään sen tositoimiin uuteen kotiin, erittäin kohtuu hinnalla?

Omani on rs-porttimallia ja toimiva, mut...elämä olis pikkisen helpompaa jos olis usb kaapeli.

Juu.. mut siks se oliskin vaan helpompaa.

Tuolle tiettävästi oli vain yks adapteri joka toimi hyvin, useimmissa oli jotain ongelmia, muistaakseni johtuen TB'n käyttämämästä datasiirtonopeudesta. Enkä oo löytäny sit enää netistä. (En kyllä oo ettinyt kovin kovin ahkerasti)
Toi RS-johto on nykyisin dinosaurus..

Mulla on adapteri mut se toimii vain ehkä 10min kerrallaan - sit TB /TE kaatuu.
Sen aikaa se toimii kyllä ihan hyvin. En oo sen syvemmälle tuon sielunelämään kaivautunut et olisko mahdollista jollain säädöllä saada toi toimiin ok..

Edit: siis mulla on yks tosi vanha läppäri, juuri ja juuri riittävä,huono näyttö ja ei lataudu oikein sekä uudempi mut siinä ei oo RS porttia.

Jos jollain on tietoa toimivasta adapterista niin sekin tieto otetaan mielellään vastaan.

Mites muuten, toimiiko esimerkiksi noi vag-com usb-kaapelit tuneboyn kanssa?

Mites muuten, toimiiko esimerkiksi noi vag-com usb-kaapelit tuneboyn kanssa?
Olen antanut itseni ymmärtää ettei ihan toimis... mm t595.net keskusteluista ja täälläkin on muistaaksenu aiheesta ollu.
Jos jollain on tuohon parempaa tietoa, jälleen, kiitollisena otetaan vastaan.

Perus obd-systeemit kai toimii esim virhekoodien lukuun mut TuneBoy itessään kai toimii kunnolla vain omalla kaapelilla. tupla varmistus...ECU kohtainen avain ja kaapeli yhteensopivuus. ohjelman ja päivitykset saa ilmaiseksi, kaapeli+avain maksaa.

Nyt sit t595.net keskusteluissa  et oliskin normi usb-OBD2 kaapeli tuo Tuneboyn kaapeli.

tuollainen pitäis toimia:
USB-OBD2

pitänee kokeilla josko toimis.

Toi VAG-kaapeli pelaa sen ilmaisen TuneECU-ohjelman kanssa, ei (tietääkseni kuitenkaan) TuneBoyn. Kokolailla kaikki TuneBoyn temput tuo uusi tulokas osaa eli melko kilpailukykyinen hinta tuo nolla euroa.

Tuolta ohjeet ja TuneECU-muotoiset .hex tunet:
http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/index.html

Täältä itse TuneECU:n uusin versio:
http://cid-ced9b0857c70aaec.skydrive.live.com/browse.....TuneECU

Ja tästä unlockausfile joka pitää pudottaa samaan hakemistoon mihin TuneECU tuli asenneltua:
http://cid-273ab44004b1c00e.office.live.com/self.as....key.zip

ootko koittanut tota? vaikuttaa melko kilpailukykyiseltä hintapolitiikalta.
biggrin.gif

voikohan tolla uploadata karttoja? mietin, vaan, että jos on tuneboyllä tiputtanut kartan, niin tolla latais sen pc:lle, niin sais saman kartan lähtökohdaksi?

En oo karttojen siirron kanssa tuolla pulannut vielä, kun olen kokolailla tyytyväinen nykyiseen TuneBoylla väkerreltyyn versioon. Mutta kyllä tuolla pitäisi nimenomaan onnistua tunen siirto molempiin suuntiin. Toisin kuin TuneBoylla joka osaa siirtää vain läppäriltä ECU:lle.

Ajattelin odotella hetken että pahimmat lastentaudit on tuosta siloteltu ja kokeilla lomien jälkeen käytännössä tätä freewarea.

Tuollahan tuota tarinaa piisaa päivitysversioista sun muusta:
http://www.triumphtorque.com/message....px?pg=8

Elikkäs taisin hätäseen noita lukea.

Vissiin tuo uutukainen valtaa alaa.

mä toisaalta oon kohtuu tyytyväinen tuneboy'hin lukuunottamatta tuota kaapeli hommaa.

pitääpä tuota uutukaista kuiten kattoo et millaset dataloggaus systeemit olis, jos ollenkaan.

Onks tosi ettei kellekään oo jääny toimivaa USB-tuneboykaapelia triumphiin, myydyn /raadon jäljiltä, hyllyyn hapettuun?

Vähän väärän otsikon alle kirjoittelen...

Minä päivitin tänään Daytonaan bensakartan TuneECUlla uusimpaan. Hyvin onnistui, vaikka hommaa etukäteen pelkäsin. Vikakoodejakin olen päässyt katselemaan, kun moottorivikavalo syttyi. Lamdan lämmityksessä kertoi vian olevan. On sovelluksen hintalaatusuhde kohdallaan
062802jumpie_prv.gif

TuneBoyn lisenssin ehdin hankkia, kaapeli oli ja hakusessa, erikseenhän tuota ei TB myy... Nyt sitten mulla on TuneEcu, kaapeli Ebaysta vajaat 8 euroa. Kartan imutus onnistui pyörästä, toimi ehkä jopa jouheammin kuin TB. Nopeassa tahdissa porukka siirtyy tuohon TuneEcuun...

Taitaa olla vähän OT, mutta mistä jengi kaivanu noita OBD kaapeleita daytonaan? Omani siis 675 -06.

Jos TuneECU-käyttöön meinasit niin www.elekma.com kotimaassa myy. Jos toimitusajalla ei ole niin kiire niin muutaman kympin halvemmalla saa eBay HongKong-kauppiailta.

Kaapeli minkä tarvitset on siis VAG-COM USB 409.1, jossa pitää olla FTDI chippi sisällä. Esim. elekman sinipäinen volkkarin USB-kaapeli on tällainen.

Back