• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Tarvikejarrupalat.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fasu 1000
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä varsinkin ratakäytössä kannattaa jarruja putsailla. Yhdessä kilpurissani osh tiivisteille per satula oli hieman yli 100€. Ei niitä ihan alinomaan tee mieli vaihtaa.

Olen itsekin tiivisteitä pilannut ja oppirahat maksanut. Jarruihin jarrujen hoitoon tarkoitettuja aineita. Lisäksi ehkä tässäkin kannattaa huomauttaa että jotkin DOT5 nesteet sisältää silikonia ja turvottaa kumit pilalle. Kaikki jarrunesteet eivät suinkaan sovi mopojen jarruille.

Kokemusta on vain EBC GFA-paloista Ducatissa ja Bemarissa, ne kokemukset on kokonaan positiivisia.
 
Ei kai kukaan tosissaan mitään CRC:tä tai vaseliinia jarruihinsa laita?
omg.gif
Jarruihin ei muita liukasteita kuulu kuin jarruneste.
Vaseliini
smile_org.gif
Joo, onhan sitä Herra Würth tuonut markkinoille vaikka mitä, mutta itse en vain ymmärrä mitä iloa tuosta kamasta olisi moottoripyörän jarruissa. Ymmärrän, jos joku kasaa vanhaa Zetoria tai Massikkaa ja pitää saada välykset voideltua ja liukastetta koloon sylinterin saamiseksi paikalleen, mutta pitää olla aika vinkuheinä tai tehdä jotain todella väärin jos ei mopon jarruja saa ilman vaseliinia kasattua.
 
Ei kai kukaan tosissaan mitään CRC:tä tai vaseliinia jarruihinsa laita?
omg.gif
Jarruihin ei muita liukasteita kuulu kuin jarruneste.
Vaseliini  
smile_org.gif
Joo, onhan sitä Herra Würth tuonut markkinoille vaikka mitä, mutta itse en vain ymmärrä mitä iloa tuosta kamasta olisi moottoripyörän jarruissa. Ymmärrän, jos joku kasaa vanhaa Zetoria tai Massikkaa ja pitää saada välykset voideltua ja liukastetta koloon sylinterin saamiseksi paikalleen, mutta pitää olla aika vinkuheinä tai tehdä jotain todella väärin jos ei mopon jarruja saa ilman vaseliinia kasattua.
Lähinnä tuon jarruvaseliinin kanssa on mukavampi turata (ilman niitä työhanskoja) kuin jarrunesteen. Ja tuota tosiaan käytetään ihan inan kevyesti pyyhkäisten satulan tiivisteisiin kasausvaiheessa.
 
ONGELMA ON PALOJEN PAKSUUS. Ilmoittelen sitten kun on mittoja saatavilla paloista. CRC on mehua verrattuna Break cleaneriin.
Jälkimmäisellä hävitän ampiaisen pesiä.
Jos yksi tippa männän näkyvällä osalla ja pois pyyhittynä tuhoaa
kumit,olen väärällä alalla.
 
Ei kai kukaan tosissaan mitään CRC:tä tai vaseliinia jarruihinsa laita?
omg.gif
Jarruihin ei muita liukasteita kuulu kuin jarruneste.
Vaseliini  
smile_org.gif
Joo, onhan sitä Herra Würth tuonut markkinoille vaikka mitä, mutta itse en vain ymmärrä mitä iloa tuosta kamasta olisi moottoripyörän jarruissa. Ymmärrän, jos joku kasaa vanhaa Zetoria tai Massikkaa ja pitää saada välykset voideltua ja liukastetta koloon sylinterin saamiseksi paikalleen, mutta pitää olla aika vinkuheinä tai tehdä jotain todella väärin jos ei mopon jarruja saa ilman vaseliinia kasattua.
Jaa, kyllä tuohon omaankin tuli oem (brembo) osien mukana pikku putkilo rasvaa ja ohjeet mihin sitä kuuluu laittaa, ja suuremmalla varoitukset mihin ei.
 
Lisäksi ehkä tässäkin kannattaa huomauttaa että jotkin DOT5 nesteet sisältää silikonia ja turvottaa kumit pilalle.
Kaikki DOT 5 nesteet sisätävät silikonia.

Näppärästi nimetty DOT 5.1 taasen samaa sukua kuin DOT 4 ja 3.

(Omankin mopon manuaalin mukaan 5.1 nesteet jarruihin, säiliöiden kansissa valmistajan suosituksena 3 tai 4)
 
Pyörässä kun on ollut muutenkin vikaa, panee miettimään että mitä siellä 20.000km huollossa on hommattu. DOT5 jarrunestettä purkkeihin? Tulpat vaihtamatta jne.

Vaan tuo kuvalinkki sai kaipaileen taas enduroa.
Ei tuollaisia saa julkisesti näyttää
biggrin.gif
biggrin.gif
 
Jos palat valmiiksi on tiiviisti levyä vasten, tyhjää liikettä ei ole.
Eikös kuitenkin siinä kahvan liikkeen alussa ole aina se pieni tyhjä, mäntiä liikuttamaton, liike ennen kuin pääsylinterin mäntä sulkee nesteen pääsyn piiristä säiliöön?
Mitättömän pieni tosin, mutta kohtuu tärkeä.
Ihan tarkasti jos luet, kyllä kirjoituksessa pulpautuksesta jotain sanottiin
smile_org.gif
.
 
crc ja brake cleaner ei sovi mäntien tiivisteille.
huvikseen en ala tiiviste sarjoja enään ostelee, fairyvesi toimii.

lucakset hiilikuitupohjaiset crq palat vaihdoin itelle, tiukkaa teki et mahtu, mut männät piti painaa ihan pohjaan.
hyvin pelas testiajossa pari viikkoa sitten :-)

mut jos palat ei mahdu vaikka männät on ihan pohjassa niin palat vaihtoon...
 
Käytin satulat irti ja jynssäsin vaimon :grin: hammasharjalla puhtaaksi. DOT4 nestettä liukasteeksi ja kevyt puhallus paineilmalla.
Männät liikkuu sormella painamalla pohjaan asti ja nousee myös ylös. Ootellassa vanhat palikat välissä ja säiliössäkin pulpahtelee. Vivussa vapaaliikettä taas ja nämä ovat ns.kahden sormenjarrut kuten kuuluu ollakkin.

Mitat lisään,kun saan Yamahan palat.
 
Originaali palat kitinälevyjen kanssa 8,5mm. Kuparoidut ja viimeistely huippuluokkaa.Hinta lähes kolminkertainen.

Tarvikepala ilman levyä 9,5mm. Perus siistit, vaan kun pelivaraa on niukasti,kitinälevyn kanssa tilaa tarvitaan 3mm.lisää puolelleen. Toimii kuluneemman jarrulevyn kanssa varmaan ja normiajossa. Nyt ei laahaa tms.
 
Back
Ylös