Tavaroiden kiinnitys takapenkille?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teem085
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

teem085

New member
Reppu ja makuupussi pitäisi saada kiinnitettyä. Mutta millä nuo saisi laitettua tukevasti kiinni?

Riippuu mistä roikkuu...siis mulla ainakin on takana jakkaralla sateen kestävä pussi joka on verkolla kiinni. Hyvin pysyny mutkat,matkat ja motarit
sport05.gif

Mustekalat ja kiinnitysverkko on hyviä. Ruma, mutta halpa ja kätevä sateensuoja on musta jätesäkki...

Verkko on näpsä, halpa, helppo ja nopea väline kiinnittää vähän kaikkea mukana kuljetettavaa mopon kyytiin. Itse olen kuskannut tuolla Bilteman verkolla jo vähän kaikkea kypärästä ja repusta aina pieneen eteisen lipastoon saakka
biggrin.gif

Biltemasta tollainen verkko ja varmistus kuormaliinalla. Pysyy mukana yli 250 km/h vauhdeissa
thumbs-up.gif

IMG_1157.jpg

Verkko on näpsä, halpa, helppo ja nopea väline kiinnittää vähän kaikkea mukana kuljetettavaa mopon kyytiin. Itse olen kuskannut tuolla Bilteman verkolla jo vähän kaikkea kypärästä ja repusta aina pieneen eteisen lipastoon saakka
biggrin.gif
Tuota itsekin suosin, Keskiseltä joku vei eilen vfr:llä verkolla paketissa olevaa toimistotuolia....

Ns. irtohihnat tai remmit ovat parhaat, mustekalat toiseksi paras vaihtoehto ja tuo verkko kaikista huonoin kun sitä ei saa tarpeeksi kireälle.

Tosin epäilen että jos näinkin yksinkertaista asiaa pitää kysyä...

Makuupussi pysyi mukana erittäin kovassa ajoviimassa kolmella mustekalalla. Viime kesänä käytin kiristyskalvoa, toimi myös sadesuojana kun ei kaikissa majapaikoissa tarvinnut omia "liinavaatteita".

Ns. irtohihnat tai remmit ovat parhaat, mustekalat toiseksi paras vaihtoehto ja tuo verkko kaikista huonoin kun sitä ei saa tarpeeksi kireälle.
Olen käyttänyt reissussa tällaisia: ROK Straps. Erittäin helppo käyttää ja saa kireälle. Hintaa on pari kymppiä. Löytyy ainakin RM Heinolta.
Nuo Rok strapsit on ollut hyviä, paria eri kokoa itsellä käytössä.

Verkko vielä kaveriksi niin hyvin pysyy tavarat kyydissä hieman pahemmassakin röykytyksessä...
tounge.gif

Itsellä kaksi verkkoa samoissa koukuissa, ja noita koukkuja pystyy siirtelemään siinä verkossa.
Saa juurikin niin kireälle kuin tarve on.
Ovat tosin silmäkooltaan hieman tuota bilteman verkkoa pienempiä, olisko lousilta.

Reppu ja makuupussi pitäisi saada kiinnitettyä. Mutta millä nuo saisi laitettua tukevasti kiinni?
irtohihna on tukevin, pysyy varmasti ja hihnan laatuun kannattaa kiinnittää huomiota. Bilteman alumiinisolkien hampaat luistaa ainakin ajanmittaan kun pyöristyvät mutta retkeilyvarustekaupoissa on ollut hyvälaatuisia terävähampaisia hihnoja, esim. halti tuotemerkillä. Menee pieneen tilaan satulan alle kun ei tarvi jne..

Täältä myös ääni tavaraverkolle, saa just niin kireelle kuin on tarve. Ja autobaanalla koeistettu että 50L tavarasäkki täynnä tavaraa pysyy kovemmassakin körössä kiinni

Tavarat kulkee Bag connectionin tavararullassa. Käytössä Rok Strapseja ja Bag Connection omia irtohihnoja sekä tavaraverkko. Käytännössä omassa pyörässä paras kiinnistystapa on tuo verkko, nopein ja luotettavin. Toisessa pyörässä olen käyttänyt hihnoja ja molemmat mallit löystyvät ajossa ja lisäksi kiinnittäminen on vähän vaivalloisempaa.

Omassa pyörässä verkon joutuu venyttämään sen verran alas kiinnikkeisiin, että isomman kassin kanssa jännittää että miten paljon sitä voi venyttää ennenkö se napsahtaa jostain kohtaa... Bilteman laatutuotteesta kun vielä on kyse. No, toistaiseksi on kestänyt kyllä, ja on kätevä ja suht nopea tapa kiinnitellä kassi.

Omassa pyörässä verkon joutuu venyttämään sen verran alas kiinnikkeisiin, että isomman kassin kanssa jännittää että miten paljon sitä voi venyttää ennenkö se napsahtaa jostain kohtaa...
Kaks jätkää ollut repimässä tuota verkkoa kireälle, eikä kyllä tarvinnut pelätä mitään "napsahtamista".

Ainoa moite tuosta on, että kiinnityskoukut ovat korroosioalttiita, vaikka ovatkin päällystetty.

Back